Jedla som 5-krát denne a aj tak som priberala. Toto je najnovší hit zdravého stravovania: Diéta 5:2

Kristína Hagarová Zdravie

Foto: maxpixel

Prerušovaný pôst sa stal senzáciou doslova zo dňa na deň. Podľa Womenshealth ho obľubuje čoraz viac a viac celebrít, ktoré tvrdia, že sa cítia oveľa zdravšie. Čo však vlastne prerušovaný pôst znamená?

S prerušovaným pôstom sa samozrejme dá schudnúť, pretože má rovnaký základ ako každá diéta a  to zníženie kalorického príjmu. Viac informácii o prerušovanom pôste sa dozviete aj TU.

Jenna Jameson, Vanessa Hudgens aj Halle Berry. Toto je len niekoľko celebrít, ktoré konzumujú dve jedlá denne. Nie je to však úplne pre každého a nie každý sa bude cítiť počas držania pôstu dobre. Celkovo sa to celé zameriava len na obdobia s jedlom a obdobia bez jedla. „Každý deň si dovolíte zjesť iba niečo počas určeného časového obdobia,“ vysvetľuje Alissa Rumsey, odborníčka na výživu.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Intermittent Fasting Diet (@myfasting.diet),

Existuje niekoľko druhov prerušovaného pôstu

Podľa nej to znamená, že si určíte pôst na určitý počet hodín alebo dokonca dní, ktoré sú počas týždňa rozmiestnené. Neexistuje žiadny správny spôsob, ako to urobiť. „Existuje niekoľko druhov pôstu,“ hovorí Alissa. Jednou z možností je strava 5:2, teda 500 (u mužov 600) kalórií dva dni po sebe, a potom jesť normálne. Nemusíte sa pri tom obmedzovať len na určité potraviny, ide len o množstvo, ktoré zjete a časové obdobie, kedy jete.

Každý si vyberie, čo mu vyhovuje

Ďalším obľúbeným typom prerušovaného pôstu je 16:8, teda jedávate len 8 hodín počas dňa. Môžete si vybrať čas, ktorý chcete, väčšina ľudí však prestáva jesť v určitom čase, napríklad o 18:00, a potom sa najete až o 16 hodín neskôr, v takomto prípade o 10:00. Je to určite výhodnejšie ako sa postiť počas dňa, kedy v práci rozmýšľate iba nad jedlom. Tiež existuje 24 hodinový pôst, ktorý si dáte raz alebo dvakrát do týždňa, kedy nejete nič. Pijete vodu, čaj, kávu a nízkokalorické nápoje.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Intermittent Fasting Diet (@myfasting.diet),

Pomáha schudnúť?

Podľa Alissy majú ľudia radi prerušovaný pôst hlavne kvôli tomu, že je to jednoduché. Nemusia si počítať kalórie a vlastne môžu jesť úplne čokoľvek chcú, hoci sa odporúča, aby počas pôstu jedli ľudia zdravo. Avšak, neexistuje veľa výskumov, ktoré by dokazovali, že prerušovaný pôst je lepšou metódou chudnutia ako iné diéty. Podľa niektorých výsledkov ide skôr o podobné výsledky ako pri tradičnom stravovaní. Rastie však počet zistení, ktoré naznačujú, že to má skôr zdravotné benefity mimo chudnutia.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Intermittent Fasting Diet (@myfasting.diet),

Zdravotné benefity

Štúdia v Cell Metabolism spája prerušovaný pôst s nižšou hladinou cukru a krvným tlakom a taktiež aj znížená chuť do jedla. To je zaujímavé, pretože štúdia ukazuje, že hoci sa ľudia postili, ich chuť na jedlo sa po čase nezvyšovala, práve naopak, znižovala. Neexistuje však veľa výskumov, ktoré by sledovali dlhodobé účinky prerušovaného pôstu. Čo sa týka vedľajších účinkov, známy je jedine fakt toho, že sa môže stať človek jedlom až posadnutý. Počas pôstu budete myslieť na jedlo, a potom sa nebudete vedieť dostatočne najesť. Niektorí ľudia sú zase počas pôstu podráždení, pretože sú hladní.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Intermittent Fasting Diet (@myfasting.diet),

Ak chcete začať s prerušovaným pôstom, mali by ste si to poriadne rozmyslieť. Je dôležité, aby ste poznali svoje telo a zistili, čo mu robí dobre a čo naopak nie.

0
Komentovať (0)