Mamička zdieľala fotografiu oznámkovanej písomky. Za tieto odpovede dostalo dieťa zlú známku, zrejme neprávom

Hyriaková Kristína

Foto: pixabay

Školstvo na Slovensku a v Čechách je často hodnotené rôzne. Mnohí ľudia majú výhrady, niektorým však systém, aký je nastolený, vyhovuje. Žena pochádzajúca z Českej republiky na sociálnej sieti Facebook rozdelila ľudí na dva tábory. Svojím príspevkom spôsobila naozaj ohromne veľký rozruch a rozprúdila diskusie.

Článok pokračuje pod videom ↓

Rozruch spôsobila najmä úloha, za ktorú dostalo dieťa v nemenovanej českej škole štvorku. Na písomke však na prvý pohľad nie je nesprávne takmer vôbec nič a práve to ľudí naozaj znechutilo. Je samozrejmé, že už v zadaní je napísané, že má žiak doplniť len jedno slovo. Napriek tomu sa mnohí ľudia rozčúlili nad tým, prečo písomku učiteľka hodnotila hneď štvorkou.

Dieťa nie je hlúpe

Napriek tomu, že dieťa podľa hodnotenia učiteľky nepochopilo zadanie, je jasné, že to, čo napísalo, je v skutočnosti naozaj správne. „Škoda, že učitelia sú tak vyhorení, že už nie sú schopní vidieť to krásno v deťoch,“ napísal jeden komentujúci. „Zadanie splnené, síce chápem, čo chcela učiteľka z hľadiska jazyka, ale mala dať teda presné zadanie alebo akceptovať správne odpovede,“ napísala jedna žena. „Tie odpovede sú krásne. Nechceme predsa, aby naše deti premýšľali? Aby si zvládli poradiť v každej situácii?“ napísala ďalšia. „Podľa mňa by to učiteľka alebo učiteľ nemali opravovať…veď to je tak krásne ukázané, aké sú deti tvorivé… ako vidia svet inak… ale chápem, že ak to takto niekde majú, že tie deti vyjdú zo školy ako drevené polienka, nie ako stromy…“

Hodnotila učiteľka nepochopenie úlohy?

Podľa názorov niektorých ľudí to učiteľka vôbec nemusela myslieť zle. Je to štandardná úloha, ktorú už má zautomatizovanú a možno pri opravovaní ani nerozmýšľala nad tým, ako to vlastne dieťa myslelo. Podľa jedného z komentujúcich „Evidentne ide o cvičenie v rámci látky, ktorá je zameraná konkrétnym smerom a pred zadaním úlohy bolo deťom vysvetlené, čo majú robiť.“ Zadanie a celý príbeh ďalej označujú za vytrhnutý z kontextu a úloha by podľa nich nemala byť označovaná ako nejednoznačná, keďže nám zatiaľ nie je známy celý príbeh. Z toho dôvodu si mnohí ľudia učiteľku aj zastávajú.

Foto: pixabay

Na vine je systém a nie učitelia

Mnohí ľudia si učiteľov v tomto prípade obraňujú. V prvom rade by sme si mali uvedomiť, že by sme nemali odsudzovať danú situáciu, dokiaľ nevieme, ako to celé skutočne je. V každom prípade je dôležité, aby sme deti učili, ako majú logicky uvažovať a ako majú myslieť, nielen mechanicky opakovať. Často je problémom aj prístup samotných detí a rodičov, ktorí si nechcú priznať, že niekedy za to môžu aj oni samotní. Učitelia však tiež nie sú vždy bez viny. Čo si myslíte o správnosti alebo nesprávnosti hodnotenia učiteľky vy?

Najnovšie články