Ak zbadáte toto, do 3 minút opustite reštauráciu. 10 základných pravidiel, ktorých by ste sa mali držať

Kristína Hagarová Ešte viac

Foto: needpix/unsplash

Čítate si recenzie, keď sa chcete ísť najesť do reštaurácie, v ktorej ste predtým nikdy neboli? Alebo sa spoliehate na to, že už na prvý pohľad zistíte či sa budete otáčať na päte? 

Niekedy sa nemôžete spoliehať ani na recenzie a ani na to, čo vám o danej reštaurácii povie váš známy. Vtedy sa musíte spoľahnúť sami na seba. Poradíme vám, ako úspešne a rýchlo zistiť či by ste mali reštauráciu do pár minút opustiť.

Upravená vstupná hala

Kvalitu služieb si môžete ohodnotiť ešte predtým, než vôbec vstúpite do reštaurácie. Stačí, keď si pozriete vstupnú halu. V akom stave je dlažba, okná a dvere? Je všetko udržiavané alebo vidíte špinu a rozbité veci? Majitelia dôstojných a dobrých kaviarní a reštaurácií si na tom dávajú vždy záležať, pretože prvý dojem je dôležitý.

Foto: unsplash

Ako sú oblečení čašníci?

Venujte pozornosť tomu, ako sú oblečení čašníci. Aj keď nemajú uniformu, určite by mali mať aspoň zástery a viac či menej podobné oblečenie pre všetkých bez výnimky. Odznak s menom je taktiež nevyhnutnosťou.

Čo sa stane, keď vojdete do reštaurácie?

V drahších podnikoch vždy pri vchode stojí hosteska, ktorá vás usadí. Nemusí to tak platiť všade, no prístup personálu by mal byť pre vás podstatný. Pozdravili sa vám, keď ste vošli? Usmiali sa alebo sa tvárili otrávene? A podstatná otázka, sú v reštaurácii vôbec nejakí ľudia? Aj to môže svedčiť o tom, že daná reštaurácia nie je také terno.

Foto: unsplash

Vôňa jedla

V reštaurácii by ste nemali cítiť vôňu žiadneho jedla z kuchyne. Paradoxne, nemali by ste cítiť nič, pretože reštaurácie by mali mať prístroj na odstraňovanie pachov a ak nefunguje správne, je mimo prevádzky alebo ho reštaurácia vôbec nemá.

Čašník nepozná zloženie jedál

Keď dáte čašníkovi otázku na to, aké je zloženie jednotlivých jedál a nevie na to odpovedať, určite by ste mali odísť. Je to jednoducho základ všetkého, pretože správny čašník, ktorý pracuje v reštaurácii, by mal vedieť, čo je v daných jedlách. Výnimkou je, keď je čašník nový a ešte si to tak dobre nepamätá.

Čo vidíte na stole?

Jasné, že musíte brať do úvahy, že keď je v reštaurácii frmol, čašník nemá čas rýchlosťou blesku dopĺňať príbory a taniere. Napriek tomu si pozrite, ako rýchlo si všimne, že niečo chýba a taktiež aj čistotu daných vecí. Je na stole čistý obrus? Sú príbory umyté?

Foto: unsplash

V akom stave sú toalety?

Predtým, než zadáte objednávku, určite choďte na toaletu. Ak je táto miestnosť neudržiavaná, môžete si byť istá, že v kuchyni sú nevysypané odpadky a neumyté riady. A to je niečo, čo naozaj nepotrebujete. Je to vynikajúci indikátor čistosti. Keď je v hroznom stave táto miestnosť, je v hroznom stave aj všetko ostatné.

Aké mydlo je na toalete?

V dobrej reštaurácii nikdy nenájdete mydlo v tuhej konzistencii. Dávkovač mydla musí byť samozrejmosťou, pretože nech sa deje čokoľvek, vždy sa v reštaurácii premelie veľké množstvo ľudí. Nemôžu sa všetci dotýkať rovnakého mydla.

Foto: unsplash

Príliš rozsiahle menu

Keď menu v reštaurácii vyzerá ako kniha, niečo nie je správne. Nie je reálne, aby v bežnej reštaurácii mali na výber obrovské množstvo jedál, pretože kuchyne sa skôr špecializujú na jeden typ, ktorý chcú správne pripraviť. Určite si na to dávajte pozor, keď idete niekam, kde to dobre nepoznáte.

Televízia

Pokiaľ nejde o športový bar, televízia by v reštaurácii nemala čo robiť. Väčšinou ide o to, aby odpútala vašu pozornosť od nejakého problému. K tomu všetkému je ešte väčšinou aj bez zvuku, čo už úplne odvádza vašu pozornosť. V reštauráciách hrá bežne nejaká hudba, no dávajte si pozor na to, od čoho chcú vašu pozornosť odvrátiť.

0
Komentovať (0)

Dnes by ste nemali premeškať: