Lidl sa rozhodol pre radikálny krok. Obmedzuje predávanie mikroténových vreciek

Kristína Hagarová Ešte viac

Foto: Aljona83 / CC BY-SA

V dnešnej dobe si mnohí z nás uvedomujú, že je to práve naša planéta, ktorú by sme mali chrániť najviac, ako sa len dá. Mnohé obchodné reťazce sa preto rozhodli, že urobia niečo preto, aby bola Zem čo najviac chránená.

K radikálnemu kroku sa Lidl rozhodol už pred niekoľkými mesiacmi, v júni, kedy oznámil, že nadobro končí s letákmi a prestane ich dodávať do poštových schránok. Ako sme vás informovali v článku, zminimalizovanie odpadu a trvalá udržateľnosť nie je pre Lidl prázdnym pojmom, namiesto slov podniká diskont ako zodpovedná spoločnosť konkrétne kroky na ochranu životného prostredia. Najnovšie sa rozhodol úplne zrušiť distribúciu týždňových letákov do domácností.

Foto: Lidl

Ušetria tony papiera

Vďaka opatreniam z posledných rokov ušetrí celkovo viac ako 4000 ton papiera ročne. Ušetrené finančné prostriedky sa diskont rozhodol investovať do výrazne a dlhodobo znížených cien zákazníkmi obľúbených výrobkov. Lidl teda pomôže prírode aj peňaženkám svojich zákazníkov. V obchodnom roku 2018 zmenil Lidl formát letáku z rozmeru A3 na A4 a ušetril viac ako 1520 ton papiera. O rok neskôr zrušil distribúciu letákov v tretine regiónov a znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton.

Tento týždeň sme odštartovali nový projekt Nenechajme to plávať. Pri príležitosti jeho spustenia si dobrovolníci z Lidlu…

Uverejnil používateľ Lidl Slovensko Pondelok 14. septembra 2020

 

Letáky už v schránkach nenájdete

Aktuálne už letáky Lidla vo svojich schránkach nenájdete, bez ohľadu na to v ktorej časti Slovenska bývate. Výsledok? Úspora približne 1700 ton papiera. Celkovo ušetrí Lidl 4100 ton papiera ročne, čo predstavuje asi 70.000 dospelých stromov. Tieto stromy dokážu vyprodukovať denne taký objem kyslíku, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľného 3,5 milióna ľudí.

Foto: Pikist

Odštartovali nový projekt

Najnovšie sa Lidl rozhodol, že obmedzí aj predávanie mikroténových vreciek. “Tento týždeň sme odštartovali nový projekt Nenechajme to plávať. Pri príležitosti jeho spustenia si dobrovoľníci z Lidlu natiahli pracovné rukavice a spolu s raperom Kalim vyzbierali desiatky vriec odpadu z Vodnej nádrže Ružín. Aj my môžeme prispieť k tomu, aby sa vodné toky a rieky neznečisťovali tým, že zvážime či naozaj potrebujeme toľko jednorázových mikroténových vreciek,” informovali na svojom Facebooku.

Ako uvádza portál Refresher, Lidl teraz dáva možnosť, aby človek za každé jedno použité vrecko dobrovoľne zaplatil jeden cent. Túto sumu následne zdvojnásobí a venuje ju vodohospodárom na čistenie slovenských riek a vodných nádrží. Mikroténové vrecká nás sprevádzajú hlavne pri kúpe pečiva. Väčšina ľudí už v súčasnosti zeleninu aj ovocie kupuje vo vreckách, ktoré sú znova použiteľné.

0
Komentovať (0)

Dnes by ste nemali premeškať: