Stále sa snažíte schudnúť do plaviek? Ak sa budete riadiť týmto jedálničkom, do týždňa dáte dole aj 5 kíl

Lucia Mužlová Zdravie

Pri každej diéte sa modlíme hlavne za to, aby sme nehladovali, no aby to celé akosi fungovalo. Ak vyznávate zdravý životný štýl, no neviete presne, aké potraviny a suroviny konzumovať, aby ste nejedli príliš veľa cukru alebo nezdravých tukov, možno vám pomôže tento článok.

Foto: pixabay

Rôznorodosť, to je to najlepšie, čo môžete vrámci stravovania svojmu telu dodať. Všetci si určite užívame desiaty a olovranty a toto sú potraviny a suroviny, ktoré si môžete dopriať pri diéte.

Celé to funguje tak, že je potrebné naštartovať organizmus aj metabolizmus. Najlepšie urobíte, keď budete prijímať zdravé tuky a vlákninu spolu s ostatnými vitamínmi, minerálnymi látkami a inými užitočnými látkami. Jedlo, ktoré zjete bude hneď trávené a premenené na energiu, ktorú počas dňa potrebujete.

17 tipov na zdravé olovranty a desiaty

Jablko je vynikajúcou voľbou.


Mandle obsahujú veľa bielkovín, mikroelementov a zdravé tuky. Vysoký obsah vlákniny zlepšuje vaše trávenie.


Skvelou kombináciou je napr. mandľové mlieko spolu s jablkom.


Avokádo spolu s tvarohovou alebo smotanovou nátierkou je taktiež ideál.


Tuniak z konzervy vo vlastnej šťave nemusíte variť ani špeciálne pripravovať. Dajte si ho so zeleninou.


Hummus s mrkvičkami si zamiluje snáď každý.


Varené strukoviny ako šošovica, hrášok alebo fazuľka obsahujú bielkoviny a zároveň je to samozrejme zelenina.

Foto: pixabay

Krevety na cesnaku s bylinkami sú ideálne na skorú večeru.


Rastlinné mlieko rozmixované s bobuľovitým ovocím je top na desiatu.


Pečené hrušky so škoricou a kozím syrom sú dezert a zdravé jedlo v jednom.


Zelenina s tofu je ideál na poobede ale aj doobeda, pokiaľ nemáte náročný deň.


Kuracie mäso je skvelé v akejkoľvek kombinácii. Či už so zeleninou alebo strukovinami.


Karfiol na zelených fazuľkách a cesnaku je taktiež ideál na ľahkú skorú večeru.


Vlašské orechy spolu s hruškou si zamilujete. Na mozog orechy pôsobia rovnako ako banán a v tele zvyšujú obsah serotonínu. Budete teda nie len štíhlejší ale aj šťastnejší.


Miešané zeleninové šaláty, k tomu nemusíme nič dodávať.


Proteínové tyčinky. Pozor však na obsah cukru.


Špargľa s uvareným vajíčkom. Špargľa obsahuje veľa kyseliny listovej a vitamín B6.

Foto: pixabay

Nezabúdajte, že všetko zelené znamená dobré. Do proteínových drinkov si pokojne pridávajte mak. Obsahuje vápnik, ktorý je dôležitý, ak napríklad cvičíte. Diétovať sa dá aj zdravo a bez hladovky, len treba vedieť ako na to. Dajte šancu týmto tipom a vaša postava sa začne meniť.

Pozri aj: Čo je zdravšie: morská alebo klasická soľ? Po prečítaní tohto článku v tom budete mať konečne jasno

Lucia M.

0
Komentovať (0)