5 týždňový diétny plán: Jesť môžete 5-krát denne a cvičíte len 25 minút. Začnite do plaviek chudnúť už dnes

Zuzana Fulopova Zdravie

Foto: instagram (gwynethpaltrow/harleypasternak)

Známy fitnes tréner Harley Pasternak, ktorý spolupracuje s celebritami ako Eva Mendez, Gwyneth Paltrow, Halle Berry, či Lady Gaga, vyvinul jedinečný program výživy a cvičenia pod názvom 5 faktorová diéta. Ide o 5 týždňový program, pri ktorom dodržiavaním niekoľkých princípov schudnete  niekoľko kíl. A najlepšie na tom je, že je dostupný pre všetkých.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Základné princípy diéty 5 faktorov

  • program trvá 5 týždňov
  • 5 jedál denne s intervalmi 2 až 3 hodiny medzi jedlami
  • jedlá, ktoré obsahujú 5 zložiek a to vlákninu, zdravé tuky, sacharidy, bielkoviny a tekutinu bez cukru.
  • cvičiť 5 krát týždenne po dobu 25 minút
  • 5 dní odpočinku, počas ktorých môžete jesť čokoľvek
  • Aj keď pri tomto programe môžete schudnúť 5 až 10 kg, ide skôr o spôsob stravovania ako o diétu. Dokonca ho môžete dodržiavať aj počas celého života.
  • Stravovanie

Hlavným princípom stravovania je obmedzenie polotovarov a minimálne tepelné spracovanie jedla. Ako bolo spomenuté, jedlá majú obsahovať 5 zložiek. Mliečne výrobky by však mali byť nízkotučné a pečivo minimalizované. Výrobky z celozrnnej múky však nie sú zakázané.

Stravovanie pozostáva z raňajok, desiaty, obeda, olovrantu a večere.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Podľa uznávaného trénera, by sme mali hneď po prebudení vypiť pohár čistej vody a raňajky by mali prísť až hodinu po tom. Raňajky by mali obsahovať hlavne bielkoviny a vlákninu. Môže si napríklad dať 150 až 180 g kuracích pŕs s celozrnným chlebom, vajíčka so zeleninou, alebo ovocie s ovsenými vločkami zmiešané s vodou.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Desiatovať by sme mali 2,5 až 3 hodiny po raňajkách, pričom môžeme jesť napríklad šalát z jabĺk a mrkvy, jablko s nízkotučným tvarohom, alebo ovocie a zeleninu s nízkym obsahom sacharidov.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Na obed si môžete dopriať kurací vývar, mäso z hydiny alebo rybu v kombinácii so zeleninou či už s ryžou, alebo s pečenými sladkými zemiakmi. Okrem toho si môžete na obed sem tam dať aj sendvič z celozrnnej múky, s mäsom a zeleninou.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Po troch hodinách by mal prísť olovrant. Môžete si dať zeleninový šalát, s kúskom mäsa alebo ryby, kešu oriešky, mandle, alebo nesladené ovocie ako napríklad jablko.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Večera by mala prísť najneskôr 2 hodiny pred spánkom. Môžete si dať zeleninový šalát s lyžičkou rastlinného oleja a napríklad grilované kuracie mäso. Okrem toho si môžete dať ako prílohu quinou alebo hnedú ryžu. Ak obľubujete varenú zeleninu, môžete si dať grilovanú.

Volný deň

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Najlepšie na tomto programe je, že umožňuje 1 deň v týždni jesť akékoľvek jedlo. Či to je koláč, hamburger z bravčového masa, pizzu alebo sladký nápoj. Avšak aj počas tohto dňa musíte zachovať pravidlo jesť 5-krát denne. Nestratíte svoj režim stravovania v ďalších dňoch a vzhľadom k tomu, že zdravé stravovanie urýchľuje metabolizmus, nezdravé jedlo sa vám nestihne uložiť na bokoch.

Cvičenie

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harley Pasternak MSc (@harleypasternak) on

Program 5 faktorov obsahuje 5 úsekov, z ktorých sa každý cvičí 5 minút. Čas odpočinku je malý, preto ide o intenzívny tréning. Prvých 5 minút sa venujete kardio cvičeniam ako beh, skákanie cez švihadlo, či dokonca tancu. Druhá a tretia 5 minútová fáza je zameraná na silový tréning, pri ktorom precvičíte ruky, hrudník a napokon brucho a nohy. Posledných 5 minút ukončujete opäť kardio cvičením.

Základný princíp tohto tréningu je, že každý deň by ste sa mali zamerať na na jednu sekciu tela. Napríklad dnes budete cvičiť len cviky zamerané na dolnú časť brucha a zajtra budete cvičiť cviky na boky. Počas volného dňa sa cvičenie nevyžaduje.

Výhody a nevýhody programu 5 faktorov

Kedže sa budete stravovať pravidelne, nebudete pociťovať medzi jedlami hlad. Okrem toho pri tomto programe konzumujete zdravé jedlá s nízkym glykemickým indexom, pri ktorých budete nie len chudnúť, ale vám aj pomôžu udržať svoju telesnú hmotnosť na normálnej úrovni. Navyše je v hodný aj pre vegetariánov ale aj tých, ktorí jedia bezlepkovú stravu.

Pri tomto programe sa neváži, pretože cvičeným začínate naberať aj svalovú hmotu. Miesto váhy si môžete každý deň  klasickým metrom začať merať napríklad obvod pásu, rúk alebo nôh.

Ako negatívum tohto programu môže byť potreba denného varenia a nájdenie si času 5 krát do týždňa na 25 minútové cvičenia. Ďalší problém môže nastať v tom, ak sa nebudete obmedzovať vo velikosti porcií.  Ak sa ale budete riadiť pravidlami tohto programu, tento problém nenastane. Tak čo poviete, idete do toho?

0
Komentovať (0)