Obyčajný džús alebo na oko zdravé cereálie. Toto je 7 škodlivých potravín, ktoré by ste nikdy nemali dávať svojim deťom


V dnešnej dobe mnoho detí začína jesť nezdravé potraviny už vo veľmi mladom veku. Tým, že našim deťom doprajeme často veľa sladkého alebo slaného spôsobujeme, že normálne jedlo sa pre nich stáva neatraktívne. Existujú však aj potraviny, ktoré by deti nemali jesť kvôli fyziologickým vlastnostiam svojho tela. V tomto článku vám dáme pár rád ako nahradiť nezdravé jedlo zdravšou variantou.

Džús

Povedzme si na rovinu, kto z nás odolá lahodnému džúsu z obchodu? Ja si myslím, že je len málo ľudí na svete, ktorí to dokážu. Pozreli sme sa bližšie na zloženie tohto nápoja a zistili sme ako to vlastne s tým džúsom je. Pohárik fajného džúsu obsahuje 5 až 6 lyžičiek cukru. Rozpustený cukor sa okamžite vstrebáva do krvného obehu, čo je zlé pre metabolizmus sacharidov. Odborníci odporúčajú konzumovať namiesto džúsu čerstvé ovocné šťavy. Zaberie to len o pár minút viac a určite je to zdravšia varianta pre vaše deti. Ovocné šťavy sa dajú kombinovať z rôznych druhov ovocia, ale tiež aj zeleniny. Klasický cukor môžete nahradiť opäť zdravšou možnosťou a to napríklad domácim medom.

Jogurt

K tomu aby ste kúpili zdravý jogurt je potrebné, aby ste si uvedomili jednu podstatnú vec. Čím viac príchutí a doplnkov bude jogurt obsahovať, tým menej bude vhodný pre vaše dieťa. Namiesto jogurtov z obchodných reťazcov kupujte jogurty od domácich predajcov a tak budete mať zaručenú kvalitu čerstvosti a hlavne budete vedieť z čoho je jogurt naozaj zložený. Pokiaľ by deťom nechutil čistý biely jogurt, pokojne im do neho môžte pridať čerstvé ovocie, ktoré určite neuškodí. Rôzne sladké jogurty a pudingy obsahujú veľké množstvo cukru, tukov a kalórií, čo spôsobuje u detí obezitu a zvýšené riziko cukrovky.

 Obilniny

Určite ste už všetci zažili ranné nestíhanie, kedy celá rodina zaspala a vám nezostávalo nič iné len pripraviť rýchle raňajky a utekať zaniesť deti do školy. Vašou voľbou na rýchle raňajky mohli byť vločky, müsli a iné podobné „krabicové cereálie“, ktoré vyzerajú veľmi dobre a navyše ich príprava vôbec nie je náročná. Avšak spravili ste veľkú chybu. V skutočnosti tieto potraviny neobsahujú žiadne vitamíny a minerály ako sa hovorí v reklamách. Jediné, čo tieto potraviny obsahujú je cukor, veľa cukru. Všetky zdravé časti kukurice, pšenice a ovsa sú počas výroby odstránené a zostávajú iba sacharidy. Navyše toto jedlo nenasýti bruško vášho dieťaťa nadlho, a preto po pár hodinách budeme musieť pripraviť na jedenie niečo nové.

 Med

Deti do dvoch rokov by nemali konzumovať med. Samozrejme ide aj o alergény, ktoré obsahuje, a ktoré môžu spôsobiť alergickú reakciu. Med môže obsahovať aj baktérie, ktoré spôsobujú infekčnú chorobu nazývanú botulizmus.

 Hrozno

Hrozno sa nenachádza v našom rebríčku kvôli tomu, že by bolo nezdravé, alebo by škodilo zdraviu detí. Hrozno obsahuje mnoho vitamínov a minerálov, ktoré posilňujú napríklad imunitný systém. Dôvod, prečo by malé deti nemali konzumovať hrozno je, že je veľké a šmykľavé a preto by sa deti mohli zadusiť. Hrozno je tiež ťažké pre tráviaci trakt malých detí. Ako náhradu za hrozno preto môžete skúsiť napríklad banány, ktoré podporujú dobrý spánok a zlepšujú náladu.

 Multivitamíny pre deti

Rodičia sa veľmi často spoliehajú nato, čo sa dočítajú na internete alebo v knihách. Nezabúdajte, že každý liek alebo vitamín ako doplnok je potrebné konzultovať s lekármi. Najlepšie deti vitamíny príjmu z potravy. Zdravá a pestrá strava je najlepší vitamín pre vaše dieťa.

 Milkshaky

Ak by ste mali na výber medzi milkshakeom a colou, určite by ste dieťatu dali skôr ochutený mliečny nápoj. Veď predsa je zložený z mlieka. Avšak pozor! Milkshaky sú rovnako nebezpečné ako sýtené nápoje. Obsahujú tiež veľa cukru a tuku, čo vedie k obezite. Častým pitím tiež môžu viesť k rozvoju kardiovaskulárnych ochorení. Tento produkt je nebezpečný nie len pre deti, ale rovnako aj pre dospelých.

Nedopriať deťom sladké je nemožné a hlavne by sa to nemalo robiť. Občas deťom musíme dopriať nejakú sladkosť alebo sladký nápoj. Treba im však vysvetliť, že sladkosť nie je jedlo. Je to len dezert, ktorý môžu dostať napríklad ako odmenu za zjedený obed. Tiež to však netreba robiť každý deň. Ako sa hovorí: „Čo sa v mladosti naučíš v starobe akoby si našiel“. Naučte svoje deti konzumovať zdravé potraviny už od malička a je veľká pravdepodobnosť, že budú jesť zdravé jedlá aj v dospelosti.

Pozri aj: Špagety varíme zle a s kávou začíname skoro. Šéfkuchári prezradili 15 najväčších chýb, ktoré v kuchyni robia bežné ženy

Gabika


Komentáre

komentárov