Mnohé ženy sa trápia s tzv. druhou bradou. Týchto 7 najúčinnejších cvičení vás neželaného podbradku zbaví natrvalo

Správna strava, cvičenie, kvalitný spánok – toto všetko sú veci, ktoré nám pomáhajú k tomu aby sme boli stále fit a vyzerali mladšie. Tieto aktivity však úzko súvisia aj so svalmi v tvárovej oblasti. Tie majú tendenciu strácať svoju pevnosť keď starneme. Čo ale robiť aby sme tomu predišli? 

Zostavili sme pre Vás sedem účinných cvičení, ktoré pomáhajú tvári udržať si pevnosť a predchádzať vzniku vrások.

Zahriatie svalov

svaly1
brightside.me

Rovnako ako pred každým iným cvičením musíte aj teraz svoje svaly zohriať aby bolo cvičenie účinejšie.

Pri tomto cvičení využívame na plno všetky svaly čeľuste. Spodnou čeľusťou pohybujte dopredu a dozadu a následne aj zo strany na stranu. Všetky tieto pohyby robte pomaly a plynulo, bez rýchlych trhnutí. Cvičenie opakujte 8-10 krát po dobu desiatich minút.

1. Kopček

svaly 2
brightside.me

Otvorte ústa a naberte spodnú peru nad dolné zuby. Predstavte si, že musíte nabrať vodu iba za pomoci dolnej čeľusti. Keď zatvárate ústa zdvihnite hlavu. Pri tomto cvičení sa uistite, že kútiky pier máte uvoľnené. Opakujte 5-7 krát po dobu siedmich minút.

2. Dosiahnite si na nos

svaly 3
brightside.me

Dvojitá brada je často spájaná s nečinnosťou hyodních svalov. To je dôvod, prečo je potrebné ich posilňovať.

Vyplazte jazyk tak ďaleko, ako môžete a pokúste sa ním dosiahnuť špičku nosa.  Pery udržujte uvoľnené. Tento postup zopakujte aspoň päťkrát.

3. Perfektné pre oválnu tvár

svaly 4
brightside.me

Ak chcete mať mladší vzhľad a zároveň chcete aby vaša tvár pôsobila útlejšie, vyskúšajte tento cvik: otočte tvár do ľavej strany a vytiahnite svoju doľnú čeľusť dopredu, napínajte krčné svaly. Potom otočte hlavu doprava a cvičenie zopakujte. Na každej strane toto cvičenie opakujte päťkrát.

4. „Pobozkaj žirafu“

svaly 5
brightside.me

Predstavte si, že musíte pobozkať žirafu (alebo niekoho veľmi vysokého).

Zdvihnite hlavu nahor a pozrite sa na strop. Mierne vystrčte spodnú čeľusť a pery zovrite tak, akoby ste išli niekoho pobozkať. Ak toto cvičenie vykonáte správne, budete cítiť silné napätie v krku. Takto vydržte aspoň 5-8 sekúnd a následne opakujte päťkrát.

5. Odpor

svaly 6
brightside.me

V tomto cvičení je potrebné zovrieť obe päste a umiestniť ich priamo pod bradu. Potom začnite svoju spodnú čeľusť tlačiť nadol, týmto spôsobom namáhte svaly a zároveň prekonávate odpor. Sila pritláčania by sa mala postupne zvyšovať. Keď sa dostanete na maximálnu odolnosť, zotrvajte tak tri sekundy. Potom relaxujte a znova cvičenie zopakujte 5-7 krát.

6. Úsmev

svaly 7
brightside.me

Ústa majte zatvorené, zatnite zuby a snažte sa roztiahnuť kútiky pier čo najširšie. Terza tlačte svoj jazyk proti hornému podnebiu, postupne zvyšujte pritláčanú silu. Ak máte pocit silného napätia vo svaloch a brade, potom ste cvičenie vykonali správne. Tento pocit napätia udržte päť sekúnd a nechajte odpočinúť tri sekundy. Opakujte 5-8 krát.

7. Plné líčka

svaly 8
brightside.me

Hlboko vdýchnite ústami a úplne ich naplňte vzduchom. Zatvorte ústa a nafúknite tvár. Teraz si tvár stlačte dlaňami -máte pocit napätia vo svaloch. Takto vydržte päť sekúnd, uvoľnite vzduch a odpočiňte si. Toto cvičenie odporúčame opakovať 5- 6 krát.

Každý tento trik podporuje svaly na našej tvári, pleť je pružnejšia a zároveň sa Vám pekne prekrví. Vyskúšajte aspoň jedno z týchto cvičení a dajte nám vedieť aké bolo.

zdroj: babskeveci.sk (Marianna), brightside.me

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov