Dlhodobo ma bolieval chrbát a ťažko sa mi zohýnalo. Potom som objavila týchto 5 účinných cvikov, ktoré mi zmenili život!


Hovorí sa, že ak raz stratíme svoje zdravie, už ho nedostaneme späť a preto by malo byť našou prioritou číslo jedna. Na tomto tvrdení je veľa pravdy, ale ak ste predsa len niečo zanedbali, nezúfajte. Doktor Paul Bragg sa venuje prírodnej medicíne takmer celý život a jeho slová sú povzbudivé. „Nikdy nie je neskoro zvrátiť stav choroby, ktorá nás trápi“.

A to isté hovorí o chrbtici. Ak už máme nejaké problémy, nie sú nezvratné. Držanie tela je veľmi dôležité už v mladom veku. Pokiaľ máme sedavé zamestnanie, alebo naopak vykonávame záťažové činnosti, ktoré našu chrbticu poškodzujú, zanechá to na nás nejaké následky. No so správnou stravou a fyzickým pohybom môžme náš stav výrazne zlepšiť.

Cviky podľa Paula Bragga

Ľahnite si na brucho na pevnú podložku. Dlane položte na zem cca vedľa hlavy. Prstami na nohách sa dotýkajte podložky. Nepoužívame celé chodidlo, len prsty. Teraz pomaly nadvihnite panvu a chrbát majte ohnutý smerom dolu. Narovnajte ruky aj nohy. Medzi chodidlami by mala byť približne 20 centimetrová medzera. Hlavu si sklonte medzi ruky a pozerajte sa na svoje nohy. Potom hlavu zdvihnite a prehnite sa v chrbte. Ako mačka. Následne si ľahnite späť na podložku.  Následne opakujte.

takprosto.cc

Druhý cvik začína v tej istej východiskovej polohe ako prvý cvik. Ľahnite si na brucho, nadvihnite panvu a boky vytočte najskôr do jednej strany – dotknite sa bokom podložky, potom sa vráťte späť do vodorovnej polohy a vytočte panvu na druhú stranu. Cvik opakujte.

takprosto.cc

Teraz si sadnite na podlahu, dajte ruky za seba a pokrčte nohy. Následne nadvihnite panvu a vydržte v tejto pozícii cca 2 sekundy. Opakujte v rýchlom tempe.

takprosto.cc

Teraz si ľahnite na chrbát, pokrčte nohy, snažte sa oprieť kolená o hrudník a rukami si chyťte chodidlá. Potom pomaly zdvihnite hlavu a pokúste sa bradou dotknúť kolien. Chodidlá nepúšťajte. Vydržte v tejto pozícii po dobu 5 až 7 sekúnd.

takprosto.cc

Na záver opakujeme cvik, ktorý sme precvičovali ako prvý.

takprosto.cc

Vykonávajte tieto cviky opatrne a v rámci svojich možností. Možno to zo začiatku nebude také jednoduché, no časom sami uvidíte, že ste ohybnejší a cvičí sa vám oveľa jednoduchšie. Začnite cviky opakovať v troch sériách a skúste sa pomaly dopracovať k šiestim opakovaniam. Hlavne počúvajte svoje telo.

Buďte trpezliví. Cvičenia nenapravia zo dňa na deň zlozvyky, ktoré ste roky robili. Musíte len vytrvať a nevzdať sa.

Ak terapiu skombinujete s plávaním alebo kvalitnými masážami, podporíte tým hojivý proces a výsledky by sa mohli dostaviť oveľa skôr. Všetko je však individuálne.

Doktor Paul Bragg odporúča, aby ste sa pred začatím cvičenia poradili najskôr so svojím ošetrujúcim lekárom.

zdroj: babskeveci.sk, (Katka), takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov