10 výrobkov, ktoré sme považovali za veľmi nezdravé, no ukázalo sa, že to tak vôbec nie je


Ľudia majú tendenciu rozdeľovať produkty na prospešné a škodlivé, pričom tie prvé by sa mali konzumovať každý deň, zatiaľ čo tie druhé by sme mali úplne vylúčiť z jedálnička. Ale je naozaj všetko len čierne alebo biele? Existuje veľa potravín, ktoré sú považované za nezdravé, ale prinášajú veľa výhod. O aké potraviny sa jedná?

# Dezerty

pixabay

Áno, dezerty nepatria do kategórie zdravých jedál, ale ich odopieranie môže spôsobiť zvýšenie túžby po nich. Odborníci na výživu sa zhodujú, že ľudia, ktorí si odoprú svoje obľúbené sladkosti, nedodržia zásady zdravej výživy z dlhodobého hľadiska. Pri zdravej výžive nie je totižto dôležité len odmietať nezdravé potraviny, ale aj udržať primeranú rovnováhu. Ak vám vaša strava nebude prinášať radosť, bude ťažké udržať si ju. Preto dopriať si sem tam sladké potešenie sa práve odporúča.

# Whisky

pixabay

Už naše staré mamy vedeli, že dopriať si v malom množstve alkohol je pre telo prospešné. Harvardská univerzita dokázala, že pri požití alkoholu v malom množstve sa zvýši hladina lipoproteínov v tele. A práve whisky obsahuje vysokú hladinu kyseliny elagovej, ktorá je schopná ničiť patogénne bunky, ktoré vyvolávajú ochorenia srdca a rakovinu. Možno to vedel i Winston Churchill, milovník tohto nápoja, ktorý sa dožil dlhého a úspešného života.

# Popcorn

pixabay

Americký výskum zistil, že 30 gramov popcornu denne znižuje riziko vzniku cukrovky, žalúdočných vredov, rakoviny hrubého čreva a jeho konzumáciou predídete vzniku  kardiovaskulárnych ochorení. V popcorne sa totiž nachádzajú polyfenoly, ktoré majú antioxidačné účinky. Doprajme si teda v malom množstve aj túto pochutinu.

# Vajíčka

pixabay

Mnoho diskusií už bolo popísaných ohľadom škodlivosti vajec na zdravie, ako problémy so srdcom, cukrovkou, salmonelou a podobne. Pravdou ale je, že vajíčka obsahujú vitamíny D a K, ktoré telo potrebuje pre zdravé kosti, tak isto aj cholín, ktorý reguluje hladinu inzulínu a zlepšuje látkovú výmenu, ako aj leucín, ktorý sa podieľa na budovaní svalov. Samozrejme aj tu platí pravidlo nekonzumovať ich vo veľkom množstve.

# Maslo

pixabay

Maslo obsahuje množstvo vitamínov D, A, E, C, B, vápnik, fosfolipidy a esenciálne aminokyseliny, ktoré sa aktívne podieľajú na stavbe buniek. Pri pravidelnej konzumácii tejto suroviny budete mať posilnené vlasy, nechty a zdravšiu pokožku. Maslo v miernom množstve pozitívne ovplyvňuje zdravie srdca, ciev a zabraňuje tvorbe krvných zrazenín.

# Kvasnice

pixabay

Určite ste sa o tejto surovine dočítali mnoho negatívneho, ale vedzte, že v procese pečenia, kedy sú vystavené vysokým teplotám sa stávajú neškodné. Kvasnice dokonca obsahujú vitamín skupiny B, ako aj 16 aminokyseliny, ktoré sú významné pre budovanie a obnovu svalov.

# Zemiaky

pixabay

Mnohí z nás sa vyhýbajú konzumácii zemiakov kvôli vysokému obsahu škrobu. Väčšinou však ide o to, ako je táto surovina pripravovaná. Dokonca aj odborníci na výživu zistili, že zemiaky pri varení absorbujú len 5 % masla, zatiaľ čo napríklad cuketa alebo baklažán 30%. Navyše zemiak obsahuje vlákninu, vápnik, fosfor, horčík, draslík, kyselinu askorbovú a kyselinu listovú, a to už stojí za to, si ich neodopierať.

#Biela čokoláda

pixabay

Kedže do bielej čokolády sa nepridáva strúhané kakao, ktoré prispieva k zlepšeniu nálady, často sa považuje za zbytočný produkt. Biela čokoláda však obsahuje kakaové maslo, ktoré pomáha obnoviť pečeňové bunky a má pozitívne účinky na ľudské telo. Táto maškrta dokonca prispieva k produkcii serotonínu a príjmu endorfínov do mozgu.

# Pivo

pixabay

Aj pivo má veľa pozitívnych účinkov na naše telo. Napríklad môže znížiť krvný tlak, riziko vzniku srdcových ochorení o 30 až 35 %, zabrániť vzniku cukrovky, či pomôcť pri chudnutí. Kvalitné pivo obsahuje vysoké množstvo vitamínu B. Samozrejme reč je o konzumácii piva v miernom množstve.

# Zmrzlina

pixabay

Zmrzlina pôsobí ako antidepresívum, fixuje nervový systém a zmieňuje stres. Pozor by ste si mali dávať len na obsah rastlinných tukov, farbív, umelých prísad alebo konzervačných látok. V dnešnej dobe však nájdete veľa kvalitných zmrzlín resp. sorbetov. Tak dobrú chuť!

Aké jedlo považujete za škodlivé ale neviete si ho odoprieť? Dajte nám vedieť v komentároch.

Pozri aj: Vedci varujú: Aj minimálna dávka alkoholu má fatálny účinok na váš mozog a neexistuje telo, ktoré by nebolo poškodené

                                                                                                                                     Zuzu, adme.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov