Dlho sa mi nedarilo schudnúť na váhu, ktorú som mala pred rokmi. Potom mi kamarátka povedala, že chyba je v tom, čo jem každé ráno na raňajky

Určite sa už aj vám stalo, že ste si pripravili lahodné raňajky, ale už o pár hodín ste pociťovali hlad, nevoľnosť a nezvyčajné kŕče v bruchu. Aj keď vám raňajky veľmi chutili a boli výdatné a tieto stavy ste aj tak cítili, mali by ste sa zamyslieť nad tým, z akých potravín vlastne boli vaše raňajky zložené.  

raňajky 1
pixabay.com

Dnešná doba je veľmi uponáhľaná a často sa stane, že sa nestíhame ani naraňajkovať, čo je veľká chyba. Raňajky sú hlavným a najdôležitejším jedlom dňa, preto by ste mali dbať na to, aké potraviny si k príprave raňajok zvolíte.

Ktoré potraviny na raňajky určite nejesť ?

raňajky 2
superfit.me

# Granola sa stala v poslednej dobe veľmi populárnym pokrmom najmä preto, že si ju doma rýchlo pripravíte a tak isto aj rýchlo zjete. Mali by ste ale vedieť, že práve granola obsahuje veľmi veľa kalórií a cukrov, napríklad: 100 g müsli obsahuje až 400 kalórií. Určite nad týmto pokrmom neuvažujte ako o jedle na raňajky, ale skôr ho zakomponujte medzi hlavné jedlá ako desiatu alebo olovrant.

raňajky 3
superfit.me

# Nízkotučné mliečne výrobky a tvaroh sú súčasťou raňajok veľkého množstva ľudí aj napriek tomu, že na telo pôsobia škodlivo. Produkty, ktoré obsahujú nízky podiel tuku, pomáhajú tuk ukladať a bránia jeho spaľovaniu. Majú negatívny vplyv najmä na funkciu metabolizmu, čo je sprevádzané pomalším trávením.

raňajky 4
superfit.me

# Rýchla ovsená kaša, ktorú si kúpite v obchode, je síce veľmi jednoduchá na prípravu, ale narobí vám v žalúdku viac škody ako úžitku. Mali by ste myslieť na to, že ingrediencie, z ktorých je táto kaša pripravená, sú vystavené silnému tepelnému spracovaniu.

Tým sa z jedla stratia všetky blahodarné vlastnosti, vláknina ale aj takmer všetky vitamíny. Pripravte si radšej ovsenú kašu na olovrant alebo ako ľahkú večeru.

raňajky 5
superfit.me

# Párky sú pre veľa ľudí skvelým pokrmom, ktorý je rýchly a jednoduchý na prípravu, ale čo presne sa v párkoch nachádza? Výrobcovia tejto pochutiny často nahrázdajú mäso chrupavkami, šľachami, tukom, ale aj kostnou múčkou. Okrem týchto nie veľmi lahodných prísad sa v párkoch nachádza aj veľké množstvo soli. Ak kupujete párky a salámy, ktoré sú lacnejšie, buďte pripravení na fakt, že obsahujú rôzne farbivá, ochucovadlá, arómy, ale aj konzervačné látky. Tento druh jedla teda na raňajky určite nejdzte. Ak ste milovníkom mäsa, dajte si radšej uvarené mäso z polievky.

raňajky 6
superfit.me

# Müsli tyčinky sú síce skvelou alternatívou ako rýchlo zahnať hlad, ale to iba preto, že obsahujú veľké množstvo cukru a nasýtených tukov. Tento pokrm by ste určite nemali konzumovať na raňajky. Sladké pokrmy na lačný žalúdok totiž zvyšujú hladinu cukru v krvi, čo má nepriaznivý vplyv na grastrointestinálny trakt.

Tipy na záver: Ak máte radi sladké pokrmy, nejedzte ich na raňajky. Doprajte si ich radšej po hlavnom jedle, keď už máte žalúdok zasýtený a nevyvoláte mu šok z množstva cukru a tuku. Pri príprave ovsenej kaše si ju oslaďte radšej medom ako cukrom, je oveľa zdravší a lepšie sa v tele rozkladá. 

„Sme to, čo jeme“ je veta, ktorá v sebe ukrýva viac pravdy ako si myslíme. Ak máte zažívacie problémy alebo sa chcete zamerať na zdravú stravu, určite pouvažujte nad tým, aké pokrmy konzumujete na raňajky. Dajte nám vedieť v komentároch, čo tvorí obsah práve vašich raňajok.

zdroj: babskeveci.sk (Marianna), superfit.me

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov