5 tipov pre šťastný život: Odkedy dodržiavam tieto pravidlá, neviem, čo je to stres a nepoznám ani kilá navyše

Lucia Mužlová Ešte viac

Foto: unsplash

Dnešná moderná doba so sebou prináša mnohé riziká. Na nás ako ženy sú kladené veľké nároky a v kombinácii s rodinou a prácou sa často ocitáme pod tlakom. Stres ročne bohužiaľ zabije taký počet ľudí, že číslo sa ocitlo na červených zoznamoch a varovný prst dvíhajú aj odborníci. Dá sa dnes vôbec stresovým situáciám vyhnúť? Nedá, no vieme, ako ich zvládnuť lepšie.

Foto: unsplash

V dnešnej uponáhľanej dobe trpí množstvo ľudí úzkosťami a depresiami, ktoré sú niekedy spôsobované práve stresom. Pri takýchto stavoch je najlepšie začať myslieť na niečo pozitívne alebo vykonávať cvičenia, ktoré úzkosť odvrátia. Tieto cvičenia nie sú určené len pre ľudí trpiacich chronickými úzkosťami, ale aj pre ľudí, ktorí majú za sebou ťažký deň. Niekedy pomôže len pomalé rátanie v duchu až kým sa vám dych nespomalí a vy sa neupokojíte.

Stres sa uvoľňuje dýchaním

Pomôcť môže aj meditácia. Nemusíte byť skúsení, stačí, ak budete v pokoji počúvať svoje telo a kontrolovať dýchanie. Naučiť sa správne meditovať je veľmi náročné. Predstavte si napríklad v mysli obraz človeka, ktorého milujete a dýchajte. Každým nádychom by mal pocit úzkosti odchádzať. Pri výdychu premýšľajte o všetkých jeho dobrých vlastnostiach a pri nádychu o tých horších. Berte ho takého, aký je. Pri kontrolovanom dýchaní sa dá perfektne uvoľniť, čo výrazne znižuje hladinu stresového hormónu v tele.

Stresu sa vyhnete, keď budete pripravení

Určite sa vám už stalo, že vás čakalo nejaké veľmi dôležité stretnutie, no vy ste meškali práve kvôli tomu, že ste nevedeli, aké oblečenie ráno zvoliť. Problému sa dá vyhnúť úplne jednoducho. Nachystajte si ho deň vopred a ráno budete mať pár minút navyše, pričom si stihnete v pokoji vypiť kávu alebo čaj.

Foto: unsplash

Určite sa vám už stalo, že vás čakalo nejaké veľmi dôležité stretnutie, no vy ste meškali práve kvôli tomu, že ste nevedeli, aké oblečenie ráno zvoliť. Problému sa dá vyhnúť úplne jednoducho. Nachystajte si ho deň vopred a ráno budete mať pár minút navyše, pričom si stihnete v pokoji vypiť kávu alebo čaj. Ak vás čaká dôležité stretnutie, čiernymi šatami nič nepokazíte. Stačí k nim zladiť lodičky a jednofarebnú kabelku a outfit je na svete. Takto vás ráno nič neprekvapí. Navyše, ak pokukujete po nejakom zimnom kabáte a ešte ste nenašli ten správny, ideálna bude nenápadná šedá farba, ktorá sa dá vždy doladiť správnymi doplnkami.

Hladinu stresu ovplyvňuje aj stravovanie

Stres je prirodzenou emóciou, s ktorou sa musíme každý deň popasovať a naučiť sa s ním žiť bez toho, aby to akokoľvek zasiahlo našu psychiku. Ak vám prerastie cez hlavu, mohlo by sa stať, že sa to odzrkadlí negatívne na vašom zdraví. Mali by ste sa preto v náročných chvíľach vyvarovať niekoľkým potravinám. Neodporúča sa konzumovať veľké množstvo kofeínu, cukru a pozor si treba dať aj na alkohol. Zdravé stravovanie má priaznivý účinok nie len na úbytok hmotnosti, no keď je telo v pokoji a má vyrovnanú hladinu hormónov a navyše, psychicky vás posilní, stres zvládnete ľahšie.

TIP z redakcie: Ak sa nestíhate počas dňa najesť, môže vás to poriadne vystresovať. Aj preto odporúčame mať vždy po ruke napríklad zdravšiu verziu sladkej tyčinky a to priamo Raw Živan s príchuťou kokosu a kakaa, ktorá má vynikajúce zloženie a odporučila nám ju aj výživová poradkyňa. Neobsahuje žiadny pridaný cukor a jej zloženie je veľmi dobré. Navyše, pri nákupe môžete využiť aj zľavový kód pri objednávke nad 15 eur. Do políčka stačí zadať „Super10„.

Foto: unsplash

Doprajte si chvíľku pre seba

Stres dokážete uvoľniť aj obľúbenou vôňou. Už keď sme boli malé dievčatká a potrebovali sme povzbudiť, nič nevoňalo krajšie ako objatie od mamy alebo babičky. Vône si človek dokáže pamätať naozaj dlho a väčšinou sa nám spájajú s nejakými udalosťami. Aj preto pri návaloch stresu odporúčame relax v podobe aromaterapie. Jeseň je ideálny čas na to, aby ste si vybrali napríklad silnejšiu a korenistejšiu vôňu. esenciálny olej stačí nakvapkať do aróma difuzéru a vytvoríte tak príjemnejšie a pokojnejšie podmienky na to, aby ste sa dokázali lepšie uvoľniť.

Foto: unsplash

Dajte si pauzu od sociálnych sietí

Foto: unsplash

Ak trávite veľa času na sociálnych sieťach, pokoj ani šťastie vám to neprinesie. Neustále premýšľate o správach, fotografiách a informáciách, ktoré denne očami hltáte. Neverili by ste, no aj z tohto môže mať človek nábeh na úzkosť. Našu myseľ to hlavne odvracia od toho, čo je skutočne dôležité a na čom skutočne záleží. Z času na čas preto vypnite a dajte si od sociálnych sietí pokoj. Je to čas, ktorý môžete využiť v reálnom živote s priateľmi a rodinou.

0
Komentovať (0)

Dnes by ste nemali premeškať: