Kamarátka, ktorá mala 40 rokov, bola štíhla ako prútik. Keď som sa jej opýtala, ako to robí, prezradila mi niečo, čo zmenilo moje stravovanie navždy

Nie je žiadnou novinkou ani tajomstvom, že približne po tridsiatke sa metabolické procesy u ženy začínajú výrazne meniť. Nanešťastie pre nás, nie k lepšiemu. Telo začína pracovať pomaly, spaľovanie tukov nie je také jednoduché ako niekedy a kilá začínajú neľútostne pribúdať. Ani sa nenazdáme a v štyridsiatke môžeme mať i o 10 % predchádzajúcej hmotnosti viac. Nášmu telu a jedálničku by sme teda v tomto veku mali venovať zvýšenú pozornosť a riadiť sa niekoľkými základnými pravidlami. Na čo si dávať pozor a čomu sa vyvarovať, sa dozviete v článku. 

sovkusom.ru

Už po tridsiatke v tele ženy dochádza k zmene metabolických procesov, s čím súvisí i nárast hmotnosti. Dochádza tiež k hormonálnym zmenám, ktoré sa môžu podpísať za kilá navyše. V štyridsiatke môžeme badať ústup svalovej hmoty, ktorú začína na mnohých kritických miestach nahrádzať tuk. S pribúdajúcim časom si náhle uvedomíme, že sme o päť až desať kíl ťažšie ako v mladosti a márne sa snažíme kilá zhodiť. Na naše telo však v tomto veku už neplatia všeobecne zaužívané pravidlá, kvôli čomu by sme k svojej životospráve a fungovaniu mali pristupovať rozdielne.

Chudnutie je po štyridsiatke oveľa náročnejšie ako v dvadsiatke, a aj pri úpornej snahe zhodiť dve až tri kilá sa môžeme poriadne zapotiť. Odborníci však ponúkajú zopár návodov, ako v tomto veku efektívne pristupovať k diéte.

Ako jesť po štyridsiatke?

Pre čo najlepší prehľad o svojom jedálničku si svoje stravovacie návyky zapisujte do zošita. Dbajte o rôznorodosť stravy a neustále sa snažte o obmenu potravín. Vyhnite sa častým opakovaniam vo vašom menu.

sovkusom.ru

Je nesmierne dôležité vedieť, koľko kalórií za deň prijmete. Počítajte si ich a neklesnite pod 1500 kcal denne. Príliš nízky kalorický príjem vie byť rovnako škodlivý ako nadmerný počet kalórií.

Urobte si zoznam svojich obľúbených, no „zlých“ potravín, ktoré obsahujú veľa jednoduchých sacharidov. Patria sem cukor, sladkosti, rafinovaná ryža, sladké pečivo či sladené ovocné šťavy a iné sladké nápoje. Vyčiarknite zo svojho jedálnička aspoň dva takéto nežiadúce produkty.

sovkusom.ru

Pokúste sa nahradiť plnotučné a kalorické produkty ich nízkotučnou verziou. Vyberajte si však produkty, ktoré nenahrádzajú tuk sacharidmi! Vymeňte napríklad majonézu za nízkotučnú omáčku alebo biely jogurt.

Optimálna strava pre ženy po štyridsiatke

Odborníci ponúkajú cenné rady pre zostavenie správneho jedálnička pre ženy po štyridsiatke. Ak vás trápi problematická oblasť bokov alebo rúk, kde zvyknú kilá pribúdať najčastejšie, pokúste sa stravovať nasledujúcim spôsobom. Nezabúdajte jesť často a v menších množstvách. Telo si zvykne na pravidelný prísun potravy a vďaka tomu si nebude vytvárať tukové zásoby.

sovkusom.ru

Raňajky: kvalitný ražný chlieb s dvoma plátkami syra alebo dve polievkové lyžice nízkotučného tvarohu, dopriať si môžete i kakao s náhradným sladidlom

Desiata: kaša z nelúpanej ryže alebo pohánky, k tomu čerstvý ovocný šalát

Obed: dusené mäso alebo ryby so zeleninovým šalátom

Olovrant: šalát zo špargle a kapusty s olivovým olejom, malé množstvo sušeného ovocia

Večera: dve varené vajíčka

sovkusom.ru

Nezabudnite na dostatočný pitný režim, ktorý je nesmierne dôležitý. K svojmu telu pristupujte s láskou a snažte sa o harmóniu duše i tela.

sovkusom.ru

Netlačte na pílu a neočakávajte úžasné výsledky do pár dní. Majte pozitívny prístup a zachovajte si trpezlivosť. Aj malými krôčikmi sa dostanete k vytúženému cieľu, ktorý bude trvalý.

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), sovkusom.ru

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov