Bielkovinovo-vitamínová diéta je najúčinnejšia zo všetkých. Stačí dodržiavať jej pravidlá a už o 10 dní môžete byť ľahšia aj o 5 kilogramov


Diéta, ktorej podstatou je príjem bielkovín a vitamínov je jednou z najúčinnejších diét vôbec. Nemusíte sa báť drastického hladovania a kilá pôjdu aj tak dole jedna radosť. Stačí dodržiavať jej pravidlá a už o 10 dní môžete byť ľahšia aj o 5 kilogramov!

pixabay.com

Základom diéty je prijímať jedlo v menších porciách viac-krát za deň. Jete len bielkoviny a vitamíny, takže v praxi získať množstvo živín a vlákniny aj z potravy, keďže tu prevláda príjem zeleniny a ovocia. Striedanie bielkovinových a vitamínových jedál podporuje trávenie a napomáha naštartovať metabolizmus.

Zelenina a ovocie obsahuje aj minerály a antioxidanty, dodá vám energiu vďaka fruktóze a vlákninu, ktorá je základným stavebným kameňom pre zdravý metabolizmus. Vďaka bohatej konzumácii ovocia a zeleniny vaše telo získa aj tekutiny ale najmä vitamíny, ktoré mu nesmú chýbať. Bielkoviny sa zas postarajú o rast a obnovu tkanív vo vašom tele a sú nesmierne dôležité najmä pre ľudí so zvýšenou fyzickou aktivitou. Na rozdiel od sacharidovej stravy vedia na dlhšiu dobu zasýtiť. Bez proteínov by značne utrpel náš nervový systém, svalstvo ale aj schopnosť sústrediť sa.

Čo by mal obsahovať jedálniček?

Samozrejmé sú všetky druhy zeleniny, či už je to repa, kapusta, šalát, špenát, uhorky, cuketa, paradajky, baklažán alebo koreňová zelenina. Z ovocia by ste mali vyberať najmä jablká, pomaranče, mandarínky, ďalšie citrusy a bobuľové ovocie. Dobrý je i melón obsahujúci veľa vody. Vyhnúť by ste sa však mali ovociu obsahujúcemu najvyššie hodnoty sacharidov – hrozno, marhule alebo mango.

pixabay.com

V jedálničku ďalej nesmú chýbať jedlá bohaté na bielkoviny. Jedzte hydinu, chudé mäso, ryby, vajcia, tvaroh, jogurty, cottage cheese, syry s nižším obsahom tuku a kvalitné šunky.

Dodržiavajte pitný režim vďaka pitiu čistej vody a nesladených čajov. Vodu si tiež môžete ochutiť limetkou alebo citrónom.

Čomu dať červenú?

Z kola von ide pečivo, obilniny, vločky, ryža, omáčky, majonézy, kečup, dresingy, sladkosti, jedlá s vysokým obsahom tuku, tučné mäso a sladkosti. Zabudnite aj na kávu a čaj s cukrom a smotanou, vyhýbajte sa alkoholu a sladeným vodám.

Rozpis na 5 dní

pixabay.com

Stravujte sa podľa nasledujúceho jedálnička a po piatich dňoch menu s menšími modifikáciami zopakujte. Podstatné je nahradiť ovocie ovocím, zeleninu inou zeleninou a bielkoviny inými bielkovinami.

Bielkovinové a vitamínové porcie sa musia stále striedať!

1. deň:

Raňajky: 2 vajcia na tvrdo

Desiata: 1 grapefruit alebo 100 g ananásu

Obed: 150 – 200 g vareného hovädzieho mäsa

Olovrant: 2 hrušky alebo 2 jablká

Večera: 100 g vareného kuracieho mäsa

2. deň:

Raňajky: 250 g tvarohu

Desiata: 1 grapefruit

Obed: 150 g vareného morčacieho mäsa

Olovrant: 1 uhorka a 1 paradajka

Večera: 150 g pečenej hovädziny

pixabay.com

3. deň:

Raňajky: 100 g tvarohu

Desiata: 1 kiwi alebo 1 pomaranč

Obed: 200 g dusenej ryby

Olovrant: 1 mrkva a 1 paprika

Večera: 150 g pečených kuracích pŕs

4. deň:

Raňajky: 200 g bieleho jogurtu

Desiata: 1 pomaranč

Obed: 200 g pečenej ryby

Olovrant: šalát z kapusty a petržlenu

Večera: 150 g dusenej kuraciny

5. deň:

Raňajky: omeleta z dvoch vajec a plátok syra

Desiata: 1 jablko a kiwi

Obed: 200 g morčacieho mäsa

Olovrant: 1 varená červená repa

Večera: 100 g grilovanej ryby

Samozrejme môžete bielkovinové a vitamínové zložky obmieňať. Ide o to, že by ste mali danú diétu dodržiavať 10 dní a aby následne nedošlo k jojo efektu, po 10 dňoch začnite pomaly pridávať aj iné potraviny. Do jedálnička postupne zaraďte ovsené vločky, otruby, ryžu a dopriať si môžete i horkú čokoládu.

Dúfame, že vďaka striedmej strave budete omnoho bližšie svojej vysnívanej postave.

Pozri aj: Normalizuje hladinu cholesterolu a doslova roztápa tuky. Toto je najlepšia diéta roku 2018, ktorá vám vybojuje vysnívanú postavu

Jana, sovkusom.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov