Keď som držala diétu, kamoška mi odporučila jeden trik. To, čo sa stalo s mojím telom, keď som to skúsila ma šokovalo!

Väčšinu ľudí od zdravého stravovania odrádza predsudok, že zdraviu prospešné jedlá nie sú chutné. To však absolútne neplatí o banánoch, ktoré majú na naše zdravie veľmi pozitívny vplyv. Ich konzumáciou potešíte nie len svoje chuťové poháriky ale i telo. Prinášame vám nasledujúce fakty, o ktorých ste možno ani netušili.

banana 1
pixabay.com

Už samotnou konzumáciou dvoch banánov denne si môžete výrazne dopomôcť v oblasti vášho zdravia. Keďže banány sú zdrojom bielkován, vlákniny, vitamínov a minerálov, sú pre naše telo žiadúcou a prospešnou potravinou. Ich konzumáciou si dokonca môžu dopomôcť aj ľudia, ktorí sa snažia skoncovať s fajčením. Banány totižto pomáhajú znižovať abstinenčné príznaky, ktoré sa dostavujú pri nedostatku nikotínu. Dokonca by ste nemali vyhadzovať ani banánovú šupku. Prikladaním na podráždenú kožu si ňou môžete  dopomôcť v prípade, že máte štípance od komárov. Čo by sa s naším telom dialo, ak by sme si túto žltú dobrotu dopriali každý deň?

Normalizuje krvný tlak

Banány majú schopnosť znížiť vysoký krvný tlak vďaka skutočnosti, že jeden kúsok tohto tropického ovocia obsahuje približne 420 mg draslíka.

Pomáha znižovať nadváhu

Práve vláknina, ktorá je bohato obsiahnutá v tomto ovocí má pozitívny vplyv na znižovanie hmotnosti. Preto by ste si mali dopriať banány aj počas diéty, a to najlepšie v doobedňajších hodinách.

banana 2
pixabay.com

Banány tiež znižujú chuť do jedla, keďže spomaľujú vyprázdňovanie žalúdka, čím bránia vzrastaniu čísel na vašej váhe. Je to vďaka obsahu škrobu, ktorý je tiež užitočný pri znižovaní hladiny cukrku v krvi a zároveň zvyšuje citlivosť organizmu na inzulín.

Znižuje riziko vzniku anémie

Anémia spôsobuje bledosť, únavu a nadmernú dýchavičnosť. Pri anémii klesá pomer červených krviniek a zároveň sa znižuje obsah hemoglobínu v krvi.

Banány obsahujú veľké množstvo železa, a práve to stimuluje tvorbu červených krviniek. Nachádza sa v nich významný pomer vitamínu B6, ktorý reguluje hladinu glukózy v krvi, čo je nápomocné pre ľudí s anémiou.

Zlepšuje trávenie

Banány sa radia medzi potraviny, ktoré sú pre naše telo veľmi ľahko stráviteľné. Nezaťažuje tráviaci trakt a zároveň ho nedráždi. Rezistentný škrob obsiahnutý v tomto ovocí naše telo nie je schopné stráviť. Preto sa dostáva až do hrubého čreva a  je vynikajúcou živnou pôdou pre zdraviu prospešné baktérie.

Znižuje stres

Je vedecky dokázané, že banány dokážu pozdvihnúť našu náladu. Obsahujú látku zvanú tryptofán. Tú naše telo potrebuje k produkcii serotonínu, známeho ako hormón šťastia. Serotonín nepomáha len na zlepšenie nálady, je žiadúcim pre pokojný spánok a celkovú pohodu nášho tela.

Banana
dietoflife.com

Priemerný banán obsahuje až 27 mg horčíka. Tento minerál dokáže znižovať svalové kŕče a taktiež prispieva k dobrému spánku, ktorého nedostatok je jedným zo spúšťačov stresu.

Kompenzuje nedostatok vitamínov

Ako sme už spomínali, banány sú bohaté na vitamín B6. Priemerný banán obsahuje asi 20% potrebnej dennej dávky tohto vitamínu. Ten pomáha telu produkovať inzulín, hemoglobín a tiež aminokyseliny potrebné k tvoreniu zdravých buniek.

Každému pri pomyslení na vitamín C príde na um skôr citrón alebo pomaranč. Aj banány však obsahujú tento cenný vitamín, takže ak práve nemáte chuť na citrusové plody a radšej si pochutnáte na tejto sladkej dobrote, vedzte, že obsahuje až 15% našej dennej potreby tophto vitamínu.

Vitamín C je dôležitým antioxidantom, ktorý neutralizuje škodlivé voľné radikály, čím napomáha udržiavať zdravie našich ciev. Taktiež sa podieľa na produkcii kolagénu v našom tele.

Zvyšuje množstvo energie

Draslík, ktorý banány obsahujú, chráni naše svaly pred nepríjemnými kŕčami a sacharidy (hojne obsiahnuté najmä v zrelých banánoch) zas poskytujú dostatok energie na zvládnutie namáhavých cvičení.

banana3
pixabay.com

Toto však ani zďaleka nie sú všetky pozitíva, vyplývajúce s konzumácie banánov. Dámy iste zaujme aj fakt, že banány dokážu zmierňovať menštruačné bolesti ale aj nepríjemné bolesti hlavy. Všetky tieto výhody by mali byť dôvodom, prečo si banány dopriať každý deň.

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), adme.ru

 

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov