Lekári varujú! Toto nikdy nerobte po jedle. 10 (zlo)zvykov, ktoré nás ničia zvnútra, no robíme ich neustále


V dnešnej dobe sa mnohí zamýšľajú nad tým, čo jedia. Zdravý životný štýl sa stal takpovediac módou, hlavne u mladej generácie. Áno, jesť zdravé jedlo, dávať si menšie porcie či piť veľa vody je dôležité pre zdravie. Nezáleží však len na tom, čo zjeme, ale aj na tom, aké máme zvyky po jedle.

pixabay.com

Veľa z nás si zvyklo po jedle na návyky, ktoré úplne zničia efekt zdravej stravy. Následky týchto návykov sa dostavia napríklad vo forme bolesti brucha či rôznych iných chorôb. O aké návyky sa jedná? Čo teda nemáme robiť po konzumácii jedla?

Konzumácia ovocia

pixabay.com

Veľmi často po obede alebo večeri dostaneme chuť na sladké. Niekedy ako alternatívu zákusku zvolíme ovocie. V konečnom dôsledku by ale bolo lepšie, keby sme zvolili predsa len ten zákusok. Ovocie by sme mali konzumovať iba na lačný žalúdok, pretože na jeho strávenie potrebujeme veľké množstvo enzýmov a zároveň trvá viac času, kým sa fruktóza vstrebe do tela. Môže to zapríčiniť nevoľnosť, pálenie záhy a eruktáciu. Navyše z ovocia získame väčšie množstvo vitamínov a výživných látok vtedy, keď ho jeme na prázdny žalúdok.

Sprchovanie

pixabay.com

Ak pôjdeme do sprchy hneď po konzumácii jedla, hrozia nám bolesti brucha. Prečo? Pretože za normálnych okolností máme dobrý prietok krvi, ktorý zabezpečí normálne trávenie. Avšak pri sprchovaní sa prietok našej krvi niekoľkonásobne zvýši, čo má za následok spomalené trávenie. Tým pádom sa môže dostaviť aj bolesť brucha.

Fajčenie

pixabay.com

Kyslík hrá dôležitú úlohu pri trávení.  Ak si zapálime tesne po jedle, znížime tým jeho prísun, pretože nikotín znižuje prísun kyslíka v tele. To má tiež za dôsledok, že telo začne absorbovať viac karcinogénov než za bežných okolností. Fajčenie po jedle môže zaťažiť náš organizmus tak, ako keby sme si zapálili desať cigariet za sebou. Tým pádom sa zvyšuje riziko vzniku rakoviny čriev alebo pľúc.

Šport a prechádzka

pixabay.com

Poruchy trávenia či reflux môže spôsobiť aj napríklad taká prechádzka alebo šport tesne po jedle. Po jedle je telo zamerané na trávenie, čiže fyzická aktivita ho naruší, čo spôsobí stres a bolesti žalúdka.

Šoférovanie

pixabay.com

Kedže množstvo krvi je presunuté do zažívacieho traktu, mozog je odkrvený. To má za následok, že naša koncentrácia je oslabená a my sme ospalí. Práve kvôli tomuto procesu, by sme nemali šoférovať minimálne dve hodiny po jedle.

Pitie čaju

pixabay.com

Ak máme vo zvyku piť čaj po jedle, mali by sme to prehodnotiť. Čaj totižto obsahuje kyselinu trieslovú, ktorá znižuje absorpciu železa z potraviny. Ak si dáme šálku čaju tesne po jedle, môže to viesť k anémii, slabosti, k zavrátom či k chronickej úzkosti.

Konzumácia sladkého

pixabay.com

Neviete dlhodobo schudnúť a sladké si doprajete iba v malom množstve? Možno je to preto, že si ho doprajete práve po jedle. Najnovšie štúdie prišli s informáciou, že až 75 % tých, čo jedia sladké hneď po jedle, má po 35 roku života problém s nadváhou.

Spánok

pixabay.com

Jesť tesne pred tým, ako pôjdeme spať, nám môže spôsobiť nadúvanie či nespavosť. Navyše vedci prišli s teóriou, že ľudia, ktorí nemajú zaužívaný tento zvyk, sa nemusia obávať mŕtvice.

Čistenie zubov

pixabay.com

Aj čistenie zubov hneď po jedle sa považuje za zlý zvyk. Pri dlhodobom zaužívaní si môžeme dokonca narušiť sklovinu.  Nestačí sa nám totižto tvoriť dostatočné množstvo slín, ktoré pomáhajú neutralizovať kyseliny. Ak nechcete upustiť od tohto zvyku, počkajte aspoň pol hodiny po jedle a až po tom si umyte zuby.

Vieme, že zaužívané zvyky sa nedajú odstrániť zo dňa na deň. Ak sme sa však našli v niektorej spomínanej situácii, tak stojí za zváženie ju prehodnotiť. Čo poviete? Našli ste sa? Podeľte sa s nami v komentároch.

Pozri aj: Milujete niekoho, kto nemiluje vás? Neopätovaná láska zasiahne hlboko a toto je 8 vecí, ktoré musíte vedieť

                                                                                                                              Zuzu, sovkusom.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov