10 jednoduchých spôsobov ako sa vyhnúť zbytočným problémom, ktoré si samé vytvárame. 8 bod mi pomohol najviac


Niekedy máme pocit, akoby naše životy boli len neustálym bojom s našimi emóciami, lenivosťou, či pokušeniami. A bohužiaľ, víťazstvo nebýva vždy práve na našej strane. Existuje však niekoľko psychologických trikov, s ktorými môžete prekonať všetky vaše pocitové problémy.

S vedomím pomôcť všetkým ženám, ktoré sa často utápajú v negatívnych pocitoch a navyše si tieto pocity spájajú s vlastným neúspechom, sme sa rozhodli pripraviť zoznam týchto desiatich spôsobov, ako sa dať dohromady. Pomôžeme vám pochopiť vaše vnútorné fungovanie a myslenie. Odľahčite sa a majte svoj život pod kontrolou.

Buďte k sebe láskavé

Doprajte si láskavosť, naučte sa odpúšťať si drobné nedostatky, alebo slabé stránky vaše osobnosti. Oslavujte svoje malé úspechy a neodsudzujte sa za svoje chyby. Váš mozog chráni nielen  vaše zdravie, ale určuje aj vašu náladu. Takže keď odsudzujete svoje vlastné chyby, vás mozog zúfalo hľadá spôsob, ako vás rozveseliť. A najjednoduchší spôsob ako sa dať dokopy je nepripúšťať si každú maličkosť a neobviňovať sa aj za takú hlúposť, že máte pár kíl navyše.

1
brightside.me

Prestaňte sa hrnúť za zľavami

Každý z nás prichádza niekoľko krát do roka do styku s mega výpredajmi. Obchody, kaderníctva, kluby, všetci chcú len to jedno a síce – aby ste sa vyplieskali z peňazí. Hromadné zľavy nie sú tým, čím sa zdajú. Keď nakupujete v tých najväčších ošiaľoch, plytváte peniazmi viac, než si viete predstaviť. Potom doma plačete nad prázdnou peňaženkou, či bankovým kontom. Prestaňte bláznivo nakupovať a radšej doprajte čas sebe a svojej rodine, alebo priateľom. Čas strávený v takomto duchu vám dá oveľa viac, ako naháňanie sa za zľavami.

2
brightside.me

Čítajte veľa kníh

Milujete čítanie tak ako my? No zdá sa vám, že občas svoje milované hobby zanedbávate, pretože robíte kopu iných vecí? Zapamätajte si jedno : čítať je potrebné každý deň. Vaša myseľ sa pozdvihne myšlienkami, ktoré sa do nej dostanú či už čítate román, encyklopédiu, literatúru faktu, alebo medicínske knihy. Pravidelný príval slov vás naštartuje a vaše telo aj myseľ pri čítaní zrelaxuje. Čítajte preto každý deň, aj keby to malo byť na úkor zapnutia práčky. Ak čítate nárazovo a veľa, vás mozog vám nemôže ďakovať, pretože musí vynakladať príliš veľa energie. Zato, keď si čítanie rozdelíte a prečítate každý deň 10-12 strán, verte, že po pár dňoch pocítite rozdiel aj vo vašej hlave.

3
brightside.me

Trénujte svoj mozog tak, ako by ste trénovali svoje telo

Skúste si predstaviť svoje túžby – nie konkrétne predmety, ktoré chcete vlastniť, ale zručnosti, ktoré by ste chceli mať. Môžete si predstaviť aj okolnosti, o ktorých veríte, že by jedného dňa pre vás mohli byť reálne. Rovnako ako krv pomáha ramenám, keď zdvíhajú váhu, váš mozog bude reagovať na toto psychické zaťaženie vo vašej hlave. Toto cvičenie zvýši vašu motiváciu k dosiahnutiu svojho cieľa. Len do toho!

4
brightside.me

Nestrácajte čas rozprávaním, keď robíte nejakú fyzickú aktivitu

Fyzická práca v mnohých ľuďoch podnecuje extrémnu potrebu rozprávať. Je to podvedomý stresom z toho, čo musíte urobiť. ČI už ste vo fitness centre, alebo vás doma čaká neumytá podlaha, radšej rozprávate, akoby ste sa pustili do práce. Ide o takzvaný mechanizmus “boja na útek”. Vás mozog reaguje na túto situáciu, akoby ste boli v nebezpečenstve a ponúka vám všetky svoje rezervy, ktoré vám pomôžu tento stres zvládnuť. V dôsledku toho bývajú ľudia ustatí, prepracovaní a majú pocit, že nič nezvládajú. Majte preto na pamäti staré známe : najprv práca, potom zábava.

5
brightside.me

Prestaňte stále žmoliť mobil

Je na čase, aby ste sa vzdali všetkých chytrých telefónov, chatu a rôznych hier, ktoré vás oberajú o pozornosť a sústredenosť. Vyhraďte si na sociálne siete svoj čas, ale nemárnite ho vtedy, keď máte inú prácu. Ak si chcete zachrániť myseľ a odučiť sa od závislosti vysedávania za počítačom dlhé hodiny, skúste tento čas tráviť fyzickou aktivitou. Do hlavy sa vám dostane krv a to vám pomôže stimulovať mozog viac, než akýkoľvek nevyužitý čas strávený s mobilom v ruke.

6
brightside.me

Rozdeľujte si veľkú úlohu na menšie časti

AK čelíte náročnej úlohe, skúste si ju rozdeliť na menšie a lepšie zvladnúteľnejšie “podúlohy”. Vás mozog prestane tak aktívne myslieť na ťažkosti, ktoré vás postihli a sústredí sa na malé krôčiky vpred.

7
brightside.me

Dívajte sa na veci, ktoré nepotrebujete

Milujete prechádzky po obchodoch a ťažko odolávate spontánnym nákupom? Potom doma plačete, pretože ste minuli veľa peňazí a ešte k tomu s novou vecou ani nemáte čo robiť. Buď vám poriadne nesedí, alebo je to haraburda, ktorá bola síce krásna v obchode, no do vášho bytu sa vôbec nehodí. Dôvodom nezmyselných nákupov je dopamín, inak známy ako hormón túžby. Vaše oči vidia niečo zaujímavé, alebo atraktívne. Keď sa tej veci môžete navyše dotknúť rukami, hormón je ešte efektívnejší. Krv sa ponáhľa do tváre, srdce začína búšiť a skôr, než sa nazdáte, máte doma nezmysel. Riešenie je jednoduché. Dajte ruky do vreciek a cielene sa pozerajte len na tie veci, ktoré sa vám nepáčia, alebo ich vôbec nepotrebujete. Ocení to aj vás mozog, aj vaša peňaženka. A najmä vaše druhé ja, ktoré vám večer nebude robiť žiadne výčitky.

8
brightside.me

Odložte tanier, ak máte dosť

Je to jednoduchý, ale veľmi šikovný trik. Zabraňuje prejedaniu a následnému zničujúcemu pocitu. Keď máte pocit, že vaše telo má dosť a vy ste už sýte, jednoducho tanier odložte preč. Tendencia znova si nakladať nebude taká veľká a vy sa v nedeľu poobede nebudete gúľať a odfukovať, ale v pohode si vyložíte nohy a s pocitom zadosťučinenia si dáte dobrú kávu s mliečkom.

9
brightside.me

Nepozerajte pred spaním do svetla

Tento trik vám pomôže dostať správne množstvo spánku, aspoň v rámci vašich možností. Netvrdíme, že sa každý deň dobre vyspíte, ale vyspíte sa natoľko dobre, nakoľko vám umožňuje doba trvania spánku. Zníženie svetla totiž vysiela mozgu signál, že je čas na odpočinok. Keď si namiesto ťukania do svietiaceho monitoru čítate knihu, váš metabolizmus začne pomaly znižovať tempo, až prejde do plnohodnotného režimu spánku.

10
brightside.me

zdroj: babskeveci.sk (Monika), brightside.me

horoskop-marec

Komentáre

komentárov