Moja prababka sa riadila týmito radami a dožila sa takmer 100 rokov. Pozrite sa na 15 vecí, ktoré dodržiavala

Snáď každý by chcel byť po celý život zdravý a byť na svete sto rokov. V tejto dobe však vidíme toľko hrozieb a negatív, ktoré nás utvrdzujú v tom, že to nie je možné. My sme si pre vás našli pätnásť užitočných rád, ktoré vám v dlhovekosti nesmierne pomôžu.

Ako sa dožiť 100 rokov?

Čítajte noviny hore nohami

roky1
takprosto.cc

A to nie je vtip. Čítaním hore nohami vystavíte váš mozog stresu, ktorý napomáha obnoviť zničené bunky.

Jedzte červenú zeleninu a ovocie

roky2
takprosto.cc

Málokto vie, že paprika rovnako ako pomaranč obsahuje vitamín C. Červená repa je zasa bohatá na dusičnany, ktoré rozširujú cievy a sú zdrojom lykopénu (rastlinného antioxidantu). Paradajky nám poskytujú prevenciu proti rakovine a kardiovaskulárnym ochoreniam.

Rýchly beh

roky3
takprosto.cc

Pri rýchlom behu sa znižuje riziko kardiovaskulárnych chorôb až o 30%. Ak nemáte behanie v obľube, môžete vyskúšať aj jazdu na bicykli, je rovnako účinná ako rýchly beh.

Buďte opatrní pri používaní verejných toaliet

roky4
takprosto.cc

Myslite na to, že po každej návšteve verejných toaliet si musíte dôkladne umyť ruky. Zbavíte sa tak rôznych baktérií, ktoré môžu spôsobiť vážne ochorenia a zároveň oslabiť imunitný systém.

Jedzte banány

roky5
takprosto.cc

Pri jedení banánov sa nám znižuje krvný tlak. Vyšší obsah draslíka v tomto ovocí zasa pomáha neutralizovať škodlivé účinky nadmernej soli v strave.

Drepy

roky6
takprosto.cc

Toto jednoduché cvičenie pomáha posilňovať svaly, ktoré v budúcnosti, najmä u starších ľudí pomáha predchádzať pádom.

Pite aspoň jednu šálku čaju denne

roky7
takprosto.cc

Čaj znižuje hladinu stresových hormónov v krvi a zvyšuje šance na prežitie v prípade infarktu až o 28%. Čaj totiž obsahuje veľa antioxidantov a pomáha posilňovať cievy.

Spite o hodinu dlhšie

roky8
takprosto.cc

Spánok čo i len o hodinu dlhšie pomáha pri normalizácii krvného tlaku. Predĺžený spánok je ale aj skvelým trikom ako sa vysporiadať so stresom.

Jedzte jogurty

roky9
takprosto.cc

Nápoje a jedlá, ktoré obsahujú probiotiká, majú pozitívny vplyv na tráviaci trakt.

Používajte dentálnu niť

roky10
takprosto.cc

Pomáha zbaviť sa baktérií, ktoré spôsobujú zubný kaz. Táto procedúra vás zároveň chráni pred vznikom srdcovo-cievnych ochorení, cukrovky a demencie.

Dýchanie cez slamku

roky11
takprosto.cc

Vyskúšajte tento trik: nadýchnite sa nosom a vydýchnite cez slamku. Robte to každý deň, zlepší sa tak funkcia pľúc, zníži sa srdcová frekvencia a zároveň aj krvný tlak.

Udržujte váš dom čistý

roky12
takprosto.cc

Ľudia, ktorí svoj dom pravidelne upratujú, majú vyššiu hladinu serotonínu (hormón šťastia). Podľa poradia to má pozitívny vplyv na dobrý spánok, správnu výživu a ako výsledok, dlhšiu životnosť.

Jedzte slaninu namiesto salámy

roky13
takprosto.cc

Môže to znieť veľmi divne, ale faktom je, že slanina obsahuje menej kalórií ako saláma. Jedenie slaniny môže zabrániť ochoreniam srdca a obezity.

Choďte každý deň na prechádzku

roky14
takprosto.cc

Prechádzky majú pozitívny vplyv na funkciu mozgu. Prechádzkami však predchádzate aj vzniku demencie.

Jedzte menšie porcie

roky15
takprosto.cc

Experimenty na hlodavcoch ukázali, že tie ktoré dostali iba 30% z porcie jedla, žili dvakrát dlhšie.

Poznáte aj vy nejaký liek na dlhovekosť? Podeľte sa s nami o vaše rady v komentároch. Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho so svojimi kamarátkami.

Pozri tiež: Moja kamarátka si myslela, že jej tehotenstvo po 35-ke bude riskantné. Doktor jej však povedal niečo, čo dovtedy netušila

zdroj: babskeveci.sk (Marianna), takprosto.cc

Zadajte Váš e-mail, a my Vám pošleme elektronickú knihu ZDARMA!

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov