Toto by si mali prečítať všetci, ktorí vážia viac ako 65 kíl. Nedržala som žiadnu hladovku a predsa som schudla najviac


Ľudia väčšinou neveria diétam, pretože s nimi nemajú dobré skúsenosti. Niet divu, že sa im pri slove diéta ihneď vynorí predstava hladovania, odriekania všetkých chutných jedál a neustála únava či nervozita. Následný neželaná jojo efekt je už len čerešničkou na tejto hroznej torte. Aj keď môžete svoje prebytočné kilá zamaskovať vhodným oblečením, o ktorom sme už písali, ešte stále sa môžete odhodlať na poctivé chudnutie. Garantujeme vám, že s touto formou stravovania nebudete pociťovať hlad, depresie, nervozitu a kilogramy pôjdu dole ako po masle.

pixabay.com

Podstatou tejto diéty je prijímať absolútne minimum sacharidov a škrobov a posilniť príjem bielkovín, vlákniny a tukov. Aj keď vláknina, ktorá je veľmi dôležitá pre správne fungovanie trávenia a metabolizmus spolu s bielkovinami, ktoré sú dôležité nielen pre svaly sa vám zdajú pochopiteľnou zložkou diétneho jedálnička, možno budete pochybovať o tukoch. Veľa ľudí vníma tuky ako strašiaka, možno práve kvôli asociácii s tukom na našom tele, ktorý nie je vábivý. Ak si však dokážete v strave vybrať tie správne tuky, absolútne sa nemusíte báť.

Priberanie na hmotnosti a tvorba tukových zásob sa spája predovšetkým so sacharidmi, ktorých by malo byť vo vašom jedálničku čo najmenej. Tuky sú naopak pre ľudské telo veľmi prospešné a najmä ženy ocenia silné vlasy, zdravé nechty a sviežu pokožku. Na to všetko potrebujeme v strave obsah „zdravých“ tukov. Tie majú ešte jednu skvelú vlastnosť. Strava s vysokým obsahom tukov v spojení s bielkovinami nás dokáže perfektne zasýtiť a udrží stálu hladinu cukru v krvi. Tým pádom nedochádza k veľkým výkyvom a počas tejto diéty nezažívate vlčí hlad ani neznesiteľnú chuť na sladké. Jednoducho sa cítite v pohode.

pixabay.com

Práve to je pre človeka snažiaceho sa schudnúť veľmi dôležité. Samozrejme, že môžete chudnúť aj s inými diétami, tie vám však nezaručujú, že nebudete pociťovať hlad. Hladný človek, ktorého telu chýbajú vitamíny (tie sú zväčša rozpustné práve v tukoch) pociťuje nervozitu, stres, necíti sa komfortne, je podráždený a jeho motivácia postupne klesá. To sa vám pri tejto diéte rozhodne nestane.

Ako by mal taký jedálniček vyzerať?

Absolútne najlepšie urobíte, ak svoju stravu vyskladáte na týchto potravinách: 

Mäso (najmä hydina), ryby, morské plody, vajcia, šunka, živočíšny tuk, kvalitné klobásy a slaniny (vysoký obsah mäsa, pri klobásach sa vyhnite obsahu škrobu), jogurty, smotana, tvaroh (pri mliečnych výrobkoch radšej siahnite po polotučných alebo plnotučných produktoch, pretože odtučnené verzie nahrádzajú tuky sacharidmi, ktorým sa chceme vyhnúť), tvrdé syry, mäkšie syry (gorgonzola, camembert, mozzarella), avokádo, uhorky, paradajky, paprika, kapusta, tekvica, cuketa, karfiol, brokolica, baklažán, špenát, špargľa, zelená fazuľka, hlávkový šalát, bylinky, reďkev, olivy, citrón, huby, tofu, maslo, rastlinné oleje s nízkym obsahom omega-6 mastných kyselín, kokosový olej, ľanový olej, olivový olej, repkový olej lisovaný za studena, chia, ľanové a sezamové semienka.

Samozrejme myslite na pitný režim a pite najmä vodu bez bubliniek – samozrejme neochutenú, čaje bez cukru, kávu bez cukru.

pixabay.com

V malých množstvách ale len občas si môžete dopriať aj:

Kyslé bobule, orechy, tekvicové semienka, stevia, biele suché víno.

Čo by ste mali zo stravy vylúčiť:

Mlieko, kefír, mrkva, repa, cibuľa, zelený hrášok, čokoláda, slnečnicový olej, cukor, všetky výrobky z múky, obilniny, ovsené vločky, pohánka, kukurica, müsli  a akékoľvek raňajkové cerálie, samozrejme sladkosti, ryža, cestoviny, červená a biela fazuľa, sušené ovocie, sladené jogurty a tvarohy, zemiaky, kečup a akékoľvek omáčky a dresingy s obsahom cukru.

Nuž, na takomto jedálničku sa už dá stavať. Čo poviete? Dostatok všetkých surovín, vďaka ktorým si pripravíte chutné raňajky i sýty obed. Pomôžete si malou ukážkou denného menu nižšie.

pixabay.com

Rozpis denného jedálnička

Raňajky: praženica z troch vajec, opečená slaninka a zeleninový šalát z pradajok, uhoriek a zelenej fazuľky, posypaný strúhaným syrom

Desiata: káva so smotanou a šálka tvarohu s kyslou smotanou

Obed: kuracie prsia s karfiolom alebo brokolicou zapekané s kyslou smotanou a s maslom, čerstvý zeleninový šalát

Olovrant: nesladený čaj

Večera: kuracia pečeň na smotane, grilovaná cuketa, zeleninový šalát a hrsť vlašských orechov

pixabay.com

Skúšali ste už niekedy podobnú diétu alebo by ste sa nevedeli sladkého vzdať? Podeľte sa s nami o svoje skúsenosti v komentároch.

Pozri aj: Plus size modelka, ktorú obdivujú ženy po celom svete. Vďaka tomuto je Ashley Graham sebavedomá aj s kilami navyše

zdroj: Jana, takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov