Chcete mať bruško vypracované ako z posilňovne? Na tento cvik potrebujete len 5 minút denne a výsledky sú neskutočné

Monika Miková Ešte viac

Foto: pexels

Portál Adme nedávno priniesol informácie o zvláštnej technike cvičenia. Je určená predovšetkým na spevnenie brušných svalov, pričom jej korene siahajú do východnej kultúry. 

Portál uvádza, že môžte za 5 minút denne svojho času zmeniť svoje brucho. Nekomplikovaná technika okrem formovania brucha posilňuje aj steny žalúdka a masíruje vnútorné orgány dutiny brušnej. Techniku, ktorú propagovali a modernizovali kulturisti ako uvádza portál Bodybuilding po celom svete vymyslel pôvodne jogín s indickým pôvodom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by JousFit🐒 (@jousfit) on

Uddiyana bandha/ vákuum pre brucho

Väčšina brušných cvikov sa zameriava hlavne na priamy brušný sval. Technika, ktorú vymyslel jogín precvičuje i hlboké priečne svalstvo, ktoré sa nachádza pod priamym a šikmým brušným svalstvom. Úlohou tohto svalstva je udržiavať brucho.

Svaly brucha sú skupina svalov zahŕňajúca priečne pruhované svaly brušnej steny, pričom rozlišujeme 3 skupiny svalov:

  • ventrálna skupina:
    • priamy sval brucha
    • pyramídový sval
  • laterálna skupina:
    • vonkajší šikmý sval brucha
    • vnútorný šikmý sval brucha
    • priečny sval brucha
  • dorzálna skupina:
    • svaly napĺňajúce priestor medzi driekovými stavcami
    • štvorcový driekový sval

Funkciou brušných svalov je predovšetkým vytvárať brušný lis. Okrem toho tieto svaly podopierajú vnútornosti a pomáhajú pri výdychu. Pri súčasnom sťahu vyvolávajú predklon, pri jednostrannej kontrakcii vyvolávajú úklon na svoju stranu, prípadne rotáciu trupu.

Postup cvičenia

Na toto netypické cvičenie nepotrebujete žiadne špeciálne pomôcky, len správny postoj a prázdny žalúdok resp. 2 až 3 hodiny po jedle.

  • zaujmite východiskovú pozíciu – nohy od seba, mierne ohnutý chrbát vpred, ruky na kolenách, uvoľnený žalúdok
  • niekoľkokrát sa nadýchnite nosom a ústami, následne hlboko vdychujte nosom a vydychujte ústami, tak aby ste uvoľnili, čo najviac vzduchu z pľúc
  • skloňte hlavu, tak aby brada smerovala na hrudník, zatiahnite brucho
  • zadržte dych na 15 až 60 sekúnd, zatiahnite brušné svaly
  • pomaly vydychujte, uvolnite brušné svaly a zdvihnite hlavu
  • niekoľko hlbokých nádychov a výdychov, cvičenie opakujte

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Erin (@fitnessbyerin) on

Ak by ste sa pri cvičení cítili nepohodlne, príp. nepríjemne v oblasti brucha, nepokračujte! Nie je dobré cvičiť na silu. Pre pokročilých športovcov v daných cvikoch je možné cvičiť i na chrbte.

Technika

  • pomáha spevniť brušné svaly
  • zlepšuje trávenie
  • podporuje správne držanie tela
  • zmierňuje bolesti chrbta
  • rieši problémy s nepravidelným vyprázdňovaním čriev

Vyvarujte sa

  • ak ste tehotná
  • máte svoje dni
  • problémy s tráviacim traktom
  • obezitu
  • po pôrode
  • po operácií
0
Komentovať (0)