30-dňová výzva: Keď som pravidelne cvičila týchto 5 cvikov počas mesiaca, obvod môjho bruška sa znížil až o 12 centimetrov!

Skončila zima a vám už začína dochádzať, že ak sa prestanú nosiť hrubšie bundy, tie kilečká nabraté počas chladných dní už nezakryjete? Žiaden strach.  V poslednej dobe je rozšírená mimoriadne efektívna metóda cvičenia. Ide o náročné, no extrémne krátke cvičenia, ktoré však vaše telo vyformujú naozaj bleskovou rýchlosťou.

Jedinou podmienkou, ktorú musíte splniť, aby ste dosiahli želaný efekt, je cvičiť naozaj pravidelne. Ak chcete schudnúť, nepostačí vám cvičiť len dvakrát do týždňa. Tieto cviky vám zaberú maximálne 10 minút denne, aj to bude závisieť len od vás a od toho, ako sa posnažíte. Nepovedzte, že tých pár minút si každý deň nenájdete.

cvikyToks-en-Tjops
dstv.com

Pri chudnutí je základ uvedomovať si, čo jeme. Netreba vylúčiť všetko z jedálnička a ostať pri klíčkoch a surovej zelenine. Jedzte čo vám chutí, ale skúste si sebakriticky zhodnotiť svoje stravovacie návyky. Nejedávate často? Jedávate len vtedy, keď ste naozaj hladní alebo neprestajne celý deň do niečoho zobete? Jedávate pravidelne na raňajky, na obed a na večeru jedlá uspôsobené na tieto časy, alebo sa prepchávate sladkosťami a polotovarmi?

cvikytime-to-eat
theluxuryspot.com

Pripravte sa na to, že pri krajšiu postavu budete musieť aj niečo obetovať. Papajte koľko vám chutí, no nezabudnite jesť len vtedy, keď ste hladní, jedzte výdatné jedlá, no odložte tanier vtedy, keď cítite, že ste sýti. Ak upravíte stravovacie návyky, potom vedzte, že týchto 5 krátkych a efektívnych cvikov vám do mesiaca prinesie skutočne viditeľný výsledok.

Plank

cvikyweight-loss-exercises-plank_625x350_61444377315
ndtv.com

Plank je jedno z najpopulárnejších cvičení dnešnej doby. Je extrémne efektívne, no aj extrémne náročné. Vydržať v planku dá vášmu telu zabrať. Zapájajú sa pritom takmer všetky svaly tela od ramien až po svaly na bruchu. Ak tento cvik nepoznáte, dávajte dobrý pozor. Začnite v polohe, akoby ste išli robiť kliky. Lakte ohnite do 90 stupňového uhla a telo držte vzpriamene, akoby v jednej línii. Predstavte si, že ste pravítko, a tak sa nesmiete ohnúť ani pohnúť. Vaše telo musí od nôh až po ramená vyzerať ako jedna súvislá priamka. Plank sa cvičí v krátkych časových intervaloch. Dbajte na to, aby ste pravidelne dýchali. Nádych nosom a výdych ústami. Vtedy vydržíte v planku dlhšie. Cvičenie je dobré opakovať nasledovne. Dajte sa do polohy planku a za stáleho dýchania vydržte minútu. Ak je vám minúta dlho, znížte interval na 30 sekúnd. Tento postup opakujte každý deň aspoň 5-krát, ak sa bude dať, postupne čas zvyšujte.

Drepy

2a4b0a04f46626f9_squat
popsugar.com

Drepy sú cvik, ktorý si pamätáme ešte zo školskej telocvične a naši učitelia vedeli, prečo nás do nich nútili. Sú veľmi efektívne, ak ich robíte správne. Chodidlá by ste mali mať celou plochou položené na zemi a rozkročení by ste mali byť na šírku vašich ramien. Vtedy bude vaše telo držať tú správnu stabilitu. Spustite dole ramená a ruky vystrite pred seba. Pomaly ohnite kolená, trochu sa predkloňte a vystrčte zadok. Choďte k zemi dovtedy, kým vaše stehná nebudú vodorovne s podlahou. Potom sa pomaly zdvihnite do východiskovej polohy a opakujte aspoň 20 drepov každý deň. Nezabúdajte pravidelne dýchať.

cvikyBird-dog-exercise plankpose.com[/caption]

Toto cvičenie je veľmi podobné planku. Rozdiel je len v ohybe rúk a v tom, že jedno koleno máte vždy na zemi, čo je obrovská opora. Napriek tomu je cvik náročný a silový. Kľaknite si na kolená a zdvihnite pravú nohu do vodorovnej polohy. Zarovno s ňou vystrite do vodorovnej polohy aj ľavú ruku. Snažte sa telo držať v rovnováhe a zhlboka dýchajte. Vydržte aspoň 15-20 sekúnd a potom striedajte. Opäť zdvihnite nohu, tentoraz pre zmenu ľavú a vystrite pravú ruku. Dýchajte.

Zdvihnutá panva

cvikydomashnjaia-trenirovka-1
pravilnoe-pokhudenie.ru

Zdvihnutá panva je vynikajúci cvik na brucho, stehná, ale aj pri bolestiach chrbta. Ľahnite si na podložku, mierne pokrčte kolená, ruky dajte pozdĺž tela a zdvihnite zadok. Tlačte panvu nahor. Vaše stehná a zadok by mali vytvárať 45 stupňový uhol. V tejto polohe držte aspoň pol minúty, ideálne minútu. Opakujte niekoľkokrát za sebou. Nezabúdajte dýchať a pozerajte sa nahor do steny alebo zavrite oči, ak udržíte balans. Pomôže vám to dlhšie vydržať v pozícii.

Kliky

cvikyextendedplank
antoniottichiropractic.com

Podobne ako drepy, aj s klikmi nás trápili učitelia ešte na základnej škole a takisto ako pri drepoch, aj pri klikoch vedeli, prečo to robia. Je dôležité povedať, že kliky nie sú len cvikom pre mužov, ako to máme odjakživa zakorenené. Sú vynikajúce aj pre ženy, no mali by sa robiť s citom a menej často, aby vám príliš nezhranateli ramená. Začnite podobne ako pri polohe plank, zdvihnite sa na rukách, ktoré majte na podložke na šírku ramien a nohy prepnite na špičky. Pomaly klesajte k podložke. Klesajte toľko, koľko vám vaše telo dovolí a zhlboka dýchajte. Opakujte aspoň päť klikov po sebe. Nezabúdajte, že chrbát musí byť rovný, a tak podobne ako pri planku, neprehýnajte panvu k zemi.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), newzmagazine.com

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov