15 skvelých tipov pre dobrý spánok a lepšie vstávanie. Najviac ma prekvapil tip č. 9, o ktorom som vôbec nevedela


Stalo sa vám niekedy, že ste mali ťažký deň v práci, doma vás ešte čakali nejaké povinnosti, no vy ste už o desiatej ráno mali pocit, že potrebujete minimálne tri kávy, aby ste to zvládli? Častokrát sa stáva, že napriek tomu, že sa do postele dostaneme v normálnom čase a sme unavení, nemôžeme zaspať. Ráno sa budíme s kruhmi po očami a znovu unavení. Tento kolotoč sa opakuje niekoľko dní, až kým nepríde napríklad víkend, kedy si predsa len oddýchneme o trochu viac.

pixabay.com

Vedeli ste, že telu trvá niekoľko dní, kým sa spamätá zo spánkového deficitu, prípadne kým si zvykne na zmenu času? Ak ste posledné dni zaznamenali problémy so spánkom, môže to súvisieť aj so zmenou na zimný čas. Pripravili sme pre vás tipy od vedcov a odborníkov na spánok, ktoré by ste mali dodržiavať, ak chcete zlepšiť kvalitu svojho spánku a aj uľahčiť ranné vstávanie.

Uistite sa, že máte dostatok spánku, tj. optimálnych 8 hodín denne.


Na pár dní sa skúste vzdať kávy a alkoholu vo večerných hodinách. Uvidíte, aký vplyv to bude mať na kvalitu spánku.


Pravidelne si doprajte prechádzku a čerstvý vzduch.


Každý deň pred spaním vypite teplý nápoj.


Vymeňte klasický vankúš za taký, v ktorom je pamäťová pena. Správne ležanie zvyšuje kvalitu spánku.


Ak ste zvyknutí spať v posteli s domácimi maznáčikmi, tohto (zlo)zvyku sa skúste zbaviť.


Povypínajte všetky elektronické zariadenia v spálni. Ak nevypnete telefón úplne, vypnite si aspoň pripojenie na internet.


Doprajte si aromaterapiu v podobe levandule, ktorú umiestnite blízko postele.


Skontrolujte si lekárničku. Niektoré lieky, ktoré pravidelne užívate môžu mať vplyv na kvalitu spánku.


Ak sa vám nedá zaspať ani po 20 minútach, vstaňte z postele, prejdite do inej izby a ešte chvíľu robte nejakú relaxačnú činnosť. Počúvajte hudbu, alebo si prečítajte pár strán obľúbenej knihy.


30 minút pred spaním dobre vyvetrajte. Teplota v izbe, v ktorej spíte by mala byť o čosi nižšia ako v ostatných miestnostiach.


Využívajte spálňu naozaj len na spánok. Pozeranie televízora patrí do obývačky.


Doprajte si oddych aj počas dňa. Nájdite si 10 minút, kedy necháte mozog aj oči oddýchnuť.


Nezabúdajte na magnézium!


Tip na záver: Nikdy nechoďte spať v podprsenke. Ak je totiž príliš tesná, čo si možno ani neuvedomujete, môže zamedziť správnej cirkulácii krvi v tele.


Pozri aj: Šikovná žena vyrába každoročne dekorácie celej svojej rodine! Takúto nádheru chce mať doma na sviatky každý

zdroj: babskeveci.sk (Lucia M.)

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov