Lekári bijú na poplach! Všetky ženy by mali okamžite vedieť o týchto veciach


Spánok. Pre telo životne dôležitý proces, ktorý pomáha ľudskému telu zotaviť sa po náročnom dni. Koľko času by sme si naň ale mali vyhradiť? Sú čísla hovoriace o potrebe spánku pre mužov rozdielne ako pri potrebe spánku pre ženy? Neurochirurgovia, alebo teda vedci, ktorí sa zaoberajú činnosťou mozgu, bijú na poplach. Dnešná populácia je k základným veciam až príliš ľahkomyseľná.

1
takprosto.cc

Dámy, pripravte sa na posteľ

Zložitosť funkcie mozgu u žien si vyžaduje dostatočný odpočinok. Jim Horne, profesor na Univerzite v Loughborough v Anglicku hovorí: „Nedostatok spánku u žien je silne prepojený s vysokou úrovňou stresu, rovnako s pocitmi neistoty, depresie a hnevu. Na mužov nedostatok spánku takýmto spôsobom nevplýva.“

4
takprosto.cc

8 hodín?

Koľko hodín spánku je teda nevyhnutných pre zdravé a efektívne fungovanie človeka v nasledujúci deň? Osemhodinový spánok je ideálny, no profesor Horne vysvetľuje, že ženy by si mali predsa len odpočinúť o niečo dlhšie. Tvrdí, že ženy sú počas dňa viac namáhané rozličnými vplyvmi – prácou, deťmi, domácnosťou, riešením medziľudských vzťahov a pod. Zatiaľ čo muži sa počas dňa venujú bezvýhradne práci a po príchode domov svoj mozog takpovediac vypnú, ženy prídu domov na „druhú šichtu“, čoho dôsledkom je niekoľkonásobne vyššia vyčerpanosť. I keď to na sebe fyzicky nepociťujete, môže sa stať, že nedostatok spánku a príliš veľa stresu sa vám môže vypomstiť vo vyššom veku. Netreba sa čudovať, že ženy trpia neurózami a depresiami niekoľkonásobne viac ako muži. Preto by mali svoju telu dopriať aj dlhší odpočinok.

2
takprosto.cc

Núdzový režim

V porovnaní s mužmi robia ženy viac vecí naraz, čím dostávajú svoj mozog to tzv. núdzového režimu. Dôsledkom je to, že kým sa ich mozog dostane po každodennej naháňačke opäť do normálneho režimu,  zaberie to oveľa viac času. A najlepšia cesta, kedy to dosiahnuť, je počas dlhého a kvalitného spánku.

Dobrú noc

Na otázku, kedy by teda ženy mali chodiť do postele, by si každá mala odpovedať sama. Odporúčaná doba spania pre ženy je aspoň osem a pol hodiny. Ak teda v bežný pracovný deň vstávate o šiestej ráno, spať by ste mali ísť okolo pol desiatej. Znie to nemožne? Všetko je len vec priorít. Nezabúdajte, že ide o vaše zdravie. Mimochodom, vedci tvrdia, že krásu počas spánku získavajú ženy práve v čase spania pred polnocou. Takisto sa vám odvďačí vaša pokožka, ale aj nervový a tráviaci systém.

3
takprosto.cc

Ak majú časovo namáhavé zamestnanie muži, stále je ich organizmus schopnejší sa s nedostatkom spánku vysporiadať ľahšie ako ten ženský. Nezanedbávajte svoj spánok a myslite pri tom na svoje zdravie a vlastnú pohodu.

Máte čas každý deň si naplno oddýchnuť alebo svoj spánkový režim zanedbávate? Dajte nám vedieť v komentároch.

zdroj: babskeveci.sk (Monika), takprosto.cc

horoskop-april

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov