Ako schudnúť 10 kilogramov rýchlo ale zdravo? 10 tipov, ktoré fungujú na každú ženu bez ohľadu na vek a váhu

Monika Miková Zdravie

Foto: pexels

Zhoďte 5 kíl v priebehu jedného týždňa a podobné názvy článkov nás dennodenne obklopujú. Pýtate sa sami seba, je to vôbec možné, alebo ide o hlúposť, či klamstvo? Rýchlo stratené kilogramy sa vrátia späť, pretože najčastejšie znížime príjem jedla a zvýšime fyzickú aktivitu, uvádza magazín Good house keeping.

Spočiatku ide všetko ako po masle a chudneme, ale ako náhle opäť zjeme niečo z nášho predošlého jedálnička v podobe uhľohydrátov, sme tam, kde sme boli. Z vlastnej skúsenosti vieme, že najchutnejšie jedlá sú obvykle tie bohatšie na kalórie. Sladené nápoje veľkým množstvom cukru zasycujú organizmus. Zamieňanie ich za minerálky bez príchutí, čaj a káva bez sladidiel sú najlepším odrazovým mostíkom. Výrobky plné nezdravých tukov ako hranolky, čipsy, vyprážané produkty taktiež predstavujú nevhodnú súčasť jedálnička osoby, ktorá sa snaží schudnúť.

VIAC ZELENINY

Je to jednoduché. Stačí si niekoľkokrát do týždňa zameniť ťažké prílohy pre žalúdok ako zemiaky, či ryža práve čerstvou zeleninou. Budete sa cítiť lepšie, oddýchnutejšie a bez preplneného žalúdka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Daily Nutrition Facts✏️ (@caloriefixes) on

RAŇAJKY AKO ZÁKLAD

Každé jedlo je dôležité, ale raňajky predstavujú základ. Odborníci odporúčajú raňajky v rozmedzí 400 až 500 kalórií obsahujúce bielkoviny, zdravé tuky a vlákninu – vajíčka, ovocie, orechy, biely jogurt bez umelých sladidiel, zeleninu. Ak takto začnete svoj deň, hladina vášho cukru v krvi, bude v správnej norme a vy sa budete cítiť spokojne.

SOĽ

Soľ udržuje produkty čerstvejšie s dlhšou trvanlivosťou a preto ju potraviny čím ďalej tým viac obsahujú. Viete, že soľ zadržuje v tele vodu? Dajte si preto pozor, koľko solíte svoje jedlo, bez tak už tej soli obsahuje dostatok.

KÁVA

Kofeín obsiahnutý v káve predstavuje prírodný antioxidant, ktorý dodáva bunkám odolnosť. Zároveň je známym faktom, že káva odvodňuje, preto nezabudnite zvýšiť príjem vody. Kvalitné listové, prírodné druhy čajov majú podobné odvodňovacie vlastnosti. O metabolických efektoch zeleného čaju sme písali nedávno – v priebehu 24 hodín šálka zeleného čaju spáli cca 70 kalórií.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Organická Káva/Organic Coffee (@mallay_organicka_kava) on

SLADKÉ VODY

Nepriateľom pri snahe schudnúť, ako už v úvode spomíname, sú sladké sýtené vody. Môžete ich síce prirovnať k sladkej drobnosti, ale na rozdiel od sladkostí, ich tekuté skupenstvo naplní žalúdok tak, že po chvíli opäť pociťujeme hlad. Navyše taký alkohol dokáže narušiť metabolizmus, hlavne spaľovanie tukov a doslova neguje našu snahu schudnúť.

POMÔCKY NA CVIČENIE

Investícia, ktorú nikdy neoľutujete. Pri cvičení naberáte svalovú hmotu, pričom spaľujete viac kalórií. Priama úmera, čím viac svalov, tým viac chudnete. Pre začiatok stačí pár drepov, cvikov s malými činkami, či vlastnou váhou. Väčšia frekvencia počas týždňa spôsobí, že uvidíte zmeny na kondícií i výzore, navyše sa budete cítiť lepšie.

ŠTIPĽAVÉ JEDLÁ

Áno, skutočne štipľavé alebo pikantné jedlá pomáhajú pri znižovaní hmotnosti. Je to tým, že obsahujú látku capsaicín zvyšujúci mieru stresových hormónov v tele, čím sa urýchľuje spaľovanie. Vynikajúce sú feferónky, indická kurkuma, či zázvor.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Attila Tóth (@hottie.chili) on

SPÁNOK

Je vedecky dokázané, že oddýchnutejší organizmus dokáže chudnúť rýchlejšie. Doprajte si preto aspoň 7 hodín spánku, ak je to vo vašich možnostiach.

PRECHÁDZKA

Nechápte ma zle, cvičenie je vynikajúce pre vaše telo, ale z času na čas je potrebné sa odreagovať aj v prírode. Ak nemáte čas prechádzať sa, doprajte si aspoň 20 až 30 minút ľahkého aerobiku pred večerou. Váš metabolizmus bude pracovať aj keď sa už nebudete hýbať ďalšie 2 hodiny, takže večeru spálite rýchlejšie. Tiež to pomôže vášmu psychickému zdraviu a očiste mysle.

POTRAVINY PLNÉ VODY

Ak počas dňa pijete dostatok perlivej, alebo čistej vody, skúste ju ešte skombinovať napr. s melónom, uhorkou, paradajkami, špargľou, grepmi, zelerom, ananásom, alebo lesnými plodmi. Všetky uvedené potraviny majú odvodňovacie schopnosti, ktoré vám dodajú pocit plnosti vďaka ich obsahu vlákniny.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Agnieszka Piątkowska (@apfff) on

0
Komentovať (0)