Nedarí sa vám večer zaspať a hodiny sa prehadzujete? Vďaka tomuto triku zaspíte už do 1 minúty


Celý deň sa tešíte na to, ako si konečne oddýchnete, ľahnete si do postele a po náročnom dni sa konečne vyspíte. Keď sa k tomu konečne dostanete, ešte hodinu sa prevaľujete a nedokážete zaspať. Prečo máme problém so zaspávaním alebo sa v noci budíme? Najčastejšie za to môže stres a vnútorný pocit nervozity. Aj s tým sa však dá účinne bojovať a my vám prezradíme, ako na to.

pixabay.com

Ideálne by sme si na spánok mali nájsť aspoň 8 hodín. Keďže každý organizmus je individuálny, niekto si vystačí so 7 hodinami a poniektorí si potrebujú prispať aj o 2 hodiny viac. Je len na nás, aby sme zistili, koľko spánku si naše telo žiada, pretože príliš málo a tiež príliš veľa spánku predstavuje problém. Čoraz viac ľudí však trpí nespavosťou a bez dostatku spánku sa cítime slabo, nepríjemne a nie sme vo svojej koži.

Nejde však len o negatívne pocity ale reálne riziká, ktoré môže nespavosť a následný nedostatok spánku spôsobovať. Je dokázané, že málo spánku môže zvýšiť riziko cukrovky, infarktu, vysokého krvného tlaku a samozrejme je často dôvodom dopravných nehôd, ktoré ospalí vodiči spôsobia. Nedostatok spánku ma negatívny dopad na našu pokožku, vlasy, zuby i nechty, môže byť príčinou pribúdajúcich kíl a často kvôli nemu môžeme mať vážne problémy s pamäťou alebo dýchavičnosťou.

pixabay.com

Spánok je dôležitý na celkovú regeneráciu organizmu a jeho správne fungovanie. Stres, ktorý často zapríčiňuje nedostatok spánku, nemusíme ani vnímať. Kopec povinností a celodenný blázinec nás odpútajú od myšlienok na samých seba a my nevnímame signály, ktoré nám telo vysiela. Večer, keď sa všetko upokojí a my si ľahneme, začne vyčerpané telo alebo vysoké psychické napätie vysielať signály, aby sme spomalili. Tieto stavy sú často nebezpečné a my si uvedomíme vážnosť situácie, keď je už neskoro.

pixabay.com

Dr. Andrew Weil, absolvent Harvardskej univerzity súhlasí aj s inými lekármi, že bojovať proti stresu, nervozite a úzkosti sa dá pomocou dychových cvičení. „Dýchanie silne ovplyvňuje fyziológiu a procesy myslenia, vrátane nálady. Jednoduchým zameraním pozornosti na dýchanie sa môžete uvoľniť a upokojiť.“

Technika 4-7-8

Dr. Weil presadzuje techniku dýchania s názvom 4-7-8. Počet ľudí, ktorým táto technika pomohla, stále rastie a internet je plný pochvalných príspevkov na túto metódu. Nielenže sa vďaka nej naučíte zaspať do pár sekúnd, doktor Weil ju odporúča aj kedykoľvek počas dňa, keď sa potrebujete upokojiť. Postup je veľmi jednoduchý:

pixabay.com

1. Vydýchnite zo seba všetok vzduch, najviac, ako môžete. Vydychujte ho cez našpúlené pery, nie nosom. Počas výdychu by ste mali vydávať jemný zvuk, ako keď fúka vietor.

2. Teraz zavrite ústa a zhlboka sa nadýchnite nosom. V hlave počítajte do 4.

3. Zadržte dych počas doby, ako budete rátať do 7.

4. Teraz vzduch vydychujte cez úzku štrbinu pier rovnako ako v 1. bode, pri vydychovaní však v hlave rátajte do 8.

5. Tento cyklus zopakujte ešte trikrát od 2. bodu.

Vďaka presne rozpočítanému cyklu sa vám podarí do tela dostať viac kyslíka a spomaliť srdcovú frekvenciu. Telo sa po niekoľkých opakovaniach tohto cvičenia automaticky nastaví na relaxačný mód a vy sa budete cítiť oveľa lepšie. Je jedno, či budete chcieť zaspať, znížiť pocity úzkosti, upokojiť sa po návale zlosti alebo chcete zvládnuť reč pred veľkým publikom. Technika 4-7-8 vám zmení život k lepšiemu.

Pozri aj: TEST: Toto sú dvere do vášho podvedomia. Otvorte ich a uvidíte, čo sa za nimi skrýva

zdroj: Jana, time.com

Viac skvelých návodov nájdete TU.


Komentáre

komentárov