Alzheimerovej chorobe môžete zabrániť! Stačí, ak budete každý deň cvičiť tento 1 cvik a s vaším mozgom to urobí hotové zázraky!


Viete koľko toho musí ľudský mozog za deň vykonať? Ani sa nečudujeme, že sa vekom opotrebováva. Množstvo informácií, nové úlohy, stále plnšia pamäť. Mozog by ste mali mať v tom najlepšom stave až do smrti, ibaže dnes na mnohých útočí Alzheimerova choroba. Ako jej predísť jednoducho a ľahko?

pixabay.com

Jedno cvičenie ovplyvní budúcnosť

Technika, o ktorej je reč, je známa ešte z obdobia antiky. Starovekí Gréci síce ešte netušili, čo je to Alzheimer, no zato vedeli, že mozog neradno nechať na pokoji. A tak sa zdá, že múdrosť Grékov nám pomohla a dodnes pomáha nielen vo vedách ako je matematika, filozofia, architektúra či literatúra, ale aj v boji proti civilizačnému ochoreniu.

pixabay.com

Alzheimerovu chorobu vnímame ako určitú formu demencie, ktorá postihuje prevažne staršie ročníky. Len zriedkakedy sa objaví u mladých ľudí alebo u ľudí v strednom veku. Potrápia sa s ňou najmä seniori, a čo je najhoršie, nedá sa vyliečiť. Dá sa jej však zabrániť, no chyba je  v tom, že ľudia prevenciu často podceňujú. A to dokonca aj vtedy, keď sa ochorenie vyskytlo aj v ich rodine!

pixabay.com

Preventívne cvičenie je pritom veľmi jednoduché a zvládne ho absolútne každý bez akejkoľvek námahy. Celkom postačí, ak si každý večer pred spaním zrekapitulujete všetko, čo sa vám v priebehu dňa stalo, čo ste zažili, čo vás nazlostilo a čo, naopak, potešilo. Na záver poďakujte za prežitý deň a choďte spať s očakávaním toho ďalšieho.

Banálna záležitosť

I keď sa to môže zdať príliš jednoduché, uvedomte si, že niekedy sú práve takéto veci tým, čo nám dokáže pomôcť. Pri pomalom a podrobnom spomínaní na krátkodobé udalosti z dňa cibríte pamäť a zameriavate ju na detaily. Pri Alzherimerovej chorobe je problémom presne toto! Ľuďom sa stráca krátkodobá pamäť a spomienky sa viažu hlavne na veci dávno minulé. Spomínajte so zavretými očami napríklad na farbu papúč, na to ako ste si ráno umyli zuby,prípadne na to, čo ste si dali na raňajky.

pixabay.com

Cvičenie trénuje pamäť, pozornosť, podvedomie a významne vplýva na neurónové siete. Ako prevencia nervového tonusu sa odporúča počúvať klasickú hudbu, zvuky prírody či jazz. Jemná a nevtieravá hudba zlepšuje pamäť a myslenie.

pixabay.com

Nezabúdajte na duševnú aktivitu. Stretávajte sa s priateľmi, veľa čítajte, chodievajte na prechádzky alebo si zaobstarajte mačičku. Trénovaný mozog zabraňuje demencii. Pri celodennom vysedávaní doma začne ochabovať, čo môže viesť k rýchlym príznakom Alzheimera alebo stareckej demencie. Starostlivosť o niekoho, niečo alebo aktívne životné tempo nedovolia vášmu mozgu prestať v aktivite. Neveríte? Vyskúšajte.

Pozri aj: Obľúbené spinery sa používali už počas vojny na manipulovanie psychiatrických pacientov. V liečebniach majú svoje využitie dodnes. Má ho doma aj vaše dieťa?

zdroj: babskeveci.sk (M), takprosto.cc

horoskop-april

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov