Špagety varíme zle a s kávou začíname skoro. Šéfkuchári prezradili 15 najväčších chýb, ktoré v kuchyni robia bežné ženy


Aj vám sa občas zdá, že jedlo nepripravíte tak, ako v reštaurácii? Kde nastala chyba, ak ste recept dodržali do poslednej bodky? Možno ste nevedeli o nasledujúcich pravidlách, ktoré sa netýkajú len varenia. S nasledujúcimi radami budete znovu o niečo múdrejší. Prinášame vám zoznam častých chýb, ktorých sa ľudia dopúšťajú v kuchyni. Týmto sa nabudúce radšej vyvarujte.

Príliš dlho varené morské plody

Mnoho ľudí odradí od konzumácie plodov mora predpoklad, že sú gumové alebo bez chuti. Ak ste mali takúto skúsenosť aj vy, pravdepodobne boli morské plody len nesprávne uvarené. Najčastejšie ich niektorí ľudia varia jednoducho príliš dlho. Šéfkuchári odporúčajú do skutočne vriacej a osolenej vody vhodiť krevety a variť ich asi len 3 minúty. Pre kráľovské krevety to je 7 minút a niektorým druhom chobotníc postačí aj 30 sekúnd.

Nesprávne uvarené špagety

pixabay.com

Podľa šéfkuchárov, by ste mali variť špagety v osolenej vode, no zabudnite na pridávanie oleja. Po uvarení sú totiž cestoviny klzké a omáčka na nich nepriľne tak, ako by podľa Talianov mala. V Taliansku dokonca po uvarení špagiet využijú trochu vody, v ktorej sa špagety varili, zmiešajú ju so špagetami v hrnci, pridajú omáčku a na miernom plameni chvíľu zamiešajú. Je to pre nich svadba špagiet a omáčky, kde sa všetky ingrediencie dokonale prepoja.

Marináda na mäso

Veľa ľudí je presvedčených, že správna marináda môže urobiť mäso mäkkým. Nepomôže vám však ani množstvo šťavy z citróna, pretože takéto marinády pôsobia len na povrchu mäsa a nedostávajú sa do jeho vnútra. Marináda má za úlohu ochutiť mäso, no s tvrdým mäsom zázraky neurobí. Pravdou však ostáva, že trocha citrónovej šťavy v marináde pomôže mäsu zachovať si šťavnatosť.

Krájať alebo trhať šalát?

Obe metódy majú svoje výhody. Pri krájaní byliniek alebo zeleného šalátu nožom sa zvyšuje množstvo antioxidantov, ktoré sú pre telo prospešné. Ak však šalát natrháte rukami, poškodíte menej buniek, čím nedôjde až k takému zníženiu obsahu vitamínu C a draslíka, ako pri krájaní nožom. Pri trhaní šalátu alebo jeho krájaní keramickým, nekovovým nožom sa vyhnete procesu oxidácie a šalát nebude tak skoro hnednúť a „vädnúť“.

Zeleninový šalát bez tuku

pixabay.com

Ak sa snažíte zdravo stravovať, nemusíte mať strach z olivového oleja na vašom zeleninovom šaláte. Mnoho vitamínov a látok potrebných pre telo, ktoré zelenina obsahuje, sa dokážu v tele vstrebať len vďaka tukom. Preto by ste ich mali prijímať spolu. To isté platí napríklad aj o ovocí, ktoré je vhodné jesť s trochou plnotučného jogurtu.

Nepoužívajte celé ľanové semienka

Ľanové semienka odporúčajú všetci odborníci na výživu, práve vďaka tomu, že obsahujú veľké množstvo omega-3 mastných kyselín, vlákniny a antioxidantov. Aby sa tieto látky skutočne dostali do vášho tela, musíte semienka rozmixovať alebo ich spracovať v mažiari. Ak si nevyberiete ani jednu možnosť, aspoň sa ich pokúste počas konzumácie poriadne poprežúvať. Obal semienok je totiž ťažšie stráviteľný v celku.

Ako pripraviť mäso

Je pravdepodobné, že pri predstave chutne smaženého šťavnatého mäsa s marinádou a karamelizovanou cibuľkou vám potečú slinky. Takáto tepelná úprava mäsa nie je veľmi dobrá pre naše zdravie. Spojene tučného mäsa a sacharidov v marináde, sladkej omáčke alebo karamelizovanej cibuľke prispieva k zvyšovaniu rizika cukrovky, kardiovaskulárnych ochorení alebo Alzheimerovej choroby. Svoj podiel na tom má aj vysoká teplota pri smažení alebo pečení na ohni. Preto by ste mali viac grilovať, dusiť alebo piecť mäso na miernejších teplotách, pričom ho budete stále otáčať. Nezabudnite vždy odstrániť pripálené kúsky.

Namočte orechy a obilniny

pixabay.com

Orechy obsahujú zdravé tuky, sú dobré na mozog, je v nich veľa vitamínu B a železa. Podobne to je i u obilnín, ktoré sú bohaté na stopové prvky a pomalé sacharidy, ktoré potrebujú najmä ženy na správne hormonálne fungovanie. Ak chcete z týchto potravín vyťažiť maximum, mali by ste ich na niekoľko hodín namočiť a až tak konzumovať. Pohánku alebo mandle zalejte vodou a nechajte namočené (orechy asi 7 až 12 hodín, obilniny asi 8 až 20 hodín).

Surová tekvica alebo cuketa

Možností na prípravu jedál z cukety alebo tekvice je mnoho, no najlepšie pre svoje zdravie urobíte, ak si ich aspoň občas doprajete v surovej forme. Obsahujú tak oveľa viac vitamínov a najmä potrebnej vlákniny.

Intenzita vône a chuti cesnaku

Vo všeobecnosti platí, že čím menšie sú kúsky cesnaku, tým viac ho bude cítiť v jedle. Ak si radi pochutnáte na tejto aromatickej potravine, najlepšie urobíte, ako cesnak prelisujete. Ak chcete jeho vôňu a chuť v jedle ešte viac zvýrazniť, pridávajte ho až pred koncom varenia.

Med alebo cukor?

pixabay.com

Aj keď je med kladený na pomyselný piedestál a cukor by sa mal pri ňom cítiť zahanbene, podľa odborníkov to tak celkom neplatí. Veľké rozdiely v ich zložení nevidno a jedinou výhodou medu je to, že je sladší, takže ho budete potrebovať menej.

Môžu deti korenie?

Výskumy z Japonska ukázali, že mnoho detí, ktoré sa v ranom veku kŕmia jedine detskou stravou z obchodu alebo absolútne nekorenenou domácou stravou majú problém „nabehnúť“ na potraviny s korením. Preto nie je na škodu, ak už od 1,5 roka dieťatku postupne pridávate do jedál rozmarín, bazalku, petržlenovú vňať, kôpor, škoricu alebo cesnak. Samozrejme, že korenie ako chilli, kari alebo chren nie sú povolené.

Kedy dávať jedlo do chladničky?

Baktérie sa v jedle najmä pri vysokých letných teplotách začnú množiť už po 1 až 2 hodinách. Preto nemusíte čakať na úplne vychladnutie jedla a mali by ste ho následne uložiť do chladničky. Ak nemáte chladničku s modernými najnovšími technológiami, uložte hrniec aspoň na nejakú drevenú alebo inú podložku v chladničke.

Kedy piť kávu

pixabay.com

Ak zvyknete začať svoj deň šálkou kávy, odložte ju na neskôr. Ľudské telo produkuje hormón kortizol, ktorý nám pomáha vyrovnať sa so stresom. Jeho produkcia je najvyššia medzi 8 a 9 hodinou ráno a v kombinácii s kofeínom sú jeho účinky utlmené. Káva a tento hormón sa navzájom akoby rušili, preto by ste mali svoju kávu presunúť na neskoršiu hodinu.

Pozri aj:Zvýšená chuť na sex a zmena hlasu. 11 znakov, ktoré napovedajú, že vaša štítna žľaza nefunguje správne

zdroj: Jana, adme.ru

Viac článkov o zdraví nájdete TU.


Komentáre

komentárov