Odborníci varujú: Stále si myslíte, že čím viac čistej vody vypijete, tým lepšie? Práve toto pravidlo platí, ak …


Aby sme sa cítili fyzicky aj psychicky dobre, mali by sme dodržiavať zdravý životný štýl. V dnešnej dobe je už všeobecne známe, že by sme sa mali riadiť pravidlami, ako napríklad pravidelne cvičiť, jesť zeleninu a ovocie alebo piť veľa vody. Ale vedeli ste, že odborníci na výživu najnovšie niektoré pravidlá vyvracajú?

Výživoví poradcovia prišli s názorom, že niektoré pravidlá o zdravom životnom štýle nie sú tak úplne pravdivé. A my vám prinášame 5 mýtov v tejto oblasti!

Bohaté raňajky

pixabay.com

Je všeobecne známe, že výdatné raňajky dodajú telu energiu a naštartujú nás do dňa. Ale dať si raňajky hneď po prebudení, a ešte k tomu teplé, nie je správna voľba. Každý z nás je iný, má iný biorytmus, tým pádom ak si doprajeme výdatné horúce raňajky hneď ako vstaneme, môžeme narušiť tento rytmus, pretože telo nemusí byť ešte prebudené. Odborníci odporúčajú dať si hneď po zobudení pohár vlažnej vody, počkať s raňajkami nejaký čas a skôr si zvoliť  menšiu porciu, ale o to výživnejšiu.

Sladké

pixabay.com

Tiež sa hovorí, že sladké nie je zdravé. Áno, ale len keď to preháňame. Dať si pár kociek čokolády alebo sladkého ovocia je telu prospešné, pretože cukor v tomto prípade dodá vašemu telu energiu a naštartuje mozgovú aktivitu. Glukóza má pre telo jedinečný význam a keď je v nerovnováhe, môže dokonca spôsobiť cukrovku.

Mrazená zelenina a ovocie

pixabay.com

Vraví sa, že surová zelenina a ovocie sú omnoho zdravšie ako mrazené, no podľa toho, v ktorom ročnom období. V dnešnej dobe ošetrujeme ovocie a zeleninu, ktoré nie sú pestované v zimnej sezóne rôznymi chemikáliami, aby si zachovali príťažlivú konzistenciu a tým sa telu prospešné látky zničia. Naproti tomu mrazené ovocie a zelenina sú často vypestované v aktuálnej sezóne, a tým, že sa hneď zamrazia, sa tieto látky môžu zachovať až na 70 percent.

Piť veľké množstvo vody

pixabay.com

Človek by mal vypiť liter a pol až dva litre čistej vody denne. Aspoň tak sa to všade píše. Človek skutočne potrebuje 30 ml tekutiny na 1 kg hmotnosti, a nemusí to byť zrovna čistá voda. Napríklad popri troch šálok čistej vody môžeme piť nesladený čaj, kávu alebo minerálku. A hlavne nikdy nepime vodu nasilu! Môžeme tým spôsobiť zaťaženie obličiek, čo môže viesť k ich opotrebovaniu a poškodeniu.

Piť počas jedla

pixabay.com

Zvyknete zapíjať vodu počas jedla? Tak potom by ste mali vedieť, že voda riedi žalúdočnú šťavu, ktorá rozkladá jedlo. Piť vodu počas jedla sa odporúča len keď je jedlo veľmi suché.

V konečnom dôsledku riaďme sa pravidlami prospešné pre naše telo, ktoré nám samo povie, čo mu vyhovuje, a čo nie. Máte takého overené pravidlá? Dajte nám vedieť v komentároch.

Pozri aj: Nevedela som si poradiť so zažltnutým prádlom. Potom mi kamarátka poradila trik, vďaka ktorému ušetrím množstvo peňazí a všetko je znovu žiarivo biele

zdroj :babskeveci.sk (Zuzu) sovkusom.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov