5 príznakov toho, že vám telo oznamuje nedostatok vitamínov, a ktoré máte niekedy napísané priamo na tvári

Studenému ročnému obdobiu sme pomaly, ale isto zamávali na rozlúčku. S príchodom jari sa mnohí z nás, bohužiaľ, cítia bez energie, čo môže byť aj dôsledkom chýbajúcich vitamínov. Ak chcete zistiť, či práve vy trpíte na nedostatok priaznivých látok v tele, niekedy úplne postačí pozrieť sa do zrkadla. Odhaľte spolu s nami význam príznakov, ktoré vám vaše telo ukazuje.

Príliš bledá pokožka

adme.ru
Tim Burton Productions/Universal Pictures

Na konci zimy len málokto oplýva krásnym hnedým opálením. Ak je však pokožka dlhodobo v príliš svetlých odtieňoch, tento príznak môže znamenať nedostatok vitamínu B12, ktorý je, okrem iného, dôležitý pre správne fungovanie imunitného systému a tvorbu červených krviniek. Tento vitamín si môžeme doplniť aj stravou, napríklad konzumovaním mäsa, mliečnych výrobkov, rýb, morských plodov a vajíčok.

Suché vlasy

adme.ru
Miramax Films

Ak sú vaše vlasy často suché, plné lupín či dokonca vypadávajú, tieto signály môžu poukazovať na nedostatok biotínu, známeho ako vitamín B7. K tejto situácii dochádza najčastejšie po užívaní antibiotík. Biotín je však vhodný aj na úpravu kvality nechtov a účinne bojuje proti depresiám. Pre zvýšenie vitamínu B7 v tele prijímajte v strave viac mäsa, zeleniny, rýb, ovocia, pečene, húb či strukovín.

Opuchnuté oči

adme.ru
20th Century Fox Film Corporation/Warner Bros. Pictures

Pokiaľ ste začali na vašom tele pozorovať opuchy očí či končatín, môžete trpieť nedostatkom jódu. Tento prvok je nevyhnutným pre správnu funkciu štítnej žľazy. Najuniverzálnejším a najdostupnejším zdrojom je klasická, jodidovaná soľ. Nájdete ho taktiež aj v morských plodoch, mliečnych výrobkoch či v chlebe.

Pery bez farby

adme.ru
Universal Picture/Big Indie Pictures

Príliš bledé pery môžu byť prejavom nedostatku železa. S tým spojený môže byť tiež nízky krvný tlak. Vynahradiť si nedostatok tejto látky môžete napr. konzumáciou červeného mäsa a kontrolovať príjem produktov s vysokým obsahom vápnika.

Krvácanie z ďasien

adme.ru
20th Century Fox Television/Instagram @ladygaga

Problematické krvácanie z ďasien môže znamenať nedostatok vitamínu C. Jeho absencia je taktiež sprevádzaná slabou imunitou, problémami so zubami či bolesťami svalov a kostí. Je značne dôležitým pri tvorbe kolagénu. Zdrojom vitamínu C sú zelenina a ovocie, najmä citrusové plody a červená paprika.

Na záver je potrebné dodať, že ide o nepriame príznaky, a preto je vhodné pri každej pochybnosti navštíviť svojho lekára.

Pozri aj: Iba 3% žien vedia o tomto perfektnom triku do domácnosti. Patríte k nim aj vy? My si bez neho už nedokážeme predstaviť život!

zdroj: babskeveci.sk (Lucia T.), adme.ruhealthandlovepage.com

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov