Gynekológ radí: Starý známy cvik, ktorý by mala cvičiť každá žena. Zlepšuje menštruačný cyklus a zabezpečuje jednoduchší a menej bolestivý pôrod!


Zdravá žena je kľúčom k šťastnému životu. Aj preto by si mali mladé dievčatá dávať pozor na to, aby nemali holé kríže, aby boli panvové orgány v teple a v suchu, aby dodržiavali správne hygienické návyky či neviedli promiskuitný život. Je tu však ešte jedna vec, o ktorej vie málo žien. Dámy, dokážete spraviť šnúru?

takprosto.cc

Ak nie, mali by ste začať trénovať. Toto cvičenie je podľa gynekológov veľmi užitočné pre zdravie žien, Dnes si o ňom preto povieme viac. Okrem toho, na čo je dobré, sa spolu s nami môžete naučiť, ako šnúru spraviť bez toho, aby ste si ublížili.

Citeľné výhody šnúry

Schopnosť spraviť šnúru vplýva na ženský cyklus, konkrétne reguluje menštruáciu. Je dokázané, že ženy, ktoré sa dokážu posadiť do šnúry, dieťatko jednoduchšie počnú, ale aj porodia. A dokonca s menšími bolesťami, ako tie, ktoré šnúru urobiť nevedia a ani sa k východiskovej pozícii nedokážu priblížiť. Počas tohto cvičenia sa významne zlepšuje prekrvenie panvových orgánov a brušnej dutiny. Je to vynikajúca prevencia proti ochoreniam urogenitálneho systému tak u žien, ako aj u mužov. Okrem toho, schopnosť spraviť šnúru zabraňuje vzniku kŕčových žíl, zlepšuje imunitný systém.

takprosto.cc

Rozpätie nôh pri šnúre je naozaj obrovské. Ak si myslíte, že na takéto cviky už nemáte vek, ste na omyle. Šnúra je cvičenie vhodné tak pre mladé dospievajúce dievčatá, ako aj pre ženy v strednom a vyššom veku. Hlavné je, aby ste sa do pozície šnúry neponáhľali a nerobili prudké pohyby. Ak chcete získať výsledky, stačí vykonávať denne jednoduché cvičenia, ktoré vám postupne pomôžu dostať telo a najmä nohy do tejto naoko náročnej pozície.

Cvičením k výsledkom

Ak chcete začať, najprv si pretiahnite svaly. Výpad s jednou nohou ohnutou pri kolene a druhou vystretou dozadu vám pomôže dostať nohy a panvu do tej správnej formy. Pri cvičení sa uistite, že cítite ťah v nohách, ale aj v chrbtici. Hlavu držte rovno, bradu mierne vysuňte. Napínajte svaly a zhlboka dýchajte. Potom nohy vymeňte.

takprosto.cc

Ďalšia pozícia je pokračovaním tej predošlej. Položte koleno vystretej nohy na podložku, druhú nohu pokrčte v kolene a chyťte sa za kríže. Ohnite sa mierne dozadu a hlavu zakloňte. Robte cvičenie pomaličky, aby vás neseklo alebo ste si inak neublížili. Vydržte v pozícii aspoň minútu a potom nohy vymeňte.

takprosto.cc

Po tejto pozícii sa presuňte opäť k prvej. Jednu nohu vystrite dozadu a oprite o špičku, druhú ohnite v kolene. Dlane položte na zem a trup sa snažte dostať vedľa pokrčenej nohy. Tlačte hrudník smerom k podlahe a zhlboka dýchajte. S každým výdychom sa snažte dostať nižšie a nižšie. Opakujte tú istú pozíciu s druhou nohou.

takprosto.cc

V ďalšej pozícii nemeňte rozloženie nôh, ale namiesto rúk sa oprite o podložku hrudníkom a bradu oprite na zem. Je to náročnejšie, ale dá sa to. Do polohy choďte pomaličky, s každým výdychom sa posúvajte nižšie a aj telo vás bude menej bolieť.

takprosto.cc

Posledná pozícia je zároveň aj výsledná. Ak sa do šnúry nedostanete hneď na prvýkrát, nezúfajte. Všetko má svoj čas, v prvom rade si musíte ponaťahovať vaše telo a najmä panvu, aby ste nohy vôbec dokázali roztiahnuť čo najširšie.

takprosto.cc

Preťahujte sa každý deň a vaše telo bude sviežejšie, pružnejšie, zdravšie a aj vy sa budete cítiť lepšie.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), takprosto.cc

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov