Gillette spúšťa silnú kampaň. Poukazuje na stereotypy obklopujúce mužov a vyvoláva tým u ľudí rozporuplné reakcie

Lucia Mužlová Ešte viac

Foto: youtube

Mnohé značky dnes už rozmýšľajú celkom inak. Snažia sa poukazovať na problémy spoločnosti a tiež búrať mýty a stereotypy, ktoré sú medzi ľuďmi roky zaužívané. O niečo podobné sa snaží aj známa značka Gillette. Muži sú v spoločnosti vnímaní ako silní, drsní, bez strachu urážať nežnejšie pohlavie. Gillette však teraz rozbieha kampaň #MeToo. Už 30 rokov je súčasťou ich reklamy slogan „Pre muža to najlepšie“. Dnes sa však situácia mení a Gillette sa pýta, či je to skutočne tak.

Nová reklama

Súčasťou kampane Gillette je aj reklama, ktorá poukazuje na násilie, šikanu a sexistické správanie. Muži sa nevhodne správajú k ženám a deti sa navzájom šikanujú. Následne však poukáže na fakt, že takéto správanie už viac nie je prípustné, v spoločnosti nemá svoje miesto a nemalo by sa za žiadnych okolností tolerovať.

Gillette v reklame zároveň zdôrazňuje aj fakt, že muži by mali byť pre svoje deti vzormi, pretože to, čo deti vidia dnes, budú v dospelosti opakovať. Chlapci dneška sú mužmi zajtrajška.

Búrlivé diskusie

Samozrejme, reklama neostala bez odozvy a medzi ľuďmi, ktorí ju videli, vyvolala búrlivé diskusie. Napríklad, magazín The New American sa vyjadril, že podporuje falošné domnienky, pretože muži skutočne sú drsnejšie pohlavie. Ďalší ľudia zas podotkli, že video vykresľuje mužov ako násilníkov, ktorí sa neboja ženy urážať a sexuálne obťažovať.

Niektorí sa zas boja, že reklama vykreslí mužov ako slabochov. Z ohovárania obvinil značku aj konšpiračný teoretik Paul Joseph Watson, ktorý tvrdí, že Gillette robí zo svojich zákazníkov sexuálnych predátorov a podivínov.

Nevôľa zákazníkov

Aj keď úmysly značky boli jednoznačne dobré, táto reklama ich zrejme pripraví aj o niekoľko zákazníkov. Video s reklamou sa na internete ocitlo len pred niekoľkými dňami, mnohí však už vyjadrili svoju nevôľu a fakt, že pri najbližšom nákupe zvolia radšej inú značku. Reklamu si pozreli už dva milióny ľudí, pričom 260 000 z nich sa vyjadrilo, že sa im video nepáči. Pozitívny postoj vyjadrilo len 40 000 ľudí.

Ostrá kritika

Za vznikom reklamy stojí Kim Gehrigová, ktorá vytvorila už niekoľko podobných počinov, napríklad reklamnú kampaň s názvom The Girl Can či Viva La Vulva, ktorá sa zaoberala ženskými hygienickými produktmi. Mnohí reklamu odsudzujú práve preto, že bola vytvorená ženou a tvrdia, že je to podobné, ako keby reklamu na tampóny vymyslel muž v strednom veku.

Samozrejme, našli sa aj obhajcovia, ktorí reklamu nevnímajú ako hrozbu. Naopak, tvrdia, že spoločnosť čelí vlne toxickej maskulinity a ak sa muži kvôli reklame o tú svoju boja, niečo nie je v poriadku.

Šľachetný sľub

Gillette nie je prvou značkou, ktorá sa v rámci kampane zamerala na sociálne a politické problémy spoločnosti. Pre podobnú kampaň sa v roku 2018 rozhodla napríklad aj svetoznáma značka Nike. Značka Gillette na záver dodala, že cieľom reklamy bolo šíriť pozitívnejší a zdravší náhľad na to, čo to znamená byť mužom.

Okrem toho sľúbila, že najbližšie tri roky daruje každý rok milión dolárov organizáciám, ktoré podporujú zdravý sebaobraz mužov každého veku, ich vzdelanie a snahu o dosahovanie cieľov.

theguardian
0
Komentovať (0)