Trápi vás bolesť chrbta, no nepoznáte príčinu? Toto je 8 zlozvykov, ktorých by ste sa mali zbaviť, aby ste si udržali zdravú chrbticu


Asi 80 percent ľudí trpí bolesťami chrbta po celý život. Podľa lekárov za to nemôže len choroba alebo zranenie, ale aj návyky, ktoré máme počas dňa zaužívané. Riziko zlého držania chrbta a neskôr jeho bolesti môže hroziť všade. Poďme sa preto pozrieť, kde všade sa skrývajú tieto riziká a čo môžeme urobiť pre to, aby sme im predišli.

pixabay

Riziko v práci

Chrbát si zaťažujeme najmä v práci, a to nie len tým, že sa fyzicky namáhame, ale aj zlým sedením. Preto riziko bolesti chrbta nie je len v profesii, kde sa manuálne pracuje, ale je aj napríklad u takého vodiča, úradníka alebo kozmetičky. Aby sme minimalizovali toto riziko, aspoň raz za hodinu si spravme prestávku, ponaťahujme si svaly alebo sa prejdime, minimálne do kuchynky a spať.

Riziko v domácom prostredí

pixabay

Ak si myslíme, že doma nám nehrozí riziko námahy chrbtice, tak sa mýlime. Každodenné umývanie riadu, žehlenie oblečenia alebo príprava jedla môže byť záťažou pre náš chrbát. Aby sme predišli bolesti chrbta, mali by sme zabezpečiť aby výška stola, umývadla či žehliacej dosky zodpovedali našej výške a tým docielime, že naša chrbtica zostane rovná pri domácich prácach.

Riziko topánok

pixabay

Vraví sa, že pre krásu sa trpí. Platí to aj pri nosení niektorých topánok, pretože ak si zvolíme zlú obuv, v ktorej budeme chodiť viac ako dve hodiny denne, časom nám môže spôsobiť zlé držanie tela a následne aj bolesť chrbta. K nevhodnej obuvi radíme nielen topánky s vysokým opätkom, ale aj topánky s plochou podrážkou. Aby sme predišli tomuto riziku, zvoľme si topánky s nízkou pätou, ktoré budú dobre držať špičku a pätu.

Riziko kabeliek

pixabay

Asi pre každú z nás je kabelka nevyhnutnou každodennou záležitosťou a to čím väčšia, tým lepšia. Lenže tým, že ju nosíme prevažne na jednom ramene, náš chrbát nie je v rovnej polohe. Náš chrbát sa nám poďakuje, ak miesto kabelky zvolíme radšej batoh, ktorý nám tesne priľne ku chrbtu a menej ho zaťaží.

Riziko oblečenia

pixabay

Aj oblečenie, ktoré je veľmi tesné nesie riziko bolesti chrbta. Príliš úzka sukňa, šaty, džínsy, či dokonca spodné prádlo nám môžu obmedziť slobodu pohybu a narušiť krvný obeh. To spôsobí, že chrbtové svaly sú napäté, čo môže viesť k ich bolesti. Pri výbere oblečenia teda dbajme nielen na krásu, ale aj na pohodlie.

Riziko stresu

Emócie neovplyvňujú len psychickú stránku, ale aj fyzickú. Tým, že sme v strese sa naše telo prikrčí a svaly sa dostanú do napätia, čo z dlhodobého hľadiska môže viesť k bolesti chrbta. Aby sme predišli tejto situácii, mali by sme pravidelne športovať. Skúsme napríklad tanec, turistiku, beh, jogu alebo plávanie.

Riziko spánku

pixabay

Nesprávna poloha v spánku spolu s nesprávnym matracom nám môže spôsobiť nielen nespavosť, ale aj bolesť chrbta. Matrac by nemal byť ani tvrdý, ani mäkký, mal by byť taký, aby sme na ňom ležali rovno počas celej doby spánku. Hlava by mala byť primerane s telom, čo môže pokaziť príliš vysoký vankúš.

Riziko pri dvíhaní zaťažia

Niekedy si situácia vyžaduje zdvihnúť ťažký predmet zo zeme, čo pri zlom postoji môže byť záťaž pre náš chrbát. Aby sme tomu predišli, pri sklonení sa k predmetu si najprv kľaknime, vystrime chrbát a hlavu a až následne uchopme predmet do rúk a pomaly sa zdvihnime.

Poznáte iné riziko, pri ktorom hrozí bolesť chrbta a viete ako mu predísť? Podeľte sa oň s nami v komentároch.

Pozri aj: 99 krátkych, no fascinujúcich faktov o ľudskom tele, o ktorých ste možno nevedeli

                                                                                                                               Zuzu, adme.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov