9 drobných činností, ktoré vám pomôžu schudnúť aj bez diéty či cvičenia

Podarilo sa vám už po vianočných sviatkoch schudnúť? Začali ste cvičiť, upravili ste si stravu a pomaly vidíte samú seba v plavkách v lete niekde na pláži. To je momentálne asi túžba každej z nás. Pripravila som si pre vás rady, ktoré by vám mohli pomôcť. Začnite jednou či dvoma zmenami a uvidíte, že to pôjde.

Urobte z obývačky zónu bez jedla

chudnutie1
nowthatsfandom.tumblr.com

Je jasné, že pred televízorom ide jedenie ľahšie. Ste zažratí  do filmu a zároveň aj do nejakej dobroty. Skúste sa opäť vrátiť za kuchynských stôl, najlepšie bez televízora. Vychutnávajte si svoje jedlo v pokoji, bez rozptyľovania a uvidíte, že vám vaše telo samé povie, že má dosť. Veľmi dobre to poznám – jedenie v obývačke. Nič moc pre udržanie stabilnej váhy.

Nevážte sa a nemerajte sa

Niekedy to býva veľmi demotivačný krok. Predstavte si, že už tri týždne sa snažíte, cvičíte, zdravo jete a potom sa postavíte na váhu a ubudlo ledva pol kila. Meranie by sa tiež nemalo stať pravidelné.

chudnutie2
telegraph.co.uk

Skúste sa odvážiť a odmerať na začiatku a potom až na konci celého procesu. Uvidíte, že vás to príjemne prekvapí a dodá vám to oveľa viac pozitívnej energie.

Neignorujte vaše chute, nájdite len zdravý spôsob, ako ich uspokojiť

chudnutie7
littlebroken.com

Ak budete hladovať, vaše telo to vyhodnotí ako krízový stav. Všetko, čo následne zjete, si uloží na „horšie časy“. Vzdelávajte sa. Skúste si vyhľadať zdravšie formy vašich obľúbených jedál, ktorých sa nechcete vzdať. Jedzte pravidelne menšie porcie a uvidíte, že skrotíte svoje chute a aj seba.

Žiadne donášky jedál, varte si sami

Myslím, že netreba pripomínať, že domáca strava je to najlepšie, čo môžete svojmu telu dať. Ak nie ste zdatní v kuchyni, nevadí. Dnes už je internet plný návodov, receptov, takže sa nevyhovárajte a choďte do toho.

chudnutie3
seamless.com

Samozrejme, keď nastane situácia, že nestíhate variť a potrebujete sa najesť, skúste skombinovať donášku jedla s predchádzajúcim krokom – tzn. zdravšia forma jedla.

Po schodoch jedine pešo.

Ak bývate na prvom poschodí ako ja, je to trochu náročnejšie. To však nie je určite prípad každého jedného z vás. Skúste chodiť po schodoch pešo. Že bývate na 8. poschodí? Žiadne výnimky. Chodíte v obchodnom centre po eskalátore? Nech sa páči, určite tam nájdete aj klasické schody.

chudnutie4
instagram.com

Skúste myslieť pozitívne. Potešte sa, že vaša kancelária je až na 12. poschodí. Je to výzva, ktorú keď splníte, posunie vás to len vpred.

Nenúťte sa do posilňovne, nájdite si šport, ktorý vás napĺňa

Nie každý je „posilkový“ typ. Niekto má radšej kontaktné športy, chodí na futbal, basketbal. Skúste posilňovňu vymeniť za plaváreň, poprípade nahovorte niekoho na bedminton. Možností je naozaj veľa. Len sa pozrite okolo seba. Určite sa nájdu miesta vo vašom okolí, kam môžete vybehnúť, poprípade ísť niekam na turistiku.

chudnutie8
blog.codyapp.com

Čas strávený v prírode vás opäť pozitívne nabije na niekoľko dní. Ak už ste naozaj človek, ktorý nerád športuje, choďte do práce aspoň dvakrát za týždeň pešo, urobíte niečo dobré pre svoje zdravie.

Pite čiernu kávu

chudnutie5
instagram.com

Toto by som trochu poopravila. Ak máte radi čiernu kávu, je to v poriadku a bod máte splnený. Ak sa však nedokážete zbaviť mlieka v káve, pretože to zjemní jej chuť, vyskúšajte malú zmenu. Skúste si do kávy dať mandľové mlieko, poprípade sójové. Variácií je v obchodoch naozaj veľa, už stačí len vyskúšať. Môžem povedať, že mne osobne káva so sójovým mliekom chutí viac ako s klasickým. Možno to bude aj váš prípad

Obmedzte sladené nápoje a alkohol

Neverili by ste, ako to môže pomôcť. Poznáte ten pocit, keď ste smädní a viete, že jediné, čoho sa chcete, napiť je studená voda? Odkedy nepijem sladené nápoje ani alkohol, zažívam tento pocit každý deň. Nerobí mi problém vypiť denne 3 litre vody, poprípade si dám minerálku.

chudnutie6
instagram.com

Sladené nápoje nám prihadzujú zbytočné kilá a to isté platí o alkohole. Skúste si dať len pohár vína, keď už musíte, ale verte mi, dá sa vydržať aj bez toho.

Skončite s diétami

Vždy je trendom niečo iné. Paleo diéta, 90-dňová, bielkovinová, zeleninová a mohla by som pokračovať celú večnosť. Z každej strany sa na nás valí strašné množstvo informácií a niekedy sme už takí zúfalí, že siahame po akýchkoľvek diétach. Nehovorím, niekomu to môže pomôcť, ale väčšinou som sa stretla s tým, že človek síce schudol, ale akonáhle s diétou skončil, do pár mesiacov mal kilá späť. Skúste viac počúvať svoje telo. Chce zeleninu? Dajte mu zeleninu. Nepotrebuje klasické nedeľné vyprážané rezne? Dajte si radšej rizoto.

chudnutie9
askdeniza.com

Zmena musí nastať v prvom rade v každom z nás. Zamyslite sa a ak chcete niečo zmeniť, tak začnite. Nečakajte, kým susedka začne behať, lebo to na Silvestra spomínala. Ak to naozaj chcete, tak do toho choďte a možno vám pomôžu aj tieto jednoduché rady. Aspoň na začiatok.

zdroj: Babskeveci.sk

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov