Dá sa naozaj schudnúť pomocou jablčného octu? Po prečítaní tohto článku v tom budete mať konečne jasno


Niektoré zahraničné celebrity naň nedajú dopustiť. Jablčný ocot je prírodný produkt obsahujúci veľké množstvo biologicky aktívnych látok, ktoré pomáhajú zabíjať baktérie a škodlivé látky v našom tele. Taká Miranda Kerr si ho pridáva na šaláty, Megan Fox ho pije zmiešaný s vodou. Môže nám jablčný ocot naozaj pomôcť schudnúť? A ak áno, ako ho správne používať?

Foto: wikimedia.org

Neradi vám to hovoríme, no toto sú fakty, ktoré by ste mali ovládať. Tak ako pri všetkom, je potrebné použiť zdravý rozum. Môžete vypiť aj hektolitre čistej vody a jednoducho neschudnete zázrakom. Podobne je to aj pri jablčnom octe. Určite by ste ho nemali považovať za top tajomstvo, ktoré jednoznačne funguje.

Napriek teóriám, ktoré kolujú po svete, jablčný ocot sa ukázal ako len málo prispievajúci k chudnutiu. Skôr spôsobuje únavu, vďaka chemickým procesom, ktoré sa v našom tele po jeho konzumácii spustia.

Väčšina výskumov, ktoré sa robili v tejto konkrétnej oblasti boli zamerané na zníženie rizika obezity, stratu hmotnosti ale aj na iné faktory, ktoré s nadváhou môžu súvisieť. Vždy sa do úvahy berie viac vecí naraz, napríklad vplyv a hladina inzulínu, keďže chudnutie nie je o jednej konkrétnej veci. A to nikdy.

Foto: flickr

Niektoré štúdie reagujú práve na prepojenie obezity, cukrovky a užívanie jablčného octu. Spojenie teda môže existovať a to je kľúčový výraz. Nič nie je vedecky potvrdené. Aj keby sa tieto tvrdenia ukázali ako pravdivé, neznamená to hneď, že vďaka jablčnému octu teraz schudnete 20 kilogramov.

Ak však chcete nasledovať trend známych osobností, prečo nie. Ak to, že si budete pridávať jablčný ocot na šaláty podporí vo vašej hlave myšlienku, že máte jesť viac čerstvej zeleniny a ovocia, smelo do toho. Tieto kalórie vašej postave určite neublížia.

Foto: publicdomainpictures

Ďalším svetlím bodom je napríklad obsah antioxidantov. Po tom, čo sa jablká fermentujú a vznikne ocot, ostávajú v tejto tekutine živiny ako napríklad beta-karotén, vápnik a draslík. Jablčný ocot má teda antimikrobiálne účinky a chráni bunky a pomáha pri ich regenerácii.

Závery sú teda jasné. Pokojne si ho pridávajte na šaláty. Ak však čakáte, že rapídne schudnete len vďaka tomu, ste na omyle.

Pozri aj: Koľko čistej vody musíte vypiť, aby ste schudli? Po prečítaní tohto článku v tom budete mať konečne jasno

Lucia M., womenshealthmag.com

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov