Keď som začala pociťovať bolesti, tento jednoduchý cvik, ktorý mi poradila odborníčka ma doslova zachránil. Funguje na krk, chrbticu a aj ramená


Sedavý spôsob života, ktorý väčšina z nás vedie je síce každodennou realitou, no od zdravého životného štýlu má na míle ďaleko. Nuž, aj keď je to naša práca a sedeniu sa nevyhneme, môžeme si aspoň vo voľnom čase pomôcť predchádzať bolesti chrbtice, ktorá je často výsledkom dlhého sedenia a nedostatku pohybu. Séria jednoduchých joga cvikov nie je náročná, trvá len chvíľu, no bolesti dá červenú už po pár dňoch. Urobte z týchto jednoduchých pohybov svoju dennú rutinu a nebudete veriť, ako rýchlo sa váš zdravotný stav zlepší. 

pixabay.com

Keď vás zastihne bolesť krčnej chrbtice, ramien alebo dokonca hlavy, mali by ste poznať overenú metódu, ako s ňou zatočiť. Využite nasledujúce cviky ako prevenciu proti bolesti a žiadne gély, krémy a tabletky už v lekárni hľadať nebudete. venujte svojmu zdraviu 10 minút a mnohonásobne sa vám to vráti.

Pred tým ako začnete, pohodlne sa usaďte, nohy si prekrížte jednu cez druhú a pekne sa vystrite. Po celý čas zhlboka a pomaly dýchajte a cviky vykonávajte pomaly, nie je potreba sa náhliť. Najprv si krátko rozhýbte krk jemným kývaním do strán.

youtube.com

Následne si rukami (spojte ich prepletením prstov) chyťte zozadu hlavu a tlačte ju smerom dopredu. Využívajte len váhu rúk, hlavu netlačte nasilu. Hlava smeruje dole a opäť ju jemne nakláňajte do strán tak, aby vám s naklonením hlavy klesal aj lakeť.

youtube.com

Následne hlavu zakloňte dozadu, všetko však vykonávajte zľahka a „netlačte na pílu“. Pri zakláňaní sa nadýchnite a potom spolu s výdychom nechajte hlavu klesať dopredu (smerom k hrudníku). Opakujte asi 8 až 10 krát.

youtube.com

Potom si dajte dlaň do stredu čela a hlavou na dlaň jemne tlačte, akoby ste sa snažili vysunúť hlavu vpred. Druhú ruku majte dlaňou nahor položenú na kolene. Opakujte s obomi rukami.

youtube.com

Rovnako si následne dlaň položte na bok hlavy tak, aby ste zakryli ucho a hlavou tlačte vbok. Opakujte s oboma rukami.

youtube.com

Potom hlavu pritiahnite k hrudi a predkláňajte sa k podlahe s vypnutým chrbtom dohora. Na konci spravte akúsi vlnu a hlavu začnite dvíhať a zároveň chrbát prehýbajte tak, aby ste vypínali brucho (podobne ako mačací chrbát). Takýto vlnivý pohyb opakujte niekoľko krát s hlbokými nádychmi a výdychmi. Následne postupujte obrátene a smerom k zemi hlavu zakláňajte a hrudník vypínajte a pri dvíhaní trupu hlavu ťahajte k hrudníku a „zhrbte sa“.

youtube.com

Následne si pravou rukou chyťte ľavé rameno a mierne ho stlačte. To isté opakujte aj s druhou rukou. Tento cvik je skvelý pre ľudí, ktorí trávia veľa času pri počítači.

youtube.com

Prepleťte si prsty a spojené ruky ťahajte hore. Hlavu pritom nakláňajte smerom k hrudníku. Ramená neustále vyťahujte nahor a ostaňte tak minútu až dve. Potom hlavu mierne zakloňte ale len do takej miery, aby ste necítili bolesť.

youtube.com

Na záver si čupnite a váhu držte na celej ploche chodidiel. Znovu si prepleťte prsty a dlane položte zozadu na hlavu. Hlavu tlačte pomedzi nohy smerom k hrudníku a v tejto „zamknutej“ pozícii na chvíľu ostaňte. Hlavu ale netlačte silno, využívajte len váhu svojich rúk.

youtube.com

Celé video si môžete pozrieť aj tu.

Pozri aj: Škaredé, dokonca nechutné, tučné alebo príliš chudé! 17 dievčat, ktoré verejnosť častovala nadávkami, no oni sa rozhodli dokázať opak

zdroj: babskeveci.sk (Jana), takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov