Ak chcete žiť zdravšie, začnite ráno takto. Odkedy dodržiavam tieto pravidlá, cítim sa mladšie, žijem zdravšie a netrápi ma stres


Ráno je pre mnohých najstresujúcejšou a neobľúbenou časťou dňa. Urobte si vďaka nasledujúcim tipom pekný začiatok dňa a uvidíte, že vstávať sa dá i s úsmevom. Ako začať deň príjemne a navyše zdravo vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.

Stačí dodržiavať zopár rád a vaše telo i myseľ sa vám iste poďakuje. Zlepšíte svoj krvný obeh, metabolizmus, vyhnete sa stresu a zlej nálade, rozlúčite sa so stuhnutými svalmi a urobíte niečo pre svoju zdravú životosprávu.

Začnite deň pohárom vody

pixabay.com

Nezáleží na tom, či ste ranné vtáča alebo si pospíte o niečo dlhšie. Je jedno, koľko máte rokov alebo čo najradšej raňajkujete. Jednoducho vždy začnite pohárom čistej neperlivej vody. Pokojne si k nej pridajte trochu citróna alebo limetky na osvieženie.

Ponaťahujte sa

Ihneď po prebudení to nemusia byť žiadne heroické výkony, takže sa nemusíte báť, že by ste mali odbehnúť maratón alebo sa zničiť po hodine v posilke. Stačí, ak na začiatok svoje telo poriadne ponaťahujete. Zlepšíte tak krvný obeh a predídete bolestiam chrbtice či stuhnutým svalom. Bude sa vám lepšie hýbať a najmä myslieť. Predídete návalom únavy a budete sa cítiť sviežo. Na to všetko stačí len 5 minúť strečingu a dokonca s ním môžete začať už vo svojej posteli.

Prijmite dostatok živín

Nutrične bohatá strava je základom. Faktom však ostáva, že len veľmi malé percento dospelých má vo svojej strave dostatočný podiel vitamínov, minerálov a zdraviu prospešných látok. Aspoň na raňajky si doprajte čerstvé ovocie i zeleninu, ktoré môžete ideálne stále obmieňať. Pripravte si smoothie, ako náhradu za kupovaný multivitamín.

Naštartuje metabolizmus

pixabay.com

Dajte správne fungujúcemu metabolizmu zelenú, a to doslova! Doprajte si najmä listovú zeleninu, ktorá obsahuje mnoho antioxidantov a tiež bielkoviny. Spolu s vlákninou je to prvotriedna kombinácia na ceste za zdravým metabolizmom a správnym spaľovaním kalórií.

Raňajky si môžete pripraviť aj večer

Ak sa vám ráno nechce vstávať, z postele vás môže popohnať vedomie, že v chladničke na vás už čakajú fantastické raňajky. Nerobte si len zdravé jedlá, nechajte ich vyniknúť aj vizuálne, aby pre vás boli atraktívne a spojíte príjemné s užitočným. Ak si raňajky pripravíte večer, ušetríte ráno čas a môžete si o niečo dlhšie zdriemnuť.

Môžete napríklad zmiešať pol šálky gréckeho jogurtu, pol šálky ovsených vločiek a dve tretiny šálky mlieka. Všetko zmiešajte spolu so škoricou alebo vanilkou, ktorá jedlo krásne rozvonia. Následne si raňajky posypte čerstvým ovocím, orechmi alebo strúhaným kokosom a lahôdka je na svete.

Zabudnite ráno na mobil

Zvyk ihneď po prebudení kontrolovať správy a sociálne siete vám môže uškodiť viac, ako si myslíte. Výskum dokázal, že ľudia, ktorí boli po prebudení vystavení aspoň 3 minúty prevažne negatívnym správam mali až o 27% častejšie pocit, že ich deň bol zlý. Tí, ktorí ráno nezvykli sledovať správy alebo sa ihneď nezaujímali o novinky na Facebooku sa cítili šťastnejší a spokojnejší.

Naplánujte si režim pred spaním

pixabay.com

Je fajn, zhrnúť si povinnosti a plány večer pred spaním, pretože vám to dodá pocit väčšej prehľadnosti a kontroly. Ak sa neviete donútiť na ranné cvičenie, pokúste sa ho naplánovať už večer. Či už pôjde o strečing a krátky beh pred prácou alebo len 10-minútovú rozcvičku doma, myslite na to už večer alebo si harmonogram pokojne napíšte. Rozvrhnutie pomáha odbúrať stres a človek nemá plnú hlavu povinností. Doprajte si tak pokojný spánok bez stresu.

Pozri aj: Nie je to dokonalá postava ani zmyselná vôňa. 9 najlepších kvalít žien, ktoré priťahujú mužov ako magnet

Jana, womenshealthmag.com

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov