Dlho som nevedela schudnúť z oblasti bruška aj napriek zdravej strave a cvičeniu. Toto je dôvod, ktorý sa za tým skrýval

Zuzana Fulopova Zdravie

Foto: libreshot.com

Mať pekné bruško je snom nejednej z nás. Navyše, nadbytočný tuk v oblasti bruška môže časom spustiť závažné ochorenia ako je cukrovka, vysoký krvný tlak alebo srdcové ochorenia. Zbaviť sa ho však nie je také ľahké. Mnohé z nás napriek tomu, že upravili stravu a pravidelne cvičia, nevidia žiadne výsledky. Kde sa skrýva príčina?

pixabay

Nepoznáte typ brušného tuku

Ak sa vám nedarí schudnúť napriek tomu, že cvičíte a jete diétnu stravu, možno ste len zvolili zlý spôsob chudnutia. Existuje totiž až 5 typov obezity v oblasti brucha, za ktoré môžu rôzne dôvody, a preto vyžadujú rozdielnu diétu a cvičenie. Z tohto dôvodu je preto veľmi dôležité určiť váš typ a následne si podľa nej stanoviť proces chudnutia.

Posadnutosť váhou

pixabay

Možno je za vaším neúspešným chudnutím len neustála potreba kontroly vašej váhy. Príliš časté váženie môže totiž priniesť stres, negatívne myšlienky a demotiváciu z neuspokojivého výsledku. Aby ste tomu predišli, že to kvôli pomalému procesu skoro vzdáte, stanovte si váženie len raz za týždeň a číslo, ktoré zistíte, berte len pre vašu informáciu.

Máte nesprávnu diétu

pixabay

Na to, aby naše telo správne fungovalo, potrebuje nie len vitamíny, sacharidy, bielkoviny ale aj tuky. Preto ak vysadíme niektorý prvok z nášho jedálnička, môže sa to odzrkadliť na našom zdraví. Napríklad jesť len ovocie alebo zeleninu znamená mať rovnaký prísun cukru ako keby ste si dali sladké. Z tohto dôvodu sa uistite, že vaša strava je bohatá na všetky dôležité prvky.

Neefektívne cvičenie

pixabay

Každý typ cvičenia ovplyvňuje naše telo. Z toho hľadiska by sme preto pri chudnutí nemali uprednostňovať len jeden. Ak chceme celkovo schudnúť, nezamerajme sa len na kardio alebo strečing, tak isto ak chceme schudnúť z brucha, necvičme len brušáky. Cvičenia by ste mali obmieňať a pridať popri tréningoch s vysokou intenzitou a silou napríklad aj plávanie, tanec, jogu, bojové umenie a pod.

Stres

pixabay

Ak ste pod neustálym stresom, je vysoko pravdepodobné, že je to dôvod vašeho neúspešného chudnutia. Práve vysoké hladiny stresového hormónu kortizolu spôsobujú tvorbu tuku, čo má za následok priberanie, aj keď sa stravujete zdravo. Skúste trochu spomaliť, zamerať sa viac na svoje koníčky, viac relaxovať, či vybehnite niekam do prírody.

Vysoká hladina androgénov

Ďalší dôvod, ktorý môže súvisieť s hmotnosťou je syndróm polycystických ovárií. Ide o koncentráciu vysokej hladiny mužských hormónov v ženskom tele, ktoré môžu vplývať nie len na hmotnosť, ale aj na menštruačné problémy, problémy s otehotnením, či na vznik cukrovky. Pre vylúčenie tejto choroby sa pre istotu poradte so svojím lekárom.

Máte nejaké tipy na chudnutie v oblasti bruška? Podelte sa s nami v komentároch.

brightside.me
0
Komentovať (0)