9 osvedčených spôsobov, vďaka ktorým budú vaše oči fungovať na 100%


Jedným zo základných pravidiel biológie nášho tela je, že svaly, ktoré nepoužívame postupne ochabujú a strácajú na výkonnosti. A toto pravidlo platí rovnako ako aj na veľké svaly, tak aj na malé či úplne drobné svaly, ktoré sa nachádzajú napríklad aj v našich očiach. Aj tieto svaly by ste mali pravidelne trénovať a precvičovať, aby ste ich udržali v kondícii. Zozbierali sme preto pre vás týchto 9 osvedčených spôsobov, ktorých praktizovaním vaše oči  nielen precvičíte, no pomôžete im aj uvoľniť sa. 

  • Vyvarujte sa neustálemu zaťaženiu vašich očí počas dňa a to najmä vtedy, ak väčšinu dňa pozeráte na monitor, či obrazovku. Aspoň raz za dve alebo tri hodiny zavrite oči na niekoľko minút a nechajte ich chvíľu odpočinúť.
  • Tak ako ráno doprajeme rozcvičku nášmu telu, podobne by sme mali pristupovať aj k našim očiam. Toto sú základné cvičenia s očami, ktoré by ste mali robiť každý deň v uvedenom poradí.
healthjournal365
healthjournal365
  • Ak nosíte okuliare, majte ich na očiach len vtedy, keď ich naozaj potrebujete.
  • Doprajte občas svojim očiam masáž. Pomocou jemných krúživých pohybov jemne zatlačte prstami na oči. Prechádzajte podľa uvedených bodov od 1 po 6, a premasírujte si tak oči. Samozrejmosťou sú čisté ruky, keďže cez oči je ľahké do organizmu zaniesť choroboplodné zárodky. Pamätajte, že treba postupovať jemne a opatrne a určite na oči netlačťte.
healthjournal365
healthjournal365
  • Keď ste na prechádzke, zamerajte svoj pohľad na vzdialené objekty, či na horizont. To pomôže uvoľniť zaťaženie vo vašich očiach.
  • Jedzte mrkvu alebo pite mrkvovú šťavu každý deň. Mrkva obsahuje vitamín A, nevyhnutný pre správne fungovanie očí. Pre maximalizáciu účinku si do mrkvovej šťavy pridajte pár kvapiek olivového (či iného kvalitného) oleja. Malé množstvo tuku pomôže organizmu efektívnejšie vstrebať vitamíny.
  • Ak máte pocit unavených očí, umyte si ich teplou vodou.

  • Večer sú oči zvyčajne po celom dni najviac unavené. Doprajte im oddych a aspoň dve hodiny pred spaním sa nepozerajte na televíziu, na obrazovku počítača, či na váš smartfón. Ak je to pre vás príliš náročná výzva, nainštalujte si aspoň na váš smartfón či tablet filter modrého svetla, ktorý zabezpečí, že budete môcť ľahšie zaspať.
  • Vyskúšajte indiánske cvičenie trataka. Cvičenie pomôže uvoľniť okrem očí aj vašu myseľ a zlepší vašu schopnosť sústrediť sa.
brightside.me
brightside.me

Sadnite si oproti nejakému objektu, pre začiatok dobre poslúži horiaca sviečka. Zamerajte svoju pozornosť na plameň sviečky. Pokúste sa žmurkať čo najmenej. Po niekoľkých minútach zatvorte oči a snažte sa uchovať si tento obraz vo svojej mysli čo najdlhšie, ideálne asi 10 minút. Pomocou tohto cvičenia pomôžete nielen svojim očiam, ale vyčistíte si tak aj svoju myseľ od ťažkých myšlienok a uvoľníte sa.

zdroj: babskeveci.sk , brightside.me


Komentáre

komentárov

'); // za telo článku vlož sitelement zónu //content_block.insertAdjacentHTML('afterend',''); // zavolaj sitelement async script //(function(d, t) { var g = d.createElement(t), s = d.getElementsByTagName(t)[0]; g.src = 'https://ad.sitelement.sk/www/delivery/asyncjs.php'; s.parentNode.insertBefore(g, s);}(document, 'script')); }]); _adform.push([vastOrPmpId+'.pmp.success', function() { // použi na testovanie //console.log('great success!'); }]); _adform.push([vastOrPmpId+ '.ad.ready', function() { // použi na testovanie //console.log('ad is ready'); }]); })(window, document, (Adform = window.Adform || {}));