Tajomstvo ich krásy odhalené! Toto je 6 základných pravidiel, ktorými sa riadia členovia kráľovskej rodiny

Zuzana Fulopova Zdravie

Foto: archív TASR/AP

Hoci má britská kráľovná Alžbeta II. už 92 rokov, cíti sa natoľko zdravá a plná energie, že sa zúčastňuje na všetkých významných stretnutiach a vykonáva štátne záležitosti. Jej zdravie jej to umožňuje nielen vďaka dobrým génom, ale aj vďaka odborným lekárom, ktorí nesledujú len jej zdravotný stav, ale jej aj radia, ako si zdravie udržať. Aké sú základné princípy zdravého životného štýlu, ktorými sa riadia všetci členovia kráľovskej rodiny?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Windsor Royal Family (@windsor.royal.family) on

Zdravým životným štýlom odstránime až 80 percent ochorení

Kľúčovým bodom je mať zdravé telo, vďaka ktorému zvládneme všetky zdravotné problémy ako nachladnutie, porezanie, zápaly, zranenia, či dokonca zlomeniny. Zdravé telo nepotrebuje veľa starostlivosti na zvládnutie týchto problémov. Našou úlohou je len žiť zdravým životným štýlom, vďaka čomu budeme mať zdravé telo, ktoré bude schopné odolávať či už vonkajším, alebo vnútorným útokom.

Venujte pozornosť tomu, na akej úrovni je naše zdravie

 

View this post on Instagram

 

A post shared by tammydee924 (@tammydee924) on

Každý z nás má rôzne gény a fyziologické vlastnosti, ktoré určujú rýchlosť starnutia. Mali by sme však venovať svoju pozornosť veciam, ktoré signalizujú, či je naše zdravie v poriadku. Ide o zdravý spánok, psychickú a fyzickú vytrvalosť, rovný a zdravý chrbát, chuť do jedla, či celkový vzhľad. Ak sa napríklad unavíme rýchlejšie, jeme viac alebo menej ako obvykle, mali by sme sa poradiť so špecialistom.

Na zdravotné problémy nás môže upozorniť náš jazyk

pixabay

Jazyk je dobrý indikátor toho, čo sa deje vo vašom tele. V mnohých prípadoch vám môže prezradiť, akými problémami práve trpíte. Ak máte napríklad špičku jazyka červenú, môže to znamenať srdcové problémy, alebo príliš veľkú konzumáciu sacharidov. Šedá farba vášho jazyka zas môže signalizovať, črevnú disfunkciu. Tmavé červené škvrny sú znakom anémie a žltý povlak zas môže znamenať problémy s pečeňou. Zárezy na jazyku môžu byť symptómom vredov, či gastritídy. Odborníci odporúčajú raz za čas skontrolovať svoj jazyk a ak zaznamenáte zmenu farby, alebo nejakú inú zmenu, určite sa poradte s lekárom.

Rady v oblasti výživy

pixabay

To, čo jeme patrí medzi najdôležitejšie faktory pre naše zdravie. Pre tých z vás, ktorí chcete žiť dlhý a zdravý život, majú odborníci niekoľko rád. V prvom rade by sme mali kupovať ekologické potraviny, najlepšie priamo od poľnohospodárov. V druhom rade by sme mali zo svojho jedálnička úplne vylúčiť konzervované a vyprážané jedlá. Mali by sme jesť len čerstvé ovocie a zeleninu a nahradiť červené mäso kuracím alebo morčacím.

Odborníci tiež odporúčajú jesť dostatok proteínov, nahradiť ovocné šťavy mrkvou, jablkom, zázvorom, či zelerovými šťavami a denne vypiť 6 až 8 pohárov čistej vody. Dokonca raz týždenne by sme mali jesť iba ovocie, zeleninové polievky a piť len vodu. Ak je pre vás obtiažne kupovať ekologické výrobky, skúste aspoň vylúčiť zo svojho jedálnička údené, konzervované a vyprážané jedlá.

Časový harmonogram jedenia

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maki (@lovelytimeuk) on

Nielen kvalita jedla je dôležitá pre naše zdravie, ale aj čas kedy si ho doprajeme. Odborníci majú aj v tejto oblasti pre nás vzácne rady. Na raňajky si doprajte potraviny bohaté na bielkoviny, ako vajcia, mandle a tvaroh. Môžete pridať ovocie, obilniny a jogurt. Obed by mal byť najviac kalorické jedlo v kombinácii zeleniny, bielkovín a sacharidov. Môžete si dopriať aj ľahší dezert. Vaša večera by mala byť už len ľahká bez pikantného a sladkého a to do 19-tej až 20-tej hodiny, pretože vaše telo sa už začína pripravovať na spánok. Môžete si napríklad spraviť týždňové menu dopredu a brať si jedlo do práce. Nezabúdajte, že ťažké potraviny by sa mali konzumovať ráno alebo doobeda.

Správne držanie tela je základom zdravia a krásy

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Cambridges (@thecambridgeroyal) on

Cvičenie a pohyb by mal byť neodmysliteľnou súčasťou života každého z nás. Ak nemáte čas na pravidelné cvičenie, odborníci radia jeden cvik, ktorý vám nezaberie veľa času a pomôže vám udržať si správne držanie tela. Postavte sa alebo si sadnite na stoličku. Držte hlavu vzpriamene, ako by vás niekto za ňu ťahal. Ramená zas ťahajte dozadu a dolu, ale tak aby ste sa cítili dobre. Zdvihnite bradu pokiaľ necítite, že krčné a ramenné svaly už nie sú napäté. Tento cvik môžete robiť zakaždým, ako pocítite napätie v svaloch chrbta, krku alebo ramenách. Môžete niekoľkokrát opakovať za sebou.

Čo poviete, budete sa riadiť týmito zásadami životného štýlu kráľovskej rodiny? Máte aj vy nejaké rady ako sa udržať vo forme? Dajte nám vedieť v komentároch.

brightside.me
0
Komentovať (0)