Bezpečnostné zásady, ktoré musí poznať každý rodič na ochranu zdravia svojho dieťaťa


Malé rany a modriny sú nevyhnutnou súčasťou detstva. Niektoré nehody sú len kúsok od zlomeniny alebo iného nešťastia. Ak sa chcete vyhnúť zraneniu vášho dieťaťa, stačí, ak sa budete riadiť týmito jednoduchými zásadami, ktoré pomôžu chrániť vaše dieťa.

Bezpečný spánok

bez1
pixabay.com

Dieťa by malo spať na chrbte. Od roku 1992, keď sa zmenilo ustanovenie zo spánku na bruchu na spánok na chrbte, sa úmrtnosť detí v západnej Európe znížila o trikrát.

Prešívané deky s čipkou môžu blokovať dýchacie cesty dieťaťa počas spánku. Ideálny je tvrdý matrac s elastickou plachtou.

Medzi mriežky detskej postieľky by sa mala zmestiť plechovka Coca-Coly. Táto vzdialenosť je ideálna ako prevencia pred uviaznutím dieťaťa medzi tyče.

Spiace dieťa by nemalo mať šál, klobúk, podbradník, cumlík alebo hračku s reťazcami.

Prevencia pádov a zranení

bez2
pixabay.com

Vo svojom dome by ste mali mať nainštalované certifikované bezpečnostné brány. Na schodisku by mali byť umiestnené na hornej aj dolnej časti schodov.

Dieťa vkladajte do nosičov na zemi, nie na stoličke, stole alebo inom nábytku.

Ak sa dieťa pohybuje po dome v detskom chodítku, dbajte na to, aby sa nepriblížilo ku schodom, vykurovacím zariadeniam alebo visiacim káblom.

Na okná umiestnite mreže, ktoré avšak musia byť vybavené núdzovým otváraním pri požiari.

Zafixujte nábytok, ktorý by sa mohol prevrátiť alebo spadnúť.

Prevencia pred zadusením

bez3
pixabay.com

Uistite sa, že hračky neobsahujú žiadne malé časti, ktoré by dieťa mohlo odtrhnúť a prehltnúť.

Strava detí mladších ako 5 rokov by nemala obsahovať pevné potraviny oblého tvaru, ako sú plátky salámy, oriešky, tvrdé cukríky, hrozno a kukurica.

Vodiče a káble udržiavajte mimo dosahu detí. Postieľky, ohrádky, hračky a detský nábytok odsuňte čo najďalej od týchto objektov.

Občas sa, ako vaše dieťa, prejdite po štyroch. Takto skôr uvidíte, čo si vaše dieťa môže dať do úst.

Absolvujte kurz prvej pomoci. Dieťaťu sa, v prípade potreby, podáva umelé dýchanie odlišne ako dospelému človeku.

Bezpečnosť pred požiarom

bez4
pixabay.com

Skryte zápalky a zapaľovače z dosahu vašich detí. Tieto a aj iné zdroje ohňa si ľahko môžu pomýliť s hračkou.

Nedržte dieťa počas varenia. Rovnako po použití odpojte žehličku a fén a položte ich na bezpečné miesto.

Varte na zadných horákoch a teplé jedlo udržiavajte mimo dosahu detí.

Nenechávajte svoje dieťa dlho v blízkosti radiátorov, a ak je možné, namontujte okolo nich ochrannú bariéru.

Nainštalujte si požiarny alarm. V prípade nehôd vám zníži škodu až na polovicu.

Prevencia pred otrávením

bez5
pixabay.com

Ak máte podozrenie, že vaše dieťa prehltlo nejakú nebezpečnú látku, nesnažte sa vyvolať vracanie bez konzultácie s lekárom.

Viac ako polovica všetkých detských otráv je spôsobená náhodným požitím liekov. Udržujte všetky lieky mimo dosahu detí a nenazývajte lieky ako sladkosti. Mohlo by to vyvolať záujem u dieťaťa.

Nainštalujte si špeciálne zámky na dvere skríň, kde udržiavate čistiace prostriedky.

Drobnú elektroniku, ktorá môže obsahovať lítiové batérie, udržujte mimo dosahu detí. Patria medzi ne autoalarmy, hodiny, diaľkové ovládače, bezplameňové sviečky a vreckové baterky.

Do svojho telefónu si uložte čísla najbližšej kliniky alebo lekára, aby ste vedeli poradiť v prípade otravy alebo pri iných nebezpečných situáciách.

Bezpečnosť pri vode

bez6
pixabay.com

Po kúpaní ihneď vypustite vaňu. Dvere do kúpeľne a práčovne by mali byť neustále zatvorené.

Otvorená voda v záhrade, ako napríklad jazierko, by mala byť oplotená.

Viac ako polovica rodičov si myslí, že keď ich dieťa vie plávať, nepotrebuje pri vode dohľad. V skutočnosti 47% z utopených detí vo veku 10-17 vedelo plávať.

Tragédie vo vode sa udejú potichu a v rozpätí nie viac ako 1 minúty. Nenechajte sa preto rozptyľovať čítaním, telefonovaním alebo inými činnosťami.

Sedenie v tvare „W“

bez7
brightside.me

Toto sedenie je jedným z najčastejších druhov sedenia u malých detí. Táto pozícia však môže zvýšiť riziko vzniku mnohých zdravotných problémov. To môže spôsobiť vážne ortopedické problémy, oneskorenie kontroly a stability postoja a motorických zručností.

Najlepším a najúčinnejším spôsobom, ako zabrániť dieťaťu sedieť takýmto spôsobom, je odnaučiť ho od toho.

Ak sa pri vašom dieťati objaví „W“ sed často, povzbudzujte ho aby skúsilo inú polohu. Napríklad sed s nohami rovno alebo oboma kolenami ohnutými na jednu stranu.

Bezpečnosť v aute

bez8
pixabay.com

Dieťa mladšie ako 12 rokov a dieťa s výškou menšou ako 150 cm sa nesmie prepravovať na sedadle vedľa vodiča. V prípade, že je dieťa príliš veľké pre prenosné detské sedačky, ale stále nemôže sedieť u dospelého, budete musieť použiť sedačku.

Sedačka pre deti do 2 rokov by mala byť nastavená proti pohybu vo vozidle.

V prípade, že dieťa sedí na sedadle pre dospelých, musí použiť pravidelné bezpečnostné pásy. Horná časť pásu musí prejsť cez hruď a ramená, nie cez krk, zatiaľ čo spodná časť by mala ležať na bokoch, nemala by prechádzať cez brucho.

Čokoľvek, čo sa môže pohybovať na zadnom sedadle ako jedlo, veľké dary a náradie, uložte radšej do kufra.

Bezpečnosť pri jazde na bicykli

bez9
pixabay.com

Či už sa vaše dieťa pohybuje na bicykli, kolobežke alebo kolieskových korčuliach, nezabudnite na helmu.

Detské oblečenie pri jazde by malo byť jasné s reflexnými prvkami. Bicykle musia byť vybavené prednými a zadnými svetelnými zdrojmi.

Predtým, ako vaše dieťa začne jazdiť na bicykli, skontrolujte stav svetiel, bŕzd a prevodov.

Naučte svoje deti používať pri jazde signály rukou.

zdroj: babskeveci.sk (Bianka), brightside.me, telecom.gov.sk

horoskop-april

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov