10 dňový jedálniček na chudnutie: Dodržiavajte týchto 10 pravidiel a na konci budete ľahšie o 7 kilogramov

Lucia Mužlová Zdravie

Foto: pixabay

Ak sa chcete pred letom zamerať na spaľovanie tukov, určite sa nenechajte zlákať reklamovanými výživovými doplnkami, ktoré vo veľkom hlásajú, že vás tuku zbavia za niekoľko dní. Spaľovače tukov síce na trhu nájdete, no mohli by vám viac uškodiť ako pomôcť. Na nápoje a tablety teda zabudnite, skúste to prirodzenejšou a hlavne zdravšou cestou.

Foto: pixabay

Pri každej diéte alebo redukcii je dôležitá jedna vec. Výdaj by mal byť vyšší ako príjem. To znamená, že ruka v ruke so stravovaním by mal ísť aj pravidelný pohyb. Zamerajte sa na prísun bielkovín, zdravých tukov a v neposlednej rade aj sacharidov, no v obmedzenom množstve. Aj pomocou zdravej stravy sa môžete zbaviť tuku a zlepšiť stav svalov. Naštartujte metabolizmus a užívajte si prvé výsledky svojej snahy.

Ktoré potraviny najlepšie spaľujú tuk?

Foto: pixabay

Ak si myslíte, že vám dáme presný zoznam a vy budete dúfať, že po konzumácii nejakej potraviny začnete zázračne spaľovať tuk, nefunguje to celkom tak. Sú potraviny, ktoré vám môžu pomôcť, chudnúť budete zo začiatku rýchlejšie, no všetko závisí od toho, s čím budete pracovať. Rozhodujúca je váha, pomer tuku a svalov, rýchlosť metabolizmu a pod. Táto diéta by mala trvať od 10 do 15 dní a do jedálnička by ste mali zaradiť hlavne tieto potraviny:

  • pohánka, bulgur, pšeno, quinoa
  • strukoviny ako červená šošovica, cícer, fazuľa, hrášok
  • neobmedzené množstvo čerstvej zeleniny
  • jablká a hrušky
  • vajíčka
  • kyslá kapusta
  • kuracie mäso
  • ryby
  • tvaroh
  • orechy
  • hummus

Tipy k stravovaniu, ktoré by ste mali implementovať:

Foto: pixabay
  • Ráno začínajte vodou. Pokojne si do nej dajte aj šťavu z citróna, no vypiť by ste mali aspoň jeden celý pohár.
  • Kuracie mäso a ryby striedajte. Nejedzte oba druhy mäsa v jeden deň, po dni kedy máte kuracie mäso si dajte deň vegetariánsky a deň na to si dajte rybu.
  • Pri kombináciách sa snažte vynechať prílohu akou je ryža a zemiaky. Mäso vždy kombinujte so strukovinami, no najlepšie so zeleninou.
  • Zelenina by mala byť súčasťou každého vašeho hlavného jedla. Nie dusená, ale čerstvá.
  • Nejedzte viac ako 2 vajíčka denne.
  • Ovocie sa snažte konzumovať doobeda.
  • Orechy konzumujte v obmedzenom množstve, to znamená za hrsť, nie viac.
  • Nezabúdajte na pitný režim, doprajte si aj bylinkové čaje.
  • Vynechajte sladkosti a cukor, slaďte medom alebo stéviou.
  • Dajte si pozor aj na množstvo soli.

Po diéte sa snažte pokračovať v týchto princípoch, no samozrejme, občas môžete aj poľaviť. Zaradiť do života tieto rady nie je také náročné, no samozrejme si vyžaduje aj nejaké odhodlanie. S výsledkom ale budete maximálne spokojní.

0
Komentovať (0)