Lepšia ako Keto diéta! Dodržiavajte tieto pravidlá a do leta dáte dole ešte 7 kilogramov, hovoria odborníci

Lucia Mužlová Zdravie

Foto: pixabay

Počuli ste už pojem „satiating“ diéta? V preklade to znamená diéta, ktorá zasýti. Mnoho ľudí po vyskúšaní tvrdí, že je dokonca lepšia ako známa Keto diéta. Navyše už samotný názov nám hovorí, že hladovať pri nej nebudeme. Ak existuje zdravé stravovanie, ktoré nebude hlavne psychicky náročné, my do toho ideme.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ElevatedWellness101 (@elevatedwellness_101) on

Najnovšie vedecké štúdie, ktoré skúmajú diéty a spôsoby stravovania hovoria, že táto diéta môže byť lepšia ako Keto diéta. Je to najmä kvôli tomu, že potraviny, ktoré počas nej konzumujete majú vysoký obsah dobrých živín a zároveň vás zasýtia a uspokoja hlavnú potrebu a teda hlad. Podľa účastníkov štúdie dokonca toto stravovanie pomáha pri chudnutí a výsledky sú ohromné, spolu s faktom, že ľudia sa cítili najedenejšie ako pri iných diétach.

Kto má nejaké skúsenosti s Keto diétou vie, že niekedy to môže byť obmedzujúce. Zrejme tak, ako každá diéta, ktorá je uspôsobená na redukciu hmotnosti. Pri každom zdravom stravovaní je dôležité sebazaprenie a schopnosť odolať maškrtám, ktoré na nás číhajú na každom rohu. Nová diéta a zároveň aj nový trend má rovnaké výhody ako keto diéta, no bez toho, aby ste si dávali pozor na sacharidy, alebo ich dokonca z jedálnička vylučovali.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CYC (@cateryourcraves) on

Keď sa nad tým zamyslíme, nasýtená diéta je skvelá práve v tom, že jete potraviny, ktoré vás zasýtia na dlhší čas a tým pádom lepšie odolávate nástrahám. Máte dlhšie pocit plnosti a spokojnosti, pritom sa stravujete zdravo a do tela prijímate plnohodnotný pomer bielkovín, tukov aj sacharidov a a samozrejme aj vitamínov a minerálov.

Potraviny, ktoré majú veľa bielkovín a zasýtia vás sú napríklad chudé mäso, ryby, orechy, celozrnné výrobky, zelenina a ovocie a samozrejme aj superpotraviny ako je napríklad avokádo alebo orechy a čučoriedky. Dôležité je nezabúdať aj na mliečne výrobky, ktoré sú bohaté na probiotiká a na látku kapsaicín, ktorá robí korenie pikantným a je známa tým, že zaháňa hlad.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Taylor (@onebalancedlife) on

Nebudeme vám dávať konkrétny jedálniček ani zoznam potravín, pretože je to zbytočné. Veľa čistej vody, dostatočný pohyb a to, že žiadna skupina potravín nie je úplne zakázaná, to je ten kľúč. Samozrejme nemôžete celé dni jesť len sacharidy a čudovať sa, prečo ručička na váhe neklesá. Pri rôznorodej a pestrej strave bohatej na vlákninu, bielkoviny a zdravé tuky v prvom rade, a až na chvoste aj spolu so sacharidmi, sa dočkáte vytúženej postavy.

Ešte dodáme, že nejde len o chudnutie. Ide o celkové zdravie, zníženie telesného tuku, hladiny cukru v krvi, zelpšenie krvného tlaku a aj zlepšenie metabolizmu. Jedna úspešná štúdia však neznamená, že táto diéta bude fungovať na každého. Je to však veľmi rozumný spôsob, ako k zdravému stravovaniu pristupovať, no nie?

0
Komentovať (0)