Dlho ma bolel chrbát a nevedela som si pomôcť. Potom som sa naučila masáž podľa tejto príručky a s bolesťou mám pokoj


Všetko vás boli, ste uťahané, ubehané, navyše nosíte denne domov tašky s nákupom. A čas ani peniaze na to, aby ste išli k masérovi stále nie sú. No my sme tu na to, aby sme vám radili a pomáhali. Preto prizvite svojho partnera a poďte sa s nami naučiť, ako správne masírovať bez toho, aby ste sa museli báť, že si nechtiac ublížite.

masaz
i.ytimg.com

Relaxačná masáž nevyžaduje žiadne špecifické metódy. Ľahko si môžete dopriať masáž chrbta a šije s partnerom v posteli, alebo masáž chodidiel pri horúcom kúpeli. Pripravili sme pre vás sprievodcu, ktorý vám ukáže, že stať sa dobrým domácim masérom nie je vôbec zložité.

masaz3
pinterest.com

Prvé čo potrebujete sú horúce dlane a teplý priestor. Pri masáži v žiadnom prípade nemôže byť v dome chlad, alebo prievan. Musíte brať do úvahy skutočnosť, že masírované telo sa počas celého procesu neustále ochladzuje. Masáže je najlepšie dávať na tvrdšom povrchu a zamerať sa na krk, ramená a chrbát. Ak nemáte dostatočne tvrdý matrac, alebo vhodnú rozťahovaciu pohovku, dobre poslúži aj karimatka. V prípade masáže nôh nie je povrch až taký dôležitý, pokiaľ nemasírujete aj lýtka. Masáž lýtok si pod sebou totiž tiež vyžaduje istú stabilitu, alebo ľudovo povedané „pevnú pôdu“.

Pozrime sa, ako by mala kvalitná domáca masáž vyzerať

1
brightside.me

Masáž začíname vždy ľahkými krúživými pohybmi. Posúvajte sa od ramien k chrbtici. Pohyby na ramenách môžu byť intenzívnejšie, nie však silné.

2
brightside.me

Počas procesu masírovania používajte celú dlaň. Po prvých dvoch, alebo troch zahrievacích kolách, môžete postupne začať dlane na partnerov chrbát viac pritláčať.

 

3
brightside.me
33
brightside.me

Osobitú pozornosť si vyžadujú ramená a šija. Obe sú obzvlášť postihnuté sedavým spôsobom života a nesú všetku našu záťaž. Preto zvyšujte tlak dlaní v tejto oblasti viac, ako na ostatných častiach a na chrbtici. Môžete začať používať akupresúrne techniky a jemne pritláčajte na boľavých a stuhnutých bodoch.

4
brightside.me

Nikdy neobíďte masáž chrbta a sedacích svalov. Pri masáži chrbta sa dlaňami pohybujte po dĺžke svalov, nie po šírke.Pre tých náročnejších a zdatnejších je tu aj možnosť masáže chrbtového a sedacieho svalstva s pomocou lakťa. Ale s touto technikou buďte opatrní, aby ste partnerovi viac neublížili ako pomohli.

5
brightside.me

Všetky druhy masáží končatín môžete začať ľahkým ohrievaním. Podobne ako pri chrbtici, aj masáž rúk, nôh, dlaní, či chodidiel, musí začínať nahrievaním. Svaly sa lepšie uvoľnia a masáž bude účinnejšia a menej bolestivá. Ak máte problémy s lokálnymi bolesťami, masírujte tieto body opatrným zatláčaním palca. Napríklad ak vás bolia lýtka, najlepšie ich rozmasírujete, ak budete striedavo zatláčať palce na bolestivé miesta po celej šírke postihnutej oblasti. Nikdy nezatláčajte len na jednom mieste. Sila masáže musí byť rozmiestnená, inak by sa mohlo stať, že svalstvo takpvoediac rozbijete a do druhého dňa budete mať tieto miesta veľmi boľavé.

6
brightside.me

Masáž tváre je veľmi dôležitá pre krajšiu pleť, uvoľnenie pokožky a odbúranie napätie. Musíte však pri nej dodržiavať isté zásady, nakoľko je pokožka tváre podstatne jemnejšia ako koža na chrbte, či končatinách. V prvom rade musia byť tvárové svaly, s ktorými pracujete, maximálne uvoľnené. Masáž vykonávajte hladko, rytmicky, pomaly a najmä bezbolestne. Prstami sa pohybujte v smere svalových vlákien. Pri masáži tvárových kostí len jemne zatláčajte, nikdy pokožku nenaťahujte ani prílišne netrite.

Všetky druhy masáže môžete ukončiť tak, že si sadnete a v sede budete partnerovi len jemne prechádzať teplými rukami po premasírovaných miestach. Týmto hladením sa pokožka upokojí a rozmasírované svaly sa upokoja.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), brightside.me

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov