Cvičíte, jete zdravo, no aj tak nechudnete? To preto, že nepoznáte ZOZNAM 11 potravín, z ktorých sa chudnúť nedá

Monika Miková Zdravie
jogurt a ryža

Foto: pixabay/pixabay

Poznáte to, chcete schudnúť, ale nemáte čas zaoberať sa rôznymi diétami, o ktorých denne počúvate z každej strany. Existuje aj prirodzená cesta ako schudnúť bez kontrolovania nutričných hodnôt potravín a ich váženia. V podstate sa stačí hýbať a vyhýbať sa určitým potravinám. Ktoré to však sú? Počúvame dookola o bielom chlebe, vyprážanom a sladkom. Existuje však mnoho iných potravín, ktoré si zaslúžia pozornosť v tomto „NIE“ zozname. Možno vás i prekvapíme našim bonusom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by B.GOOD Switzerland (@b.good_switzerland) on

Sladké jogurty

Hoci sú mliečne výrobky ako správne predpokladáte veľmi dôležité pre naše telo, nejedná sa o sladké jogurty, či kefíry. Rôzne prímesi ovocia a cukru totiž predstavujú skôr dezert ako samotný fermentovaný, zdravý mliečny výrobok. Ak neholdujete čistým jogurtom, pridajte si do nich radšej čerstvé ovocie, odporúčajú odborníci.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @dana93p on

Ryža

Potravina, ktorá v mnohých krajinách predstavuje základ stravovania, náhradu chleba v našej kultúre dalo by sa dokonca povedať. Keď sa však na ňu bližšie zameriame biela lúpaná ryža obsahuje mnoho jednoduchých sacharidov, ktoré sa pri nadmernom požití menia na tuky v tele.

Petržlen

Zdravá, aromatická, petržlenová vňať plná vitamínov rozvonia hravo našu kuchyňu a dodáva výbornú chuť mnohým jedlám. Zaujímavosťou však je, že petržlen v kombinácií s maslom, či majonézou v priebehu pol hodiny začne uvoľňovať do jedla dusitany nebezpečné pre organizmus. Vyvarujte sa preto týmto kombináciám a používajte ho len tesne pred podávaním jedla. Zachová si tak všetky zdravé látky.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Belicious Bel (@bel.belicious) on

Omáčky

Určite si už každý z nás všimol, že omáčky, majonézy, zeleninové pasty, či obyčajný kečup z hypermarketu chutia úplne inak ako domáce produkty. Je to kvôli tomu, že vo výrobe sa do nich pridáva cukor. Sladidlá a extrakty sú totiž lacnejšie pre firmy ako prírodné produkty.

Sušené ovocie a ovocné lupienky

V poslednom období sa daný produkt teší vysokej priazni medzi propagátormi zdravej výživy. Spoločnosti, ktoré vyrábajú tento výrobok sa obvykle na trhu orientujú aj na výrobu zemiakových lupienkov. Znamená to, že sa varia vo veľkom množstve tuku analogicky so zemiakmi. Nehovoriac o ich voňavom lákavom vzhľade spôsobenom rôznymi chemickými prímesami. Tieto látky obvykle až strojnásobujú životnosť produktu, preto je ich záručná doba taká vysoká. Vyvarujte sa preto pri kúpe sušeného ovocia vysokému jasu a mäkkosti. Samotný názov sušené ovocie naznačuje, že plody by sa mali sušiť a nie byť mäkké a farebné.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RIKO OHTE (@___0bighand8___) on

Hrozno

Môže sa vám to zdať zvláštne, prečo radíme hrozno medzi škodlivé produkty jedálnička. Hrozno samo o sebe nie je vôbec zlé. Sladkosť niektorých druhov láka k jeho jedeniu a ďalšiemu jedeniu. Naplníme si tak žalúdok cukrom. Najhoršia kombinácia hrozna je podľa odborníkov s mastnými potravinami, rybami, čerstvými uhorkami, melónmi, pivom a mliekom.

Zle pripravené ryby

Rybie mäso je zdravé, bohaté na omega-3 mastné kyseliny, čo nie je žiadnou novinkou. Najväčšie množstvo vitamínov sa v rybách uchová pri dusení a pečení. Vyprážanie, či nadmerné solenie a údenie zabíja všetky zdravé látky a rybu znehodnocuje. Stávajú sa tak paradoxne viac škodlivými ako zdravými pre organizmus.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A.M 🇹🇩 (@alexandraa.martin) on

Kukurica

Nadmerná konzumácia kukurice je nevhodná hlavne kvôli veľkému obsahu škrobu (do 80%). Odborníci sa pozreli aj na proces jej kultivácie, kde vyšli alarmujúce výsledky. V peľových zrnkách modifikovanej kukurice objavili škodlivé látky. Preto bolo aj v niektorých krajinách používanie priemyselne modifikovanej kukurice zakázané zákonom. Ak ste milovníci kukurice a máte nato priestor i možnosti, vypestujte si pár klasov na záhrade sami. Za najmenej škodlivú úpravu kukurice sa považuje varenie a grilovanie.

Mandľové a kokosové mlieko

Mandľové a kokosové mlieko ponúkané rôznymi výrobcami obyčajne obsahuje pre lepšiu chuť väčšie množstvo cukru a chemických látok. Pozorne si preto prečítajte etiketu skôr, ako sa takýto produkt rozhodnete zaradiť do svojho denného stravovania.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (Iriiina) Ирина Кейних (@beautifulll_sunshine_irinaaa) on

Ryžové chlebíčky

Je tomu len niekoľko rokov, kedy nám rôzne časopisy rozprávali o vhodnosti týchto chlebíkov, hlavne ak chceme schudnúť pár kíl. Mali nám nahradiť chlieb. Skutočnosť je však iná, pretože tento produkt má vysoký glykemický index. Znamená to, že po ňom pociťujeme rýchlo hlad. Čo vôbec nekorešponduje so snom o štíhlosti.

Avokádo

Avokádo dnes nepredstavuje žiadnu raritu, nachádza sa na pulte takmer každého väčšieho obchodu. Odborníci hovoria o jeho kladných vlastnostiach k čomu sa prikláňame. Avokádo však na 100 g obsahuje 245 kcal, preto je jeho požívanie vo väčších množstvách nie až tak zdravé. Najzdravšie je konzumovať avokádo v surovej forme.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marikaa (@marikaa_cm) on

adme.ru
0
Komentovať (0)

Dnes by ste nemali premeškať: