Jednoduchý spôsob, ako schudnúť pár kilogramov už pomohol tisícom! Využila ho dokonca aj vojvodkyňa Kate Middleton


O Dukanovej diéte ste už pravdepodobne počuli. Vymyslel ju francúzsky lekár a nutričný špecialista Pierre Dukan, a aj keď bola diéta vo svojich začiatkoch takmer neznáma, postupne sa rozšírila do celého sveta. Dnes je známe, že ju dodržiavajú i celebrity a osobnosti ako napríklad speváčka Jennifer Lopez, modelka Gisele Bundchen alebo vojvodkyňa Kate Middleton. Nasledujúci článok vám prezradí tajomstvo tejto úspešnej diéty bez jojo efektov.

Dukanova diéta je vo svojej podstate vhodný výber stravy, pri ktorej väčšinu jedálnička tvoria bielkoviny a tuky so sacharidmi sú znížené na minimum. Diéta prebieha v štyroch fázach, ktoré majú presné pravidlá. Pri tejto diéte však môžete jesť dovolené potraviny v akomkoľvek množstve, a ak budete vo fázach postupovať poctivo a dostanete sa až na koniec, nehrozí vám žiadny jojo efekt.

Prvá fáza: Útočná fáza

Táto fáza bude pre váš organizmus možno miernym šokom, preto s diétou začnite v dňoch, kedy s môžete dovoliť aj oddych. Začína sa podľa toho, koľko kilogramov chcete vo výsledku schudnúť. Ak sa chcete zbaviť menej ako 5 kilogramov, vaša prvá fáza trvá 2 až 3 dni. Pokiaľ chcete schudnúť viac ako 5, no menej ako 15 kíl, útočná fáza vo vašom prípade trvá 3 až 4 dni. Ak sa rozhodnete zhodiť 20 kilogramov, fáza má 5 až 6 dní a pri výslednom chudnutí nad 20 kíl trvá útočná fáza 7 až 10 dní. Dôležité je neprekročiť hranicu 10 dní!

Názov fázy prezrádza, že doslova zaútočite na svoje tukové zásoby, ktoré budú miznúť extrémne rýchlo. To vám dodá motiváciu a chuť pokračovať v diéte. Nezabudnite počas tejto fázy vypiť aspoň liter a pol, ideálne 2 litre vody na deň.

Jesť môžete takmer všetky bielkoviny, čo sú najmä nízkotučné mliečne výrobky, chudé hovädzie alebo teľacie mäso, morčacie mäso, morské plody, ryby a hydina. Mäso pripravujte bez kože a určite ho nevyprážajte. Tepelne ho spracujte varením alebo dusením, možné je i grilovanie. Samozrejme si môžete dopriať i vajíčka, ktoré pri konzumácii bez žĺtkov môžete jesť koľko chcete. Ak si chcete dopriať aj žĺtok, povolené sú 4 vajcia do týždňa. Ďalšou potravinou sú i ovsené otruby, ktoré zasýtia a majú zachytávať cukry, v tejto fáze máte dovolenú lyžicu a pol otrúb denne.

Jedlo samozrejme môžete dochucovať korením, cibuľou alebo cesnakom. Nezabudnite ani na doplnky výživy vo forme vitamínov, ktoré potrebujete kvôli absencii ovocia a zeleniny v tejto fáze doplniť. Inak sa nemusíte báť zjesť čokoľvek z povolených potravín v akomkoľvek množstve.

Druhá fáza: Výletná fáza

V tejto fáze si konečne doprajeme i zeleninu. V princípe sa nám v tejto fáze striedajú bielkovinové dni (prvá fáza) s bielkovinovo-zeleninovými dňami. Všetky povolené bielkoviny z prvej fázy môžete konzumovať i naďalej, navyše pribúdajú rôzne druhy zeleniny. V tejto fáze zotrváte dovtedy, pokiaľ vaša hmotnosť neklesne na požadovanú váhu. Nezabudnite vždy jeden deň držať bielkovinovú diétu (ako v útočnej fáze) a ďalší deň k tomuto jedálničku pridáte i zeleninu.

Zo zeleniny môžete jesť paradajky, papriku, uhorku, reďkovky, baklažán, cuketu, karfiol, zelenú fazuľku, tekvicu (aj hokkaido), huby, zeler, kaleráb, brokolicu, špargľu, artičoky, klíčky, kel, cibuľu, červenú, zelenú i čínsku kapustu a samozrejme i šalát. Obmedzenie platí na mrkvu a cviklu, ktorú by ste mali jesť pomenej.

K diéte sa v tejto etape pridáva aj tofu, ktoré môžete i tepelne spracovať alebo rozmixovať. Ovsené otruby môžete zvýšiť na 2 lyžice denne. Príjem vody zvýšte na tri litre denne a pridajte pohybovú aktivitu, aspoň 30 minút chôdze.

Tretia fáza: Konsolidačná fáza

V tejto fáze ide najmä o to, aby ste si stabilnú váhu udržali a neprišiel jojo efekt, ktorý je realitou pre 95% ľudí po schudnutí. V tejto fáze nesmiete spraviť krok späť, musíte sa naučiť na novú stravu, ktorá bude omnoho pestrejšia. Podmienkou je dodržať potrebný počet dní v konsolidačnej fáze. Na 1 schudnutý kilogram počas diéty musíte dodržať 10 dní konsolidačnej fázy. Ak ste teda schudli 7 kilogramov, konsolidačnú fázu dodržiavajte 70 dní.

Ku svojmu jedálničku teraz môžee pridať jednu porciu vocia denne. Výnimkou sú iba banány, hrozno a orechy. Pokojne si doprajte aj sušené ovocie GOJI, maximálne ale 3 polievkové lyžice denne. Do jedálnička zaraďte aj 2 krajce chleba (samozrejme tmavého celozrného) v akejkoľvek časti dňa. K jedlám pridajte aj tvrdý syr (napríklad ementál, gouda alebo eidam), ktorého môžete zjesť 40g denne.

Konečne si budete môcť dopriať i jedlá, ktoré obsahujú škrob, konkrétne v dvoch porciách týždenne. To znamená, že šošovicu, ryžu, zemiaky, cestoviny, fazuľu, hrach alebo kuskus môžete pridať ako prílohu počas dvoch dní v týždni.

Najlepšou správou je, že si môžete dopriať dve jedlá týždenne úplne podľa vášho výberu. Dbajte však na to, aby tieto jedlá nenasledovali 2 dni po sebe, urobte si preto medzi nimi aspoň jeden deň prestávku.

Myslite tiež na to, že jeden deň v týždni musíte držať čisto bielkovinový deň ako úplne na začiatku, aby ste svoje telo očistili a nepribudli vám stratené kilogramy.

Štvrtá fáza: Stabilizačná fáza

Konečná fáza, na ktorú si musíte zvyknúť dá sa povedať navždy. Nie je to ale žiadne trápenie, je to vaša výhra nad prebytočnými kilogramami. Jesť môžete úplne čokoľvek, nielen jedlá, ktoré povoľovali fázy dukanovej diéty. Jediná podmienka, ktorá vám ostane, je dodržiavať jeden bielkovinový deň týždenne. Samozrejme by ste sa nemali začať prejedať a fyzická aktivita nie je tiež na škodu. Dodržujte pitný režim a nezabudnite na ovsené otruby, ktoré jedzte každý deň (3 lyžice denne). Pomôžu vám s trávením a metabolizmom.

zdroj: babskeveci.sk (Jana L)

horoskop-april

Komentáre

komentárov