Za 8 dní sa mi podarilo schudnúť až 6 kilogramov a to všetko vďaka vodnej diéte. Jedla som všetko, dokonca aj cestoviny na večeru!


Leto je v plnom prúde a aj keď ste si nestihli vyformovať krásnu postavu do plaviek, ešte stále nie je neskoro. Nebojte sa, nemusíte sa trápiť diétou, ktorá by sa dala nazvať skôr hladovkou alebo si odriekať svoje obľúbené jedlá. Dokonca sa nemusíte ani do úmoru potiť v posilňovni alebo tráviť hodiny denne domácim cvičením. Na stratu prebytočných kilogramov úplne postačí jednoduchá „vodná diéta“. Ak neveríte, smelo skúste, nebude vás to nič stáť.

pixabay.com

Pri tomto druhu diéty nie je dôvod na obavy, aj keď jej názov môže znieť čudne alebo pochybne. Princíp totiž nespočíva v tom, že pijete vodu a nič nejete. Pokojne si doprajte tri až päť jedál denne, no samozrejme by ste to nemali preháňať a ak každý deň zjete hŕbu sladkostí, či pečiva a zapijete ich sladenými nápojmi, zázraky veru nečakajte. Základom je rozumné stravovanie, bez prísnych zákazov.

pixabay.com

Taktiež je len výhodou, ak si každý deň nájdete aspoň malú chvíľu na cvičenie. Postačí i pol hodinka jednoduchých pohybov. To všetko však nie sú žiadne desivé alebo ťažko zvládnuteľné výzvy. Ak to navyše doplníte čistou vodou podľa nasledujúcich tipov, budete to mať k vysnívanej postave na dosah ruky.

Pravidlá „vodnej diéty“

Prvým a základným pravidlom je piť vodu pred úplne každým jedlom počas celého dňa. Rozlišuje sa, či ide o niečo na zahryznutie alebo o poriadne výdatný obed. Ak si chcete dopriať niečo malé a rýchle, dajte si pred tým 1 šálku vody. Pokiaľ sa chystáte poriadne najesť, zvýšte príjem vody na 2 až 3 šálky.

c1.staticflickr.com

Po uplynutí dvoch hodín po jedle si znova zájdite pre šálku a vypite rovnaké množstvo vody ako pred jedlom.

Keďže sú pri tejto diéte dovolené všetky jedlá, nebude žiadnou katastrofou ani troška alkoholu. Ak však dôjde ku konzumácii alkoholu, nezabúdajte na zlaté pravidlo: na 100 g alkoholu vypite 200 g čistej vody.

pixabay.com

Mnohí by mohli polemizovať nad tým, akú vodu môžu piť. Vyhýbajte sa aj minerálkam. Dovolená je nesýtená voda, ktorú si však môžete ochutiť kúskom citróna alebo troškou jeho šťavy.

maxpixel.freegreatpicture.com

Za deň by ste mali vypiť aspoň 2 litre tekutín. Hovoríme však len o čistej vode a do pitného režimu sa nezahŕňajú džúsy, sladené nápoje, alkohol ani polievka. Ani s čistou vodou to však netreba preháňať, keďže nejakých 5 až 6 litrov by už mohlo zaťažiť obličky.

Aby vám voda neliezla hore krkom, pite aj nesladené čaje alebo limonády s kúskami ovocia bez cukru.

pixabay.com

Ak chcete ozaj rýchlo schudnúť, nahraďte jedno jedlo denne vodou. Ak to však nie je nutné, radšej sa držte ostatných pravidiel a jedzte aspoň tri krát denne v pravidelných intervaloch.

Prečo práve voda?

Z vody nepriberiete, no zaplní vám žalúdok a oddiali tak pocit hladu. Navyše,pokiaľ vypijete vodu pred jedlom, zabráni to prejedaniu sa a nepríjemným pocitom nafúknutia.

Voda tiež pomáha prečistiť organizmus a z tela odplaví škodlivé toxíny, no prospieva i vašej pleti, ktorá je vďaka vode krásne napnutá. Tiež dokáže naštartovať alebo urýchliť metabolizmus, čo je pri diétach rozhodujúci faktor.

Po pár dňoch si zvyknete na chuť čistej vody a jej pravidelné pitie sa stane každodennou súčasťou. Vďaka toho sa zbavíte chuti na sladené nápoje, ktoré nášmu telu vonkoncom neprospievajú.

flickr.com

Voda prospieva aj vášmu zdraviu. Zbavíte sa bolestí hlavy alebo neustáleho pocitu únavy a vyčerpania. Budete sa cítiť sviežejšie a môžete sa zbaviť i kolísavého krvného tlaku. Dostatok tekutín je tiež silným protikladom tvorby vrások.

pixabay.com

Pokúste sa riadiť týmito pravidlami a výsledky sa odrazia nie len na stratených kilách ale i na vašom zdraví.

Pozri aj: Prestaňte sa trápiť diétami, ktoré na celulitídu aj tak nepomáhajú. Vyskúšajte toto a pomarančovej koži dajte navždy zbohom!

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), sovkusom.ru

 

horoskop-april

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov