Často ma bolieval chrbát, mala som zlé držanie tela a tŕpli mi končatiny. Lekár mi odporučil tento cvik, ktorý mi zaberie len 2 minúty denne!

Nielen vážny úraz, vysunutá platnička alebo posunuté stavce sú príčinou bolestí chrbtice. S týmto nepríjemným problémom sa musí skoro každý deň popasovať väčšina z nás, no len málokto sa snaží odstrániť príčinu problému. Zväčša siahame po rôznych tabletkách alebo krémoch z lekárne a v skutočnosti stačí len tak málo. Preventívne venovať každý deň 2 minúty svojho času sérii jednoduchých cvikov a s bolesťou svalov alebo chrbtice sa môžete nadobro rozlúčiť. Navyše sa vám zlepší držanie tela, čo je pozitívum po estetickej i zdravotnej stránke.

labioguia.com

Len 2 minútky denne vám postačia na odstránenie bolesti a predchádzanie zlému držaniu tela. Prevažne sedavý spôsob života väčšiny z nás, ale i častá práca v predklone či neprirodzenej polohe je príčinou problémov s chrbticou. Dajte červenú bolestiam svalov i kostí vďaka jednoduchým cvikom, ktoré si nevyžadujú žiadne špeciálne pomôcky a praktizovať ich môžete kdekoľvek sa nachádzate.

Sedenie v nesprávnej polohe, nekvalitné matrace, na ktorých spíme, nesprávne držanie tela, ale aj hodiny strávené pri počítači či nedostatok fyzickej aktivity sú príčinou bolestí chrbtice. Všetko môže vyústiť aj do migrén alebo problémov s dýchaním, a to bez rozdielu pohlavia či veku. Výhovorky pred sebou samým ale teraz dajte bokom. Nasledujúce cvičenia vám nezaberú viac ako 2 minúty vášho času a nepotrebujete ani žiadne špeciálne pomôcky alebo priestory. Či už ste doma alebo v práci, urobte si z týchto cvičení dennú rutinu a vaše telo sa vám poďakuje.

Modlitba

commons.wikimedia.org

Cvik, ktorý ozaj pripomína modlenie, je veľmi účinný. Dajte si ruky za chrbát tak, aby ste spojili celé dlane a snažte sa tlačiť lopatky k sebe. Vystrite sa a ruky držte v pozícii medzi lopatkami 10 sekúnd. S pomalým výdychom cvik ukončte.

Zámok

flickr.com

Pravú ruku dvihnite, ohnite v lakti a predlaktie nasmerujte za chrbát. Predlaktie ľavej ruky ťahajte smerom k druhej ruke a prsty oboch rúk sa snažte spojiť. Ak je to možné, končekmi prstov vytvorte akýsi zámok alebo kladku a v tejto pozícii ostaňte 5 sekúnd. Potom vymeňte ruky a cvik zopakujte.

Rozhliadanie sa

Cvik praktizujte v sede na stoličke. Spodná časť tela ostane v pokoji, budete hýbať len telom od zadku smerom nahor. Ruky si dajte za hlavu, vystrite sa a natočte celý trup doľava. Ramená by mali byť kolmo na plochu operadla. Vydržte 5 sekúnd a následne cvik zopakujte otočením do druhej strany.

Oblúk

Sadnite si na okraj stoličky a ruky si založte za hlavu. Potom začnite brucho vypínať dopredu tak, aby ste chrbticu ohli do oblúka a hlava smerovala k stropu. Vytvorte akýsi luk, a ak je to možné, hlavu zakloňte tak, aby sa dotýkala operadla stoličky. Následne sa pomaly vráťte do východiskovej pozície.

Nádych pri stene

K zdravému držaniu tela prispievajú aj spevnené svaly brucha a správne dýchanie. Postavte sa chrbtom k stene tak, aby ste boli maximálne vyrovnaní. Lopatky, zadok a lýtka by sa mali dotýkať steny. Napnite svaly brucha a urobte niekoľko pomalých nádychov a výdychov.

Pravý uhol

Pre väčšinu najnáročnejší cvik, ktorý sa však každodenným opakovaním dá vycibriť k dokonalosti, je pokračovaním predchádzajúceho postoja pri stene. Znova sa o ňu oprite chrbtom, v tomto prípade sa steny dotýkajte zadkom a lýtkami a trup pomaly ohýbajte smerom dole. Majte pri tom ruky natiahnuté do strán a chrbát vystrite, aby ste mali vrchnú časť tela rovnú ako doska. Nohy a trup by mali vytvárať pravý uhol, pričom by ste nemali ohýbať kolená. Ostaňte v tejto pozícii 10 sekúnd.

Nezabúdajte, že k zdraviu chrbtice a správnemu držaniu tela prispievajú aj pevné svaly brucha. Samozrejme na ňom nemusíte mať tehličky, no udržiavanie pevných a napnutých svalov brucha pomáha správnemu držaniu chrbtice, ktorá sa tým pádom vyrovnáva.

pixabay.com

Pomôcť si môžete aj oblečením. Ak nemáte zdravotnícke pásy určené na správne držanie tela, pomôžete si aj širokými opaskami, sukňami či nohavicami s vysokým sedom. Vďaka nim sa budete podvedome snažiť sedieť viac vyrovnane.

vimeo.com

Kvalitná stolička je síce väčšou investíciou, no na zdraví sa nevypláca šetriť. Dajte si záležať na výbere stoličky a vaša chbrtica sa vám poďakuje.

commons.wikimedia.org

Veríme, že vám tieto cviky pomôžu a podarí sa vám zbaviť nepríjemnej bolesti. Chráňme si zdravie, je to to najcennejšie, čo máme.

Pozri aj: Alzheimerovej chorobe môžete zabrániť! Stačí, ak budete každý deň cvičiť tento 1 cvik a s vaším mozgom to urobí hotové zázraky!

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), labioguia.com

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov