Mali by sme naozaj spať 8 hodín denne? Po prečítaní tohto článku v tom budete mať konečne jasno

Kristína Hagarová Ešte viac

Foto: pxhere

Asi existuje len málo ľudí, ktorí by nemilovali spánok. Keď sme boli malí, urobili by sme všetko preto, aby sme nemuseli ísť do postele, teraz je spánok tá najlepšia časť z celého dňa. 

Keď máte problémy so spánkom a pri najmenšom zvuku sa zobudíte, asi by ste boli vďační za každý tip, ako sa poriadne vyspať. Mnohí ľudia zase vidia ako problém fakt, že sa im veľmi ťažko zaspáva, no ráno by potrebovali, aby ich niekto oblial ľadovou vodou, pretože majú problém vstať. Čo sa týka dĺžky spánku, určite ste už počuli o siedmich alebo ôsmych hodinách.

Foto: unsplash

Všetko je individuálne

Podľa portálu Ladbible expert na spánok Neil Stanley, ktorý napísal knižku How To Sleep Well, teda Ako sa dobre vyspať, tvrdí, že každý človek je individuálny a čo sa týka spánku, úplne rozdielny. „Individuálna potreba spánku je ako výška. Všetci sme iní a do veľkej miery je to geneticky určené. Čokoľvek medzi štyrmi a jedenástimi hodinami je možné považovať za normálne. Už mať o hodinu menej spánku, ako potrebujete, môže mať vplyv na vaše duševné a fyzické zdravie,“ povedal.

Koľko spánku odporúča odborník?

Ako uvádza portál Metro, podľa rôznych štúdií spánku sa dospelým a mladým dospelým odporúča tak sedem až deväť hodín spánku cez noc. Je to však ovplyvnené aj rôznymi inými faktormi, ako je napríklad stres, ale aj to, čo počas dňa jete. Čo je však zaujímavé, podľa týchto zistení potrebujeme menej spánku, čím sme starší. Ak ste počas dňa neustále unavená, je jasné, že máte nedostatok spánku a mali by ste urobiť niečo preto, aby ste si mohli dopriať viac, pretože to potrebujete.

Foto: unsplash

Takto sa vám bude spať lepšie

Keď ide o spánok, môžeme vyskúšať rôzne triky. Či už je to počítanie ovečiek, pitie harmančekového čaju alebo počúvanie hudby, ktorá je určená na dobrý spánok, je to len na vás. Dôležité je, aby nás nič nerozptyľovalo a aby sme nemysleli na veci, ktoré by nás mohli stresovať. Čo sa týka telefónu, ten by ste mali určite odložiť aspoň pol hodinu predtým, než idete spať.

Táto poloha vám zabezpečí kvalitný spánok

Množstvo odborníkov sa zaoberá aj polohami, v ktorých spíme, pričom podľa portálu Mirror je najideálnejšia poloha plodu, v ktorej spí až 41 % dospelých ľudí. Je to poloha na boku so zastrčenými nohami. Neil Stanley však tvrdí, že aj toto je veľmi individuálne. Ideálna je podľa neho aj poloha na chrbte, pokiaľ nemáte problémy s chrápaním. Táto poloha znižuje tlak na svaly a na kĺby. Najmenej ideálna poloha je podľa neho na bruchu.

Foto: unsplash

Ako najradšej spíte vy? Máte obľúbenú polohu na spanie? Podeľte sa s nami o svoje triky na lepší spánok.

0
Komentovať (0)

Dnes by ste nemali premeškať: