Keď som držala diétu, vždy sa dostavil jojo efekt. Potom som objavila týchto 7 trikov, vďaka ktorým sa zbavíte prebytočných kíl raz a navždy

Takmer každá z nás sa v živote musela popasovať so sebazaprením, odopieraním obľúbených jedál, zúfalým počítaním kalórií či hltaním množstva zeleniny, len aby sme zahnali chuť na maškrtenie. Aj keď sa požadovaný výsledok dostavil a my sme schudli do plesových šiat alebo letných plaviek, o pár dní boli kilá späť a v horšom prípade ich pribudlo ešte zopár navyše. Ako sa teda stravovať a čím sa riadiť, aby sme sa nezasekli vo večnom kolobehu chudnutia a priberania? Vďaka nasledujúcim návodom, ktorými sa sama riadim, sa dozviete, ako sa vyhnúť jojo efektu a účinne zhodiť kilá, ktoré máme navyše.

dieta 5
pixabay.com

Zlaté pravidlo: Menej je viac

Sama som sa pred niekoľkými mesiacmi dala na diétu a rozhodla sa žiť zdravšie. Po radách odborníka som zistila, že som sa celé roky stravovala zle. Žila som v domnienke, že ak kvôli výdatnému obedu vynechám olovrant i večeru, je všetko v poriadku a kilá navyše ma obídu. Od poobedia som prežívala muky a líhala som si hladná s pocitom, že to predsa stojí za to. Dnes si doprajem menšie porcie päťkrát denne a cítim sa sýtejšie ako kedykoľvek predtým. Navyše to naštartovalo môj metabolizmus, ktorý roky správne nefungoval.

dieta 1
brightside.me

Diéta nemá vyvolávať negatívne emócie

V dnešnej dobe sa môžeme dostať k nekonečnému množstvu návodov na chudnutie. Vyhnite sa každej diéte, ktorá je príliš drastická, cítite sa pri nej zle a vyvoláva vo vás pocity frustrácie. Chudnutie pre vás nemá byť trestom a neznesiteľnou situáciou. Nejde len o diétny plán, ale aj náš postoj. Sústreďte sa na pozitívne výsledky, aj keď sú to len minimálne krôčiky vpred a nevzdávajte sa. Tiež však majte na pamäti, že ak občas zhrešíte a doprajete si obľúbenú maškrtu, nie je to žiadna katastrofa, kvôli ktorej musíte rezignovať a celú snahu hodíte za hlavu.

dieta 2
pixabay.com

Vyhnite sa extrémne prísnym diétam

Každé telo má svoje určité potreby, na ktoré musíme brať ohľad pri akejkoľvek diéte. Ak sa vrhnete do striktnej diéty, ktorá navyše neberie do úvahy požiadavky vášho tela, pripravte sa na vedľajšie účinky. Tie sa môžu prejaviť ako zdravotné problémy, vypadávanie vlasov, úzkosť, stres, nervozita, únava a nebezpečenstvo porúch príjmu potravy. Najlepšou voľbou je poradiť sa s odborníkom na výživu a získať tak profesionálny pohľad na vaše potreby a možnosti vášho tela.

dieta 3
pixabay.com

Stanovte si reálne ciele

V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že čím rýchlejšie zhadzovanie kíl diéta sľubuje, tým menej je reálna. Predstava náhleho úbytku množstva kíl a očakávanie totálnej premeny už o pár dní nie je zdravý ani dobrý nápad. Ideálne je chudnúť pomaly, posúvať sa vpred istými, hoc malými krokmi na dennej báze a robiť trvalý pokrok. Kilá, ktoré ste naberali mesiace alebo roky, sa nemôžu vypariť za pár dní. Stanovte si reálne ciele a vyhnete sa jojo efektu a hlavne sklamaniu a frustrácii z nedodržania svojho plánu.

dieta 4
brightside.me

Nepodceňujte silu svojej mysle

Psychika je veľmi dôležitým aspektom na našej ceste za dosiahnutím vysnenej postavy. Správne naladenie a viera vo vašu myseľ je ohromnou pomocou a chudnutie vám pôjde oveľa ľahšie. Nejde len o sústredenie sa na pozitívny výsledok, kedy nám naša myseľ pomáha ľahšie zvládať prekážky a pokušenia. Pomôžme aj my svojej mysli a zamestnajme ju nejakou činnosťou vo chvíľach, keď sa nevieme zbaviť myšlienok na jedlo. Aktívna a zaneprázdnená myseľ sa predsa nezaoberá hladom.

dieta 6
pixabay.com

 

Sledujte svoj pokrok

Mali by ste si pravidelne zaznačovať svoj progres, aj keď je len minimálny. Pomôže vám to zostať v obraze a lepšie spoznať svoje telo. Zapisujte si svoju váhu a miery a získajte tak prehľad. Nesnažte sa chudnutie urýchliť, pretože pomalý a stabilný pokrok je ideálnym spôsobom ako si trvale udržať ideálnu postavu.

Pravidelnosť je kľúčom k úspechu

Naučte sa jesť pravidelne, v rovnakých časových intervaloch a zmenu zbadáte už po pár dňoch. Z vlastnej skúsenosti viem, že práve to je základom každej snahy o schudnutie. Navyše si naštartujete metabolizmus a vyhnete sa pocitom hladu, keďže budete jesť počas celého dňa. Keď som začala jesť pravidelne, bola som prekvapená, ako je možné, že „neustále“ jem a aj napriek tomu ručička na váhe klesá. Ak si totiž raz telo navykne, že má pravidelný príjem, nemá potrebu si ukladať zásoby, ako to býva pri nepravidelnom príjme potravy a nezmyselných hladovkách. Ak sa aj váš mozog naučí, že večeru dostáva v určitý čas, stane sa z toho rituál a nočné chúťky na jedlo sa vytratia.

Plánujte vyvážený jedálniček

Dennú rutinu, kedy si každý večer naplánujem jedálniček na nasledujúci deň, len odporúčam. Vyhnem sa tak nekontrolovateľnému prejedaniu a mám prehľad o potravinách, ktoré prijímam. Je dôležité udržať správny pomer bielkovín, sacharidov, tukov a vlákniny tak, aby vaše telo malo dostatok všetkého. Práve vďaka jedálničku viem, koľko a čoho si v daný deň môžem dovoliť a ak mám chuť na sladké, pokojne si ho doprajem v dopoludňajších hodinách a prísun sacharidov zredukujem v inom jedle. Takto si udržím príjem pod kontrolou a nebojím sa priberania.

Zažeňte chúťky bylinkovým čajom

Ak sa neviete zbaviť neovládateľnej chuti do jedla, siahnite po bylinkovom čaji. Byliny regulujú chuť do jedla, hladinu cukru v krvi, aktivujú metabolizmus a vďaka tomu pomáhajú spaľovať tuky. Samozrejme po troch šálkach bylinkového čaju nebudete ľahšia o päť kíl, no je to určite lepšia voľba ako hranolky alebo čokoláda, nemyslíte?

dieta 7
freepik.com

Nezabúdajte na cvičenie

Mnohým ženám robí práve táto časť najväčší problém a rozhodnú sa chudnúť bez cvičenia. Nehľadajte výhovorky prečo naň nemáte čas, zorganizujte si svoj deň tak, aby sa našla aspoň chvíľa urobiť pre svoje telo niečo správne. Sama som bola lenivá a cvičeniu som sa vyhýbala, pretože ma nebavilo. Dnes si bez neho neviem predstaviť svoj týždeň. Neberte cvičenie ako strašiaka, ktorý vás prenasleduje každý deň. Stačí sa hýbať niekoľkokrát do týždňa a výsledky vás prekvapia. Je množstvo druhov športov a cvičení, ktorým sa môžete venovať a je len na vás, čo si vyberiete. Ak vás nudí beh a na dlhé cvičenie nemáte dostatok času, skúste kratšie a intenzívnejšie cviky. Podstatné je začať robiť aspoň niečo a uvidíte ako vás úspešné zhodenie kilogramov „nakopne“ vpred.

Pozri tiež: Vždy keď som chcela posilniť svoju imunitu, siahla som po tomto zázračnom nápoji. Všetko, čo budete potrebovať sú 3 suroviny

zdroj: babskeveci.sk (Jana L), brightside.memilionkobiet.pl

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov