Najlepšou diétou roku 2019 je stredomorská, hovoria odborníci. Ženy jej vďačia za krásnu postavu a ideálnu váhu

Gabriela Kinčoková Zdravie

Nový rok je už za nami a spolu s ním prišli aj novoročné predsavzatia. Jedným z najviac používaných je chudnutie. Mnohým ľuďom vydrží toto novoročné predsavzatie maximálne pár týždňov, pretože stratia motiváciu. Môže zlyhať napríklad diéta, ktorú zvolili. My však pre vás máme veľmi účinnú, ľahkú a zdravú diétu. Stredomorská diéta bola vyhlásená za diétu roka 2019!

Stredomorská diéta podporuje chudnutie a pomáha predchádzať rakovine a srdcovo-cievnym chorobám. Diéta sa zameriava na zdravé tuky, ovocie, zeleninu, orechy, mliečne výrobky či ryby. Poprvýkrát sa dostala Stredomorská diéta do rebríčku Top diét. Stredomorská diéta však nie je žiadnou novinkou. Ľudia ju dodržiavajú už od 60-tych rokov. Medzi jej výhody patria tiež dlhovekosť, prevencia chorôb či spomínaná strata hmotnosti.

Foto: unsplash

Aký je základ Stredomorskej diéty? Táto diéta má svoje začiatky v krajinách, ktoré obklopuje Stredozemné more. Ľudia žijúci v týchto krajinách sú menej náchylní na obezitu či srdcové ochorenia ako napríklad Američania. Stredozemská diéta nie je len diéta, ale rovnako aj životný štýl, na ktorý sa dá zvyknúť a riadiť sa ním aj po schudnutí. Základom sú zdravé tuky, orechy, ovocie a zelenina.

Foto: unsplash

Čo môžete počas diéty jesť?

Stredozemskú diétu spoznáte podľa klasického gréckeho šalátu, ktorý k tomu patrí. Zmes paradajok, uhorky, cibule, ktoré tvorí základ, ďalej syr feta a kvapka olivového oleja. Navyše môžete pridať zopár ančovičiek. Ako už bolo spomínané stredomorská strava si vyžaduje maximum ovocia, zeleniny, strukoviny, orechy a olivový olej.

Samozrejme konzumovať sa môže aj mäso napríklad ryby, hydina. Takisto môžete konzumovať mliečne výrobky ako jogurty či syry. Nezabúdajte na vajíčka, ktoré s tiež povolené. Pokojne môžete piť aj malé množstvo červeného vína napríklad k večeri. Samozrejme nie je všetko je len o strave. Do tejto diéty treba zapracovať aj pohyb, ktorý je veľmi dôležitý a hlavne je dôležitou súčasťou stredomorského životného štýlu.

Foto: unsplash

Čo nemôžete jesť počas stredomorskej diéty?

Táto diéta je veľmi mierna oproti iným drastickejším diétam. Pri tejto diéte sa vyhýbajte červenému mäsu a sladkostiam, ktoré by bolo najlepšie úplne z jedálnička odstrániť. Taktiež povedzte zbohom polotovarom a všetkému, čo si nepripravíte sami doma. Veľmi dôležité je si určiť presný počet kalórií na deň. Pre zaujímavosť, 1 čajová lyžička olivového oleja má 80 kalórií. Treba si teda dopredu pred začatím diéty zistiť informácie ohľadom potravín.

Foto: unsplash

Aké má stredomorská strava prínosy pre zdravie?

Podľa štúdie, ktorá sa konala v roku 2016 je dokázané, že stredomorská strava a celkovo stredomorský životný štýl má za dôsledok zníženie hladiny reaktívneho proteínu, ktorý je spojený so starnutím. Znížila tiež stratu kostnej hmoty pri ľuďoch trpiacich osteoporózou.

Tiež sa konala štúdia, do ktorej boli zahrnutí ľudia, ktorí trpeli cukrovkou typu 2 či kardiovaskulárnymi ochoreniami. Lekári a špecialisti rozdelili týchto ľudí na 5 rokov na 3 skupiny. Prvá skupina dodržiavala stredomorskú diétu doplnenú orechmi, druhá olivovým olejom a tretia diétu s nízkym obsahom tuku. Po piatich rokoch sa ukázalo, že najväčšie množstvo váhy stratili ľudia, ktorí mali stravu obohatenú o olivový olej čo znamená, že pri chudnutí nezáleží len na obmedzení tukov.

Veríme, že novoročné predsavzatia vám vydržia minimálne do ďalšieho roka, a že sa vám podarí splniť si sny o vašej vysnívanej postave. Stredomorská diéta je veľmi dobrou voľbou aj kvôli dostupnosti potravín. Nezabúdajte, že dôležité je začať dnes, nie zajtra.

Pozri aj: Ako schudnúť po sviatkoch? Toto je 3-dňový jedálniček, vďaka ktorému môžete zhodiť až 5 kilogramov

Gabriela, womenshealthmag.com

0
Komentovať (0)